۴۳۰۳۳۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

هشدار پزشکان درمورد کمبود ویتامین ایرانی ها

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که ۸۰ درصد ایرانی ها با کمبود ویتامین مواجه هستند، گفت: این رقم بسیار بالا است و نمی توان جبران این کمبودها را به عهده خود مردم گذاشت بلکه باید برنامه ملی در این زمینه اجرایی شود.

ایرنا: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که ۸۰ درصد ایرانی ها با کمبود ویتامین مواجه هستند، گفت: این رقم بسیار بالا است و نمی توان جبران این کمبودها را به عهده خود مردم گذاشت بلکه باید برنامه ملی در این زمینه اجرایی شود.
هشدار پزشکان درمورد کمبود ویتامین ایرانی ها

دکتر محمداسماعیل اکبری روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش اظهار کرد: بین ۶۵ تا ۷۵ درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و کمبود همین ویتامین می تواند زمینه ساز بروز بیماری های خطرناکی مانند ام اس شود.

وی توضیح داد: کمبود ریز مغذی ها می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها و در نهایت بیماری سرطان شود اما با این حال توجه جدی در حوزه سلامت کشور به این موضوع نمی شود.

اکبری از نبود پوشش بیمه ای برای تامین هزینه های ویتامین ها هم انتقاد کرد و گفت: تامین هزینه های ویتامین ها مانند ویتامین های D، روی، کلسیم و منیزیم از ساختار بیمه حذف شده است اما مثلا در مورد داروی اوستین 500 شرکت آن را وارد بیمه می کنند.

وی افزود: پشتیبانی بیمه ای از ویتامین ها حذف شده است اما در مقابل داروهای درمانی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند؛ بیمه ها 150 هزار ریال برای ویتامین ها که می تواند سلامت مردم و جامعه را تامین کند، پرداخت نمی کنند اما حاضرند برای داروهای گران قیمت هزینه کنند.

دکتر اکبری با یادآوری این که کمبود ویتامین ها می تواند عامل بروز انواع سرطان مانند سرطان معده باشد، به ارائه آماری در مورد وضعیت سرطان در کشور پرداخت و بر لزوم اجرای برنامه های پیشگیرانه سراسری در این زمینه تاکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای دکتر کمبودویتامین پیشکش مردم عزیزبابیماریهای سرطان ام اس و....مشکلات عدیده ای دارندوکسی به فکرهزینه های سرسام آورنیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج