جاباما
۴۳۰۵
۵۱۸۱
۵۱۸۱
پ

دم نوش هایی كه از يك درد عظيم خلاص تان مي‌كند

ضد سنگ عمل کنید!

سنگ كليه يكي از شايع‌ترين بيماري‌ها در مردان و زناني است كه به‌دليل غليظ شدن رسوبات كلسيمي در كليه‌هاي‌شان، شاهد بروز سنگ‌ها و كريستال‌هاي كوچك در كليه خود هستند

ضد سنگ عمل کنید!

ضد سنگ عمل کنید!

سنگ كليه يكي از شايع‌ترين بيماري‌ها در مردان و زناني است كه به‌دليل غليظ شدن رسوبات كلسيمي در كليه‌هاي‌شان، شاهد بروز سنگ‌ها و كريستال‌هاي كوچك در كليه خود هستند؛ سنگ‌هاي كوچكي كه با كوچك‌ترين جابه‌جايي و حركت آنها در مجاري ادرار درد شديدي به بيمار غالب مي‌شود كه كنترل و تسكين آن بسيار دشوار است. با پيشرفت بيماري و افزايش درد كليه بيمار ممكن است علائم ديگري مانند تهوع، دل درد، استفراغ، تب و لرز را نيز تجربه كند. خوشبختانه در طب سنتي و مكمل راهكارهايي براي درمان، پيشگيري و تسكين دردهاي اين بيماري وجود دارد كه بسياري از مبتلايان به سنگ كليه را از مصرف داروهاي شيميايي و انواع مسكن‌ها بي‌نياز مي‌كند.


مشكل از شوري است

ابتلا به سنگ كليه عوامل و دلايل مختلفي دارد كه يكي از شايع‌ترين آنها مصرف بيش از اندازه نمك در تهيه موادغذايي و خوراكي‌هاست. براساس مطالعات انجام شده مصرف بيش از اندازه نمك در وعده‌هاي غذايي تاثير زيادي در افزايش دفع ميزان كلسيم از بدن دارد؛ به اين ترتيب ميزان تجمع كلسيم در كليه‌ها بيش از حد معمول شده و اين مسئله به تشكيل بلورها و كريستال‌هايي در كليه منتهي مي‌شود. يكي ديگر از دلايل ابتلا به سنگ كليه مصرف انواع پروتئين‌هاي حيواني در وعده‌هاي غذايي است. عوامل ديگري نيز در ابتلا به سنگ كليه موثر است كه كنترل و درمان آن‌ها با مداخله متخصصان طب رايج يا طب سنتي امكان‌پذير است.


يافته‌هاي اخير نشان مي‌دهد مصرف آبليموي تازه از تشكيل سيترات‌ها، بلورها و كريستال‌ها در كليه و مجاري ادراري جلوگيري مي‌كند


ضد سنگ عمل کنید!

مخلوط آبليمو و پرتقال بنوشيد

براساس تحقيقاتي كه از سوي محققان منتشر شده است نوشيدن روزانه ۲ ليوان آب پرتقال تازه تاثير زيادي در پيشگيري از ابتلا به اين بيماري دارد. يافته‌هاي اخير نشان مي‌دهد مصرف آبليموي تازه از تشكيل سيترات‌ها، بلورها و كريستال‌ها در كليه و مجاري ادراري جلوگيري مي‌كند بنابراين بهترين شيوه‌اي كه توسط متخصصان به افراد مستعد به ابتلا به سنگ كليه توصيه مي‌شود، نوشيدن ۲ ليوان آب پرتقال تركيب شده با آب ليموي ترش تازه است.


ضد سنگ عمل کنید!

كاهش درد با چاي گياهي

درمانگران طب سنتي نوشيدن چاي گياهي قاصدك را به‌طور مستمر در درمان سنگ كليه و تسكين دردهاي آن موثر مي‌دانند؛ اين گياه به‌دليل خاصيتي كه در پاكسازي و تخليه كليه دارد مي‌تواند تا حد زيادي به دفع بهتر سنگ‌ها و بلور‌هاي موجود در كليه و مجاري ادرار كمك كند. براي تهيه اين چاي كافي است يك قاشق غذاخوري از برگ خشك شده گياه قاصدك را درون يك فنجان آب جوش ريخته و با گرم نگاه داشتن فنجان آن را به‌مدت ۱۰ دقيقه دم كرده و پس از ولرم شدن آن را بنوشيد.


تقويت با مارچوبه

بسياري از درمانگران طب سنتي مصرف مارچوبه تازه را در افزايش توان و انرژي كليه‌ها موثر مي‌دانند بنابراين درصورتي كه درد كليه و بيماري سنگ كليه در فصل رويش مارچوبه به سراغ‌تان آمد يكي از بهترين راه‌حل‌ها براي تقويت و افزايش مقاومت كليه‌ها تهيه خوراك مارچوبه است. با تهيه اين خوراك و مصرف آن در طول مدت دوره درمان مي‌توانيد علاوه بر تقويت قواي كليه‌ها در بدن به تسكين دردهاي‌تان نيز كمك كنيد.


تا مي‌توانيد مايعات بنوشيد

قطعا بسياري از مردم درباره رابطه نوشيدن مايعات زياد و دفع راحت‌تر سنگ‌هاي كليه از اطرافيان خود شنيده‌اند. اين شيوه اگر چه بسيار ساده است اما تاثيرات بسيار چشمگيري در تخليه سنگ‌هاي كليه دارد. نوشيدن مايعات زياد، آب و چاي‌هاي گياهي ادرارآور نيز كمك زيادي براي افزايش ميزان ادرار در بدن و رقيق شدن آن است. به اين ترتيب با افزايش ميزان آب در كليه و تخليه مستمر آن در طول روز مي‌توان به دفع سريع‌تر و آسان‌تر سنگ كليه اميدوار بود.


نام اين گياهان را فراموش نكنيد

گياهان مختلفي در طبيعت وجود دارند كه از سوي درمانگران طب سنتي براي درمان سنگ كليه و تسكين درد به بيماران توصيه مي‌شود. گياه خارشتر، چاي سبز، كاكل ذرت، چاي قره قاط از جمله گياهان دارويي هستند كه در كنار چاي قاصدك تاثير زيادي در درمان و دفع بهتر سنگ‌هاي كليه دارند. درمانگران طب سنتي نوشيدن روزانه 3 تا 4 فنجان از دم‌نوش اين گياهان را براي درمان سنگ كليه مجاز مي‌دانند. توجه داشته باشيد براي افزايش ميزان مصرف اين داروها بايد با متخصص طب سنتي مشاوره كرد.


به‌‌رغم توصيه متخصصان و درمانگران به مصرف انواع مايعات، نوشيدن مايعاتي از قبيل چاي‌هاي كافئين‌دار، قهوه و نوشيدني‌هاي الكي در دوره درمان بيماري سنگ كليه به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود و بهتر است مصرف اين مواد را به حداقل ممكن رسانده يا از خوردن آن‌ها به‌طور كامل پرهيز كرد


پيشگيري از سنگ با سماق

ميوه سماق يكي از شايع‌ترين داروهايي است كه در طبيعت براي پيشگيري از ابتلا به سنگ كليه در افراد مستعد به بيماري سنگ كليه درنظر گرفته شده است. مقصود از افراد مستعد به سنگ كليه، افرادي است كه در بستگان نزديك و درجه يك آنها افرادي حضور دارند كه مبتلا به سنگ كليه و ناراحتي‌هاي اين عضو هستند. درمانگران طب سنتي معتقدند مصرف ميوه تازه سماق كوهي تاثير چشمگيري در پيشگيري از اين بيماري دارد و بهترين دوره درماني آن مصرف روزانه 7 تا 10 ميوه سماق به‌مدت 2 ماه است.


نوشيدن مايعات زياد، آب و چاي‌هاي گياهي ادرارآور نيز كمك زيادي براي افزايش ميزان ادرار در بدن و رقيق شدن آن است. به اين ترتيب با افزايش ميزان آب در كليه و تخليه مستمر آن در طول روز مي‌توان به دفع سريع‌تر و آسان‌تر سنگ كليه اميدوار بود


غذاهاي ممنوعه

نكات بسياري در اصلاح رژيم غذايي به‌منظور پيشگيري و درمان بيماران مبتلا به سنگ كليه وجود دارد كه رعايت آن‌ها در وعده‌هاي غذايي روزانه بسيار موثر و كارساز است. يكي از مهم‌ترين اين نكات كاهش ميزان مصرف لبنيات و غذاهاي فرآوري و تصفيه شده مانند انواع نان، آرد سفيد، پاستا يا ماكاروني و شكر است. متخصصان تغذيه به اين دسته از بيماران توصيه مي‌كنند مصرف گوشت قرمز را نيز به حداقل ممكن برسانند و كم‌چرب‌ترين بخش‌هاي گوشت را براي وعده‌هاي غذايي خود انتخاب كرده و غذاهاي‌شان را به‌صورت آب پز يا كبابي ميل كنند. علاوه بر اين به‌‌رغم توصيه متخصصان و درمانگران به مصرف انواع نوشيدني‌ها از قبيل چاي‌هاي كافئين‌دار، قهوه و نوشيدني‌هاي الكي در دوره درمان بيماري سنگ كليه به هيچ وجه توصيه نمي‌شود و بهتر است مصرف اين مواد را به حداقل ممكن رسانده يا از خوردن آن‌ها به‌طور كامل پرهيز كرد.


هر روز ورزش كنيد

ورزش و به كار‌گيري تمرينات ورزشي در دوران بروز سنگ كليه و دردهاي شايع آن تاثير زيادي در دفع بهتر سنگ از بدن دارد. به اعتقاد متخصصان دويدن و طناب زدن در كنار نوشيدن مايعات مناسب و زياد مي‌تواند تاثير زيادي در دفع آسان سنگ‌ها و كريستال‌هاي موجود در كليه داشته باشد. از اين‌رو اگر چه ممكن است دردهاي كليه تا حد زيادي بيمار را از انجام اين حركات ورزشي ناتوان كند اما اجراي آنها بدون شك تاثير زيادي در بهبود و تسريع روند درماني خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج