۴۳۰۳۶۵
۶ نظر
۵۰۲۶
۶ نظر
۵۰۲۶
پ

ایران از خرید جنگنده سوخو ۳۰ چه اهدافی دارد؟

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌گوید خرید سوخو ۳۰ از روسیه در دستور کار است اما هدف ایران تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری هم مدنظر‌ است.

روزنامه هفت صبح: سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌گوید خرید سوخو ۳۰ از روسیه در دستور کار است اما هدف ایران تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری هم مدنظر‌ است.

ایران از خرید جنگنده سوخو 30 چه اهدافی دارد؟

هواپیمای سوخو ۳۰ SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده ۱۵۰۰ کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن ۳۰۰۰ کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت‌گیری هوایی، می‌توان آن را تا ۵۲۰۰ کیلومتر (۳۲۰۰ مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به ۴/۵ ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود ۱۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

این جنگنده همچنین می‌تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو ۳۰ SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن ۸ تن است. تسلیحات این جنگنده شامل تیربار، انواع بمب، موشک‌های هوا به هوا و نیز موشک‌های فراصوتی ضد ناو است. موشک‌های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد ۱۲۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است.

نخستین نمونه‌های ساخته شده از جنگنده‌های سوخو ۳۰ SM در سال ۲۰۱۲ در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت. این جنگنده با جنگنده‌های F۱۵ و F۱۶ و F۱۸ آمریکایی برابری می‌کند و تمامی نیازهای عملیاتی کشور پهناور ایران را تأمین می‌نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی درنبرد هوایی برخوردار می‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه خرس بدقول بفروشه

    • پریا

      حرف اول دردنیای سیاست داشتن قدرت وتسلیحات برترنظامیه

    • بی نام

      فعلابردباروسیه است نفت ازحالت تحریم دراومدتولیدبیشترشدپس منابع پولی هم زیادترشددراین راستاپولی بدست مردم ایران دقیقانمیرسدچون همه چیزگرون وگرونترشده ومیشه، دراینجاکی بردمیکنه کشورروسیه ومردمش باپول طلای سیاه مقامات اسلحه هواپیمای جنگی واردمیکنن درعوض اقتصادمنهای صفر،صنعت که اصلاحرفشونزن فردای آینده دوباره تحریم بااین افکارمقامات شروع میشه کی ضررمیکنه مردم بدبخت که اینا مسئول مملکتشون هستن که بعدش فرستاده بشه برای یمن ،سوریه ،عراق ،افغانستان چه کشورهایی که متوقع وازخودراضی ومفت خورهستن وبمب هاراروی مردم کشورشان میریزن واصلابراشون مهم نیست که چه کسانی کشته میشن هدف فقط وفقط قدرت وثروت است که براش میجنگن نه مردم

    • Arash

      فعلا کمی خرج جنگ فقر وبی کاری کنید تا جنگ هوایی!؟خود محوری در کلیه قراردادها چه اقصاد وچه نظامی همان اختلاص کور است

    • بدون نام

      خ.هیچ هدفی..چون غیر محاله کسی جنگنده بده ما

    • بدون نام

      چرا مشابه!؟ جنس اصلی رو تهیه کنید!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج