جاباما
۴۳۰۲۶۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

پیش‌بینی‌های اسکار۲۰۱۷

امسال هم مثل همیشه رقابت بین بازیگران را می‌توان در چند بخش تقسیم‌بندی کرد. بازیگرانی که پیشتاز نامزدی هستند و شانس بالایی دارند، بازیگرانی با شانس نسبتا کمتر ولی شایسته‌ی توجه و سرانجام دسته‌ای که تقریبا خارج از این رقابت هستند ولی احتمال نامزدی‌شان صفر هم نیست.

وب‌سایت فیلم نت نیوز: امسال هم مثل همیشه رقابت بین بازیگران را می‌توان در چند بخش تقسیم‌بندی کرد. بازیگرانی که پیشتاز نامزدی هستند و شانس بالایی دارند، بازیگرانی با شانس نسبتا کمتر ولی شایسته‌ی توجه و سرانجام دسته‌ای که تقریبا خارج از این رقابت هستند ولی احتمال نامزدی‌شان صفر هم نیست.
پیش‌بینی‌های اسکار2017
در دسته‌ی اول، رقابت اصلی بین دو بازیگر است: دنزل واشنگتن و کیسی افلک. کیسی افلک برای بازی در فیلم «ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شده بود، امسال و در درام قدرتمند «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea) بازی خیره‌کننده‌ای کرده است. فیلم تحسین‌های زیادی را در اولین اکرانش در ساندنس برانگیخت و وقتی اکرانش اوایل این ماه آغاز شد، به نظر می‌رسید که در بخش‌های دیگری هم به‌جز بازیگری رقیب سرسختی برای دیگر فیلم‌ها خواهد بود.

اما افلک رقیبی جدی دارد که به این راحتی‌ها قابل شکست نیست. بازی دنزل واشنگتن در «حصارها» (Fences) که خودش هم کارگردانی‌اش کرده، به‌ قدری توجه‌ها را جلب کرده که خیلی‌ها از همین‌ الان اسکار بهترین بازیگری امسال را حق او می‌دانند. واشنگتن برای همین نقش در اجرای تئاتری از نمایشنامه‌ی «حصارها» موفق به دریافت جایزه‌ی تونی هم شد و اگر امسال بتواند اسکار بازیگری را بگیرد، جزو معدود بازیگرانی خواهد شد که بیش از دو اسکار گرفته‌اند.

در کنار واشنگتن و افلک، رایان گاسلینگ برای فیلم «لا لا لند» (La La Land) می‌تواند از شانس‌های اصلی باشد. موزیکال همیشه ژانر مورد علاقه‌ی اعضای آکادمی بوده، و بعید نیست این فیلم هم که از همین‌الان نظرات مثبت زیادی را جلب کرده، در چند رشته از جمله بازیگری نامزد اسکار شود. جوئل اجرتون هم در فیلم «عشق ورزیدن» (Loving) یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داده و با اینکه خود فیلم شانس خیلی زیادی در فصل جوایز ندارد، ولی در بخش بهترین بازیگر مرد و زن می‌توان بخت زیادی برای آن قائل بود.

در آخر به اندرو گارفیلد می‌رسیم. بازیگر جوان و با استعداد که امسال در «سکوت» (Silence) مارتین اسکورسیزی بازی کرده است. این فیلم هنوز اکران نشده ولی با توجه به خط اصلی قصه که حول شکنجه‌های روحی و جسمی دو کشیش یسوعی می‌گردد، به نظر می‌رسد گارفیلد هم سهمی در نامزدی‌های اسکار امسال خواهد داشت.

در دسته‌ی دوم کسانی مثل تام هنکس به چشم می‌خورند. او امسال در فیلم «سالی» (Sully) به کارگردانی کلینت ایستوود مثل همیشه خیلی خوب ظاهرشد. اما با توجه به اینکه فیلم ایستوود بیشتر در رشته‌ی بهترین فیلم شانس نامزدی دارد و آکادمی در چند سال اخیر روی خوشی به هنکس نشان نداده، نمونه‌اش بی‌اعتنایی اسکار به بازی او در «کاپیتان فیلیپس»، احتمال اینکه هنکس به ششمین نامزدی یا سومین اسکارش برای این فیلم برسد، کم است.

در دسته‌ی سوم هم به بازیگرانی مثل بن افلک برای فیلمی به کارگردانی خودش یعنی «در شب زندگی کن» (Live by Night) می‌رسیم. متیو مک‌کانهی برای فیلم «طلا» (Gold) و ویگو مورتنسن برای فیلم «کاپیتان شگفت‌انگیز» (Captain Fantastic) برمی‌خوریم، که به‌اندازه‌ی قبلی‌ها شانس بالایی ندارند ولی با توجه به سابقه‌شان بعید نیست حداقل اسمشان را بین نامزدها ببینیم.

اما استون با فیلم «لا لا لند» (La La Land) در صدر لیست پیش‌بینی‌ها قرار دارد. اما او رقیبان سرسختی دارد. ناتالی پورتمن که برای بازی در «قوی سیاه» (Black Swan) اسکار گرفت، به ‌احتمال ‌زیاد بهترین بازی عمرش را در فیلم «جکی» (Jackie) ارائه داده است. فیلم درباره‌ی تأثیر ترور جان اف کندی روی همسرش جکی است. همه‌ی تمرکز فیلم بر روی پورتمن است و بازی او خیلی بیشتر از استون در «لالا لند» به چشم خواهد آمد. چرا که شخصیت روبه‌روی استون در «لالا لند» رایان گاسلینگ است و باعث می‌شود ناخودآگاه پورتمن کمتر دیده شود.
پیش‌بینی‌های اسکار2017

علاوه بر اما استون و ناتالی پورتمن، روت نیگا در فیلم «عشق ورزیدن» (Loving) را هم می‌توان از بخت‌های اسکار بازیگری زن دانست. خود فیلم به ‌قدری جمع‌وجور و کم سروصدا است که خیلی‌ها ممکن است شانسی برای آن در اسکار قائل نباشند. اما بازی روت نیگا چیزی نیست که بشود از آن چشم پوشی کرد. داستان این فیلم درباره‌ی یک زوج سفید و سیاه‌پوست (روت نیگا) است. آن‌ها سعی دارند زیر فشارهای نژادپرستانه مقاومت کنند و برای ازدواجشان بجنگند.

انت بنینگ هم در فیلم «زن‌های قرن بیستمی» (۲۰th Century Women) بازی قابل‌توجهی دارد و امی آدامز هم که تا امروز پنج بار نامزد اسکار شده، به احتمال زیاد امسال هم برای فیلم «ورود» (Arrival) برای ششمین بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار خواهد شد. البته از آن‌جایی که اعضای آکادمی تا به امروز نسبت به فیلم‌های علمی تخیلی رویکرد چندان مثبتی نداشته‌اند، باید منتظر ماند و «ورود» و بازی امی آدامز چه قدر آن‌ها را سر ذوق می‌آورد.

علاوه بر این پنج بازیگر که از پیشتازان شانس نامزدی اسکار امسال به‌ حساب می‌آیند، رقبای دیگری هم به چشم می‌خورند. مریل استریپ، بازیگر محبوب اسکار، ممکن است برای بازی‌ در «فلورانس فاستر جنکینس» (Florence Foster Jenkins ) به بیستمین نامزدی اسکارش برسد. ایزابل هوپر هم در فیلم «او» (با نام فرانسوی Elle) به کارگردانی پل ورهوفن در نقشی که خیلی از بازیگران مطرح بازی در آن را رد کرده بودند، درخشیده و بعید نیست نامزدی اسکار نصیبش شود. و در انتها هم به جسیکا چستین برای فیلم «خانم اسلون» (Miss Sloane)، کیت بکینسل برای «عشق و دوستی» (Love & Friendship)، ربکا هال برای «کریستین» (Christine) و جنیفر لارنس برای «مسافران» (Passengers) می‌رسیم که ممکن است به‌اندازه‌ی قبلی‌ها شانس نداشته باشند، ولی بد نیست گوشه‌ی چشمی به آن‌ها هم داشته باشیم.

باید صبر کرد و دید امسال کدام‌یک از این بازیگران زن اسکار را به خانه خواهند برد. رقابت‌ها تنگاتنگ است و به نظر می‌رسد همه‌شان بهترین یا یکی از بهترین بازی‌هایشان را ارائه داده‌اند. با همه‌ی این‌ها، اجرای خیره‌کننده‌ی وایولا دیویس در فیلم «حصارها» (Fences) به ‌قدری تحسین‌برانگیز است که ممکن است تمام این پیش‌بینی‌ها را بی‌اساس کند.
هشتادونهمین دوره‌ی آکادمی اسکار ۲۶ فوریه‌ی ۲۰۱۷ (هشتم اسفند) برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج