۴۳۰۹۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

درآمد ۱۰میلیارد دلاری گیشه آمریکا

در حالی‌که کم‌تر از پنج هفته به آغاز سال نو میلادی باقی مانده است، درآمد گیشه امریکای شمالی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ده میلیارد دلار رسید.

وب‌سایت آی ‌سینما: در حالی‌که کم‌تر از پنج هفته به آغاز سال نو میلادی باقی مانده است، درآمد گیشه امریکای شمالی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ده میلیارد دلار رسید. به گزارش «انجمن ملی سینماداران» این نخستین‌بار است که درآمد گیشه سینماهای ایالات متحده و کانادا با چنین سرعت بی‌سابقه‌ای مرز ده میلیارد دلار را پشت سر می‌گذارد.
درآمد 10میلیارد دلاری گیشه آمریکا
انیمیشن «در جست‌وجوی دری» به عنوان محصول «دیزنی» - پردرآمدترین استودیوی سال - با 486.2 میلیون دلار فروش داخلی، پیشتاز به شمار می‌رود و بعد از آن، «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» و «زندگی مخفی حیوانات خانگی» پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه تا اینجا هستند.

به گزارش «ورایتی»، بعد از دنباله جدید «در جست‌وجوی نمو» که پرفروش‌ترین فیلم گیشه امریکا در سال 2016 بوده است، فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان امریکا» به عنوان محصول مشترک «مارول» و «دیزنی» با 408.1 میلیون دلار، انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خانگی» محصول «یونیورسال» با 367.6 میلیون دلار، «کتاب جنگل» دیگر محصول دیزنی با 364 میلیون دلار و «ددپول» محصول «فاکس» با 363.1 میلیون دلار، بیش‌ترین سهم از درآمد گیشه 2016 را به خود اختصاص داده‌اند.

رکورد پیشین متعلق به درآمد گیشه سال 2013 بود که تا هفتم دسامبر از مرز ده میلیارد دلار فراتر رفته بود. درآمد گیشه 2012 در تاریخ هشتم دسامبر به چنین رقمی رسید و این در حالی است که گیشه پارسال تا تاریخ 18 دسامبر نتوانست مرز ده میلیارد دلار را پشت سر بگذارد.

هرچند در پایان، گیشه 2015 با 11.12 میلیارد درآمد به رکوردی بی‌سابقه دست یافت که بخش عمده‌ایش را مرهون اکران «اپیزود هفتم جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بر می‌خیزد» است. فیلم جی. جی. آبرامز در 14 روز پایانی سال 2015 روی پرده رفت و 652 میلیون دلار درآمد برای گیشه امریکای شمالی به همراه داشت.

از سوی دیگر، امسال نیز نخستین فیلم مستقل «جنگ‌های ستاره‌ای» با عنوان «یک‌نفر سرکش» (Rogue One) تا کم‌تر از سه هفته دیگر (16 دسامبر) روی پرده می‌رود و پیش‌بینی می‌شود در سه روز نخست افتتاحیه خود دست‌کم 130 میلیون دلار بفروشد. باب آیگر رییس کمپانی دیزنی پیشاپیش تاکید کرده است فروش افتتاحیه این فیلم با «نیرو بر می‌خیزد»، به لحاظ تجاری به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. آیگر مستقل بودن خط داستانی «یک‌نفر سرکش» از هفت اپیزود پیشین «جنگ‌های ستاره‌ای» را علت اصلی این موضوع عنوان کرده است. این فیلم به کارگردانی گرت ادواردز و با بازی فلیسیتی جونز، بن مندلسن و فارست ویتاکر جلوی دوربین رفته است و از دوشنبه آینده پیش‌فروش بلیت‌هایش را آغاز می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج