۴۳۱۴۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

شکست ناپذیری ۲۶ ساله چلسی در دربی لندن مقابل تاتنهام در استمفورد بریج پا بر جا ماند. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: وقتی که کریستین اریکسن یک گل زیبا را درون دروازه چلسی قرار داد تا دروازه آبی ها پس از ۶۰۱ دقیقه فرو بریزد، بسیاری از کارشناس ها انتظار شکستن طلسم ۲۶ ساله شکست ناپذیری آبی مقابل تاتنهام در ورزشگاه استمفورد بریج را داشتند اما کامبک رؤیایی شاگردان آنتونیو کونته با گل زیبای پدرو رودریگز و سپس ویکتور موزس تکمیل شد. دیگو کاستا در این بازی گل نزد اما در واقع باید گل دوم چلسی را به نام او نوشت که با یک حرکت پا به توپ، خط دفاعی تاتنهام را به آتش کشید و اولین شکست در فصل جاری لیگ برتر را به شاگردان مائوریسیو پوچتینو تحمیل کرد.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

بدین ترتیب، بیست و ششمین برد چلسی مقابل تاتنهام در لیگ برتر رقم خورد تا رکورد شکست ناپذیری ۲۶ ساله آبی ها در بازی های خانگی مقابل تاتنهام از فوریه ۱۹۹۰ تاکنون حفظ شود. هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه تاتنهام در مقابل تیم چلسی شکست نخورده است. در روزی که آخرین برد تاتنهام در استمفورد بریج رقم خورد، فقط ۶ بازیکن کنونی این تیم به دنیا آمده بودند!

هری کین که در ۳ بازی پیشین مقابل چلسی، ۳ گل زده و یک پاس گل داده بود، در این بازی به توفیق خاصی دست پیدا نکرد تا پس از زدن گل طی هر ۴ بازی قبلی لیگ برتر، روند گلزنی اش در این مسابقه متوقف گردد. کین هرگز نتوانسته در ۵ بازی پیاپی لیگ برتر گلزنی نماید.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

طی ۳ بازی قبلی چلسی در لیگ برتر، فقط ۲ شوت در داخل چارچوب دروازه این تیم زده شد اما در این بازی، تاتنهام ۶ شوت را درون چارچوب دروازه آبی ها زد که یکی از آنها به تور دروازه چسبید و شاگردان کونته پس از ۶ کلین شیت پیاپی، سرانجام دروازه خود را گشوده دیدند.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

آنتونیو کونته قصد تغییر ترکیب اصلی تیمش را ندارد. هنوز همان «مثلث سورپرایز» یعنی ویکتور موزس-مارکوس آلونسو-سزار آزپی نقشی کلیدی در تیم چلسی ایفا می کنند و در این بازی، نوبت گلزنی موزس بود. دیگر هیچ کس جرأت ندارد به کونته بگوید که چرا ویلیان و اسکار روی نیمکت هستند!

مجموع شوت های داخل و خارج چارچوب و شوت های بلوکه شده چلسی در این بازی فقط و تنها فقط ۹ شوت بود که ۵ شوت در داخل چارچوب زده شد و ۲ شوت به تور دروازه چسبید.

تعداد پاس های سالم دو تیم با توجه به نام و اعتبارشان، چندان بالا نبود؛ چلسی ۲۹۷ و تاتنهام ۳۷۰ پاس سالم به ترتیب با دقت پاس ۷۷% و ۸۱%

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

تعداد سیو های دروازه بان چلسی بیشتر از همتای تاتنهامی اش بود و هر ۳ پاسور برتر زمین، به تاتنهام تعلق داشتند؛ ویکتور وانیاما، کوین ویمر و یان فرتونگن به ترتیب با ۴۹، ۴۵ و ۴۱ پاس

سزار آزپیلیکوئتا نمایش خیره کننده ای در این بازی داشت. او ۵ دفع توپ، ۴ تکل و ۱۰ دوئل را به نام خویش ثبت کرد.

آمار مشارکت مستقیم دیگو کاستا در گل های زده چلسی طی فصل جاری لیگ برتر، باور نکردنی است. او طی ۱۳ بازی لیگ توانسته ۱۰ گل بزند و ۴ پاس گل بدهد. به عبارت دیگر، کاستا در ۱۴ گل تیمش نقش مستقیم داشته و از این حیث یک بازیکن بدون رقیب در فصل جاری لیگ برتر است. او در این بازی یک پاس گل داد.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

پدرو رودیگز طی ۶ بازی خانگی اخیر چلسی در لیگ برتر، در ۸ گل نقش مستقیم ایفا کرده است. (۳ گل و ۵ پاس گل)

عملکرد نمانیا ماتیچ در این فصل به اندازه سزار آزپیلیکوئتا یا ویکتور موزس به چشم نیامده است. ماتیچ در این بازی هم یک پاس گل داد تا تعداد پاس های گل وی در فصل جاری لیگ برتر به عدد ۶ برسد. او در مجموع دو فصل پیشین، فقط ۵ پاس گل داده بود ولی تا پایان هفته سیزدهم این فصل، ۶ پاس گل به نام ماتیچ به ثبت رسیده است.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

کریستین اریکسن توانست پس از ۳۹ تلاش برای گلزنی در فصل جاری لیگ برتر، سرانجام اولین گل خود را به ثمر برساند هر چند که این گل در ادامه بازی نیست و نابود شد.

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

دله الی در این بازی یک پاس گل داد ولی حتی یک شوت هم به سوی دروازه حریف نزد! هری کین در این بازی فقط و تنها فقط یک شوت زد و ۲۱ بار پاس داد. تعداد باخت هایش در نبردهای تن به تن دو برابر تعداد بردهایش بود و فقط ۲ دریبل موفق و یک نبرد هوایی موفق داشت. چیزی نزدیک به فاجعه!

پدرو فاش ساخت که صحبت هایی تهییج کننده آنتونیو کونته داخل رختکن در بین دو نیمه سبب ایجاد تحول در تیم چلسی شد. کونته از بازیکنانش خواست که پس از کسب هفتمین برد متوالی در لیگ برتر، همچنان فروتن بمانند و پوچتینو مدعی شد که پیروزی در این بازی، حق تاتنهام بود و نه چلسی!

آمارهای خواندنی چلسی - تاتنهام

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج