۴۳۱۴۰۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کفاشیان: آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم‌گیری‌ها در AFC به عهده یک شورایی است که بر اساس یکسری ضوابط، تصمیم‌گیری می‌کنند؛ حالا چون ما از ضوابط و قوانین آنها آگاه نیستیم قضاوت‌های نادرست را انجام می‌دهیم.

خبرگزاری فارس: علی کفاشیان حدود یک هفته‌ای را در ایران نبود و برای حضور در پیاده‌روی اربعین راهی کربلا شده بود. شاید عدم حضور رئیس سابق فدراسیون فوتبال فضایی را به وجود آورد تا منتقدان دوباره برخی مسائل را دستاویزی کرده تا به وی بتازند و همراهی او با سیاست‌های فوتبال ایران در آسیا را انکار کنند.

این در حالی است که کفاشیان به این موضوع واکنش نشان داده و معتقد است که چرا طی 8-9 سالی که رئیس فدراسیون فوتبال بود هرگز چنین اظهاراتی از جانب برخی منتقدان مطرح نشده است.

این موضوع باعث شد تا گفت و گویی را با نایب رئیس فدراسیون فوتبال انجام داده تا ضمن پرس و جوی مسائل مربوط به سوژه‌های روز فوتبال ایران، واکنش وی نسبت انتقادات مطرح شده را از وی جویا شویم.

متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

شنیده می‌شد در سفر به عراق برای حضور در پیاده‌روی روز اربعین ملاقات با رئیس فدراسیون عراق نیز در برنامه‌هایتان قرار دارد.

خیر. این سفر به هیچ عنوان کاری نبود و فقط یک سفر زیارتی محسوب می‌شد که در پیاده‌روی شرکت کردیم و به ایران بازگشتیم.

پس با این حساب اهدافی که داشتید معنوی بود؟

درست است. ما هر چه که تا به حال خواسته‌ایم از امام حسین (ع) گرفته‌ایم و فضای این سفر بسیار معنوی و خوب بود.

در خصوص حاشیه‌های فوتسال چه صحبتی دارید؟

دیروز به سرعت هیأت رئیسه فوتسال را تشکیل دادیم و تصمیم سختی گرفتیم. با حسن‌زاده هم صحبت کردم و گفتم با نگاه محکمی با این موضوع برخورد شود تا این اتفاقات تکرار نشود. در خصوص اتفاقات اصفهان نیز برخورد سنگینی کردیم و تبعات بعدی را بعد از رأی کمیته انضباطی پیگیری می‌کنیم. دیگر از این نوع تخلفات به آسانی نمی‌گذریم و شاید این نوع تخلفات باعث شود تا متخلفان به طور کلی از فوتسال محو شوند. در فوتسال نباید چنین فرهنگی جا بیفتد. قرار شد با این بی‌نظمی‌ها و بی‌انضباطی‌ها به هر شکلی مبارزه کنیم و اصلا هم نگران نیستیم چون باشگاه‌های زیادی حاضر هستند به فوتبال بیایند و ما باشگاه‌های متخلف را حذف خواهیم کرد. البته برای توسعه و بهتر شدن فوتسال نیز نصمیماتی گرفتیم که به زودی آنها را عملی می‌کنیم.

گویا قرار است پایگاه تصمیم‌گیری فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا به ایران منتقل شود؟

درست است. یک ساختمان را قبلا خریداری کرده بودیم و یک ساختمان جدید هم خریداری شده و به زودی کامل خواهد شد تا به عنوان مرکز فوتسال آسیا راه‌اندازی شود. این مرکز هم مرکز فوتسال آسیا خواهد بود و هم اینکه اقدامات توسعه و آموزش فوتسال آسیا از این پایگاه برنامه‌ریزی می‌شود. همچنین یکسری برنامه‌های جدید برای پیشرفت فوتسال در قاره کهن مدنظرمان قرار دارد.

فن‌پراخ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند در سفری که به ایران داشت از تعاملات فوتبالی دو کشور خبر داده و اینطور گفته که استارت این موضوع از زمان سفر شما به هلند خورده است.

بله. سال گذشته یک جلسه‌ای را در زمان سفر تیم ملی امید به هلند با وی برگزار کردیم و مقرر شد تا همکاری‌های دوجانبه خود را آغاز کرده و توسعه ببخشیم. همان زمان مقرر شد تا فدراسیون‌های فوتبال دو کشور یک تفاهم‌نامه را با یکدیگر امضا کنند که هلندی‌ها اعلام کردند این تفاهم‌نامه را در ایران امضا می‌کنیم. روی همین حساب هلندی‌ها دعوت ما را پذیرفته و با سفر به ایران تفاهم‌نامه خوبی در راستای بخش های فوتبالی بین فدراسیون فوتبال هلند و ایران امضا شد. البته هلندی‌ها اعتقاد داشتند که فقط در بخش فوتبال فعال هستند و قرار شد تا ایران در رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی به این کشور کمک کرده و آنها نیز متعاقبا در بخش بانوان به ما کمک کنند.

البته برخی اعلام کرده بودند که پای انتخابات در این سفر در میان است؟

گویا قرار است هفته آینده انتخابات فدراسیون هلند برگزار شود و فن‌تراخ به عنوان تنها کاندیدا این انتخابات حضور دارد و برای ادامه یک دوره ریاست 4 سال دیگر بعید است مشکلی داشته باشد. البته او برای یوفا کاندید شده بود که نتوانست آراء لازم را برای این سمت به دست بیاورد.

البته منظور برخی‌ها این بود پای انتخابات شورای فیفا در میان است.

خیر اینطور نیست. این انتخابات فقط در قاره آسیا برگزار می‌شود و این موضوع ارتباطی به یوفا و سایر کنفدراسیون‌ها ندارد.

پس از محرومیت نامزد قطری حاضر در انتخابات شورای فیفا به نظر می‌رسد مشکلی برای حضور در این انتخابات نداشته باشید و خبری از انصراف شما نخواهد شد؟

نامزد قطری محروم شده اما گویا قرار است برای انتخابات شورای فیفا در کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره اسم‌نویسی صورت گرفته و از نو دوباره این کار انجام شود.

پس در این صورت باید منتظر انصراف شما باشیم چون این موضوع شرط انصراف شما از انتخابات بود؟

انصراف که فعلا خیر اما باید صبر کرد و در آینده این موارد مشخص شود. فعلا قرار است هیأت رئیسه آسیا در ابوظبی تشکیل جلسه داده و یکسری موارد در این خصوص مطرح خواهد شد.

زمان جدید انتخابات شورای فیفا در AFC چه زمانی خواهد بود؟

زمان دقیق آن در جلسه هفته جاری هیأت رئیسه مشخص می‌شود که به نظرم این موضوع به سال آینده و همزمان با مجمع سالیانه AFC موکول شود. در آن جلسه کمبودها را جبران کرده و افرادی که می‌خواهند را وارد انتخابات خواهند کرد.

بحث برگزاری مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا در ایران به کجا رسید؟

از این موضوع خبر ندارم.

پس فعلا از انتخابات شورای فیفا انصراف نخواهید داد؟

فعلا انصراف نمی‌دهم تا ببینم فضا به چه شکلی پیش می‌رود.

برخی منتقدان این روزها شمشیر را برای شما از رو بسته و به بهانه‌های مختلف به شما می‌تازند. حتی برخی اعلام کرده‌اند که چرا با وجود داشتن کرسی در AFC در فوتبال ایران دفاع نمی‌کنید و حتی برخی دیگر معتقدند که معرفی نام شما برای انتخابات شورای فیفا یک نوع اشتباه است.

به نظر شما چرا منتقدان اینطور می‌گویند؟

اعتقاد دارند آنطور که باید منافع فوتبال ایران برایتان ارزش ندارد.

در این خصوص صحبت خاصی ندارم.

مگر به منافع فوتبال ایران فکر نمی‌کنید که نظری ندارید؟

این دوستان طی 8-9 سالی که رئیس فدراسیون فوتبال بودم چطور این صحبت‌ها را مطرح نکردند و این فکر به سرشان نزد.

پس چرا الان اینطور استنباط می‌شود؟

نمی‌دانم چه بگویم.

شاید به خاطر ماجراهای میزبانی از عربستان و یا مباحثی مثل انتخاب کشور مالزی برای دیدار تیم ملی و یا انتخاب داور استرالیایی، این مباحث مطرح می‌شود؟

این مسائل دست ما نیست و این تصمیم‌گیری‌ها به عهده یک شورایی است که بر اساس یکسری ضوابط، تصمیم‌گیری می‌کنند. آنها ضوابط را اولویت‌بندی کرده و طبق آن تصمیم می‌گیرند. حالا چون ما از ضوابط و قوانین آنها آگاه نیستیم و روش کار آنها نمی‌دانیم این قضاوت‌های نادرست را انجام می‌دهیم. آنها بر حسب این ضوابط دست به انتخاب می‌زنند و هیچ گاه از ما نخواسته‌اند تا نظر بدهیم. یعنی در دستور جلسه آنها نبوده که ما نظر بدهیم. آن چیزهایی که از ما می‌خواهند در خصوصش نظر بدهیم از قبل برایمان ارسال کرده و در دستور جلسات این موضوع وجود دارد و ما هم نظرمان را می‌دهیم.

گویا برخی نمی‌خواهند شما در AFC یا فیفا باشید؟

آن طور که برخی دوستان گفته بودند گویا آنها هماهنگ کرده بودند که انتخابات شورای فیفا لغو شود! این چیزی که گفتند همان چیزی بود که AFC در مجمع اجرا کرد چون اگر انتخابات برگزار می‌شد انتخاب من برای شورای فیفا قطعی بود. بنابراین حتما هماهنگی‌ها از سمت این دوستان بوده که مجمع به هم خورد و انتخابات برگزار نشد!‌انتخابات برگزار نشد چون ما مدنظر مجمع نبودیم و به همین دلیل انتخابات را با آن همه تشکیلات به هم زدند. این همان چیزی است که دوستان گفته بودند و اعلام کرده بودند که از اول هم نباید کاندید می‌شدید. چشم ما کاندید نمی‌شویم تا از سایر کشورها کاندید شوند. به نظر می‌رسد برخی با این تحلیل‌ها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

بحث تحریم مراسم بهترین‌های آسیا با شما هماهنگ شده بود؟

فدراسیون این مراسم را تهدید کرد و تحریم نکرد!

حالا قرار است در این مراسم شرکت کنید؟

من که می‌روم. بقیه آن را از آقای تاج بپرسید.

اگر شما بروید یعنی نماینده ایران در این مراسم حضور دارد دیگر؟

جلسه هیأت رئیسه آسیا برگزار می‌شود و من باید بروم.

کی‌روش یک بار دیگر مصاحبه کرد و گفت که به واسطه عملکرد تیم ملی کفاشیان توانسته در کنفدراسیون فوتبال آسیا پست بگیرد.

انشاءالله مسائل درست می‌شود و نگران نباشید.

شما بازی با سوریه را دیدید که در یک شرایط غیرطبیعی جوی برگزار شد؟

بله دیدم. خیلی زمین بد و خرابی بود و به حق ایران به نظرم اجحاف شد.

توقع این بود که شما از این موضوع دفاع کرده و اجازه ندهید این بازی در این شرایط برگزار شود.

این حرف‌ها که زده می‌شود ناشی از عدم شناخت وظایف AFC است که آنجا چه مسائلی وجود دارد و چه کارهایی انجام می‌شود. اولا که سوریه باید به عنوان میزبان کشوری که می‌خواهد در آن بازی کند را معرفی کند.

البته سرمربی سوریه به دروغ گفت که این ورزشگاه به آنها تحمیل شده است.

سرمربی سوریه دروغ می‌گوید. سوریه به عنوان میزبان ورزشگاه فوق را انتخاب کرده بود و این ضوابط برای ما هم وجود دارد. اگر مثلا یک روز در ایران بخواهیم در تبریز در شرایط جوی بسیار سرد بازی کنیم آنها می‌توانند بگویند بازی نمی‌کنیم؟ پس میزبان زمین را معرفی می‌کند و در صورتی که شرایط وجود داشته باشد AFC هم آن را قبول می‌کند. حالا بنده سر پیازم، ته پیازم یا کجای پیازم؟ عدم شناخت افراد از وظایف AFC باعث می‌شود این صحبت‌ها مطرح شود. البته منظورم شخص خاصی نیست و منظورم هر کسی هست که این حرف‌ها را می‌زند. کنفدراسیون فوتبال اسیا برای هر چیزی حتی بهترین‌های فوتبال ایران قاره ضوابطی دارد و ما هم در آن دخیل نیستیم. شما فکر کردید مثلا به من می‌گویند فلان زمین خوب است که من بخواهم تائید کنم یا نکنم؟ به من چه ربطی دارد؟ هر چیزی هم که به من ربط داشته باشد و از من سؤال کنند با فدراسیون فوتبال هماهنگ کرده و نظرات ایران و فدراسیون فوتبال را اعلام می‌کنم.

عده‌ای معتقد بودند که کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط هندی‌ها، بنگلادشی‌ها و مالزیایی‌های بی‌کفایت اداره می‌شود که باعث پس‌رفت فوتبال آسیا شده‌اند.

من نمی‌دانم بی‌کفایت یعنی چه؟ اما تیم‌های ملی این کشورها نیز در آسیا حضور دارند.

اما تیم‌های این کشورها قدرتمند نیستند و توقع می‌رود که کشورهای قدرتمند مثل ایران، کره و ژاپن در راس تصمیم‌گیری قرار بگیرند.

البته این هم یک نظر است اما اکثرا آن کشورهایی که در حوزه روابط بین‌الملل فعالیت می‌کنند بدون در نظر گرفتن اینکه تیم‌های ملی کشورشان قوی است یا ضعیف و اینکه اصلا فوتبال دارند یا ندارند در AFC هستند.

این برای فوتبال آسیا بد نیست؟

نمی‌دانم. این دیگر سیاست‌ آنهاست.

البته فن‌پراخ معتقد بود افرادی که رئیس کنفدراسیون‌ها یا فیفا می‌شوند باید با کشور خود قطع همکاری کنند اما شیخ سلمان این کار را نکرده است.

شیخ سلمان با بحرین کاری ندارد.

به نظر می‌رسد سلطانی‌فر وزیر جدید ورزش حامی خوبی برای فوتبال کشور است و از نظرات فوتبالی او که در مورد بازیکنانی مثل آزمون داده است می‌توان این موضوع را فهمید.

سلطانی‌فر نگاه مثبتی به فوتبال دارد و انسان بسیار خوبی است.

یعنی وزیر قبلی نگاهش مثبت نبود؟

به او کاری ندارم اما نگاه سلطانی‌فر به فوتبال بسیار مثبت و آدم توانمندی است.

حتما به یاد دارید که گودرزی گفته بود اساسنامه فدراسیون ام‌الافساد فوتبال است.

به این موضوع کاری ندارم و پشت سر گودرزی حرفی نمی‌زنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج