۴۳۰۹۰۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

«ماحی» از پروتز و مافیای اقتصادی می‌گوید

آنا نعمتی بازیگر و داود خیام کارگردانی فیلم «ماحی» از موضوع این اثر سینمایی که به نوعی به مافیای وارد کردن پروتزهای تقلبی و آسیب‌های وارده به مصرف‌کنندگان می پردازد، سخن گفتند.

خبرگزاری مهر: آنا نعمتی بازیگر و داود خیام کارگردانی فیلم «ماحی» از موضوع این اثر سینمایی که به نوعی به مافیای وارد کردن پروتزهای تقلبی و آسیب‌های وارده به مصرف‌کنندگان می پردازد، سخن گفتند.
داود خیام نویسنده و کارگردان و آنا نعمتی بازیگر در گفتگویی از فیلم «ماحی» که قرار است اسفندماه اکران شود، سخن گفتند.
«ماحی» از پروتز و مافیای اقتصادی می‌گوید

آنا نعمتی در این گفتگو درباره فیلم «ماحی» و داستان آن بیان کرد: مضمون اصلی این داستان به دوره ای از نظام اقتصادی بیمار در بخش خصوصی و نیمه دولتی... و نحوه پولشویی های کلان و اینکه چگونه و به چه صورتی انجام می گیرد، می پردازد و درواقع در این اثر جزییاتی از پولشویی های کلان اقتصادی را بازگو می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال در این داستان به پروتزهای تقلبی پرداخته می شود که این روزها می بینیم برای بسیاری از خانم ها به یک بحران تبدیل شده است و در کنار آن بحث فضای مجازی، مدلینگ و... نیز مطرح می شود.

نعمتی همچنین درباره شخصیت ماحی که ایفاگر نقش آن است، عنوان کرد: ماحی به نوعی قربانی معاملات پشت پرده مافیای پروتز و دیگر موارد پولشویی شده است، این شخصیت می خواهد به نوعی خود را از این منجلابی که به دلیل شرایط زندگی و به اجبار بعضی افراد در آن وارد شده است، بیرون بکشد.

این بازیگر سینما همچنین درباره ساختار این فیلم توضیح داد: خیلی سخت است که چنین روایتی را که ساختاری علمی و واقعی هم دارد، بخواهید به صورت سینمایی به تصویر بکشید.

وی درباره عرضه پروتزها در کشور تصریح کرد: این پروتزها فقط در جهان سوم عرضه می شود و در کشورهای مدرن فقط توسط قشر خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران ما دخترانی با سنین ۱۸ و ۲۰ سال می بینیم که پروتزهای مختلفی را در صورت و یا سایر بدنشان کار می گذارند.

بازیگر فیلم «عصر یخبندان» درباره اهمیت تولید فیلم «ماحی» با سوژه‌ای که دارد، گفت: بسیاری در جامعه امروز ما قربانی اتفاق مورد بحث فیلم می شوند و شما می توانید شاهد استفاده از پروتزها در مراکز زیبایی و حتی آرایشگاه ها باشید که این کارها را با هزینه هایی ارزان تر انجام می دهند.

داود خیام کارگردان این فیلم نیز با اشاره به ناهنجاری های یک دوره اقتصادی در کشور توضیح داد: به دلیل ناهنجاری اقتصادی که در مقطعی از تاریخ کشور رخ داد داروهای تقلبی بسیاری وارد ایران شد. به طور مثال پروتزهای شرکت پی آی پی فرانسه وارد ایران شد و بسیاری از دختران در سنین کم و بسیاری از خانم های میان سال از آنها استفاده کردند و به این دلیل که سیلیکون مورد استفاده در آنها صنعتی بود همه با مشکل مواجه شدند.

وی ادامه داد: در آن دوره وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که این پروتزها مشکل دارد و در صورت عودت به شرکت فرانسوی هزینه ها پرداخت می شود اما وزارت بهداشت آن دوره در کشورمان دیر عمل کرد و نتوانست این پروتزها را جمع آوری کنند. از طرف دیگر هم برای بسیاری از زنان سخت بود که دوباره هزینه کنند پروتز را دربیاورند و حتی پروتز دیگری جایگزین کنند.

خیام بیان کرد: ما آن زمان در تحریم بودیم و نتوانستیم این پروتزها را به سرعت بازگردانیم و این مساله یکی از داستان های «ماحی» است که به نوعی به مافیای پزشکی در ایران می پردازد که متاسفانه بخشی از این مافیا دست بخشی از تحصیلکرده ها و پزشکان ماست.

این کارگردان تصریح کرد: من حدودا با ۳۰ خانم صحبت کردم که برای استفاده از این پروتزها دچار مشکل شده بودند یا به طور مثال شوهرانشان از آنها جدا شده بودند چون احساس می کردند این افراد به واسطه عمل هایی که داشته اند مصنوعی شده اند و یا جامعه و خانواده دیگر آنها را با ظاهر جدیدشان نمی پذیرفت.

وی در پایان با اشاره به نادیده گرفتن این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، یادآور شد: نارضایتی من این است که این فیلم باید توسط وزارت ارشاد و جشنواره فیلم فجر دیده می شد چون تنها فیلمی است که به مسایلی که به نوعی کمتر دیده شده و مشکل دوران معاصر ماست، پرداخت. با این حال متاسفانه «ماحی» با نگاهی محافظه کارانه دیده شد و حتی از ما خواستند که حدود ۱۸ دقیقه از فیلم حذف شود که البته این اتفاق رخ نداد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      بايد مهناز افشار بجاي آنا نعمتي بازي ميكرد !!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج