جاباما
۴۳۱۳۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گاردین:

بازشماری آرا، انتخابات آمریکا را تغییر می دهد؟

جیل استاین با جمع آوری کمک‌های مردمی خواستار بازشماری آرای سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: گاردین در مطلبی نوشت: «جیل استاین»، نامزد حزب سبز آمریکا، توانست در کمتر از دو روز هزینه لازم برای بازشماری آرای سه ایالت را از طریق کمک های مردمی جمع‌آوری کند. ستاد جیل استاین تاکنون ۵ میلیون دلار کمک مالی برای این منظور دریافت کرده است و قصد دارد ۲ میلیون دلار دیگر نیز برای دیگر هزینه های قانونی مرتبط جمع آوری کند.

نامزد حزب سبز آمریکا خواستار بازشماری آرا در سه ایالت حساس ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا است. دونالد ترامپ در این سه ایالت با اختلاف بسیار کمی از کلینتون پیروز شد. اگر هیلاری کلینتون ۴۶ رای الکترال این سه ایالت را به دست می آورد، می توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.

با این حال، شمارش مجدد آرای انتخابات وقت گیر و هزینه‌بر است. همچنین احتمال تغییر نتیجه اندک است؛ مگر اینکه وجود تقلب گسترده در انتخابات اثبات شود که کارشناسان آن را امری بعید می دانند.

ایالت ویسکانسین با بازشماری آرا موافقت کرده است. رئیس هیئت انتخاباتی ویسکانسین اعلام کرد با وجود اینکه هیچ گونه شواهدی مبنی بر هرگونه دخالت در سامانه رای گیری وجود ندارد، خود را برای بازشماری آرا آماده کرده است. نتایج غیررسمی نشان داد ترامپ با کسب بیش از ۲۷ هزار رأی در ایالت ویسکانسین پیروز شد. بازشماری آرا در این ایالت تاکنون هیچ گونه سابقه ای نداشته است.

در ایالت پنسیلوانیا هیچ برگه رأیی برای بازشماری وجود ندارد و انتخابات به صورت ماشینی برگزار شده است. با این حال، مقامات اظهار کردند به دلیل متصل نبودن این دستگاه ها به اینترنت احتمال هک شدن وجود ندارد. اوضاع در میشیگان نیز به همین شکل است و هیچ برگه کاغذی برای بازشماری وجود ندارد.

ترامپ با کسب ۱۰۷۰۴ رای در ایالت میشیگان به پیروزی رسید. مسئولان برگزاری انتخابات در این ایالت اعلام کردند هیچ گونه شواهدی مبنی بر هک شدن دستگاه ها در این ایالت وجود ندارد.

با این شرایط، حتی درصورت بازشماری آرا در هر سه ایالت نیز احتمال تغییر نتایج بعید به نظر می رسد. به همین دلیل کارشناسان معتقدند اقدام جیل استاین نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج