۴۳۱۵۷۹
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

شاید قیمت دلار به ۳۹۰۰ تومان هم برسد

دلار آمریکا با ادامه روند افزایشی روزها و هفته‌های اخیر، در ابتدای هفته جاری نیز از مرز ۳۸۰۰ تومان هم عبور کرد تا بالاترین نرخ را در سال جاری ثبت کرده باشد. در این میان پیش‌بینی‌های کارشناسی و دورنمایی که دست‌اندرکاران بازار دارند، حاکی از این است که احتمال رسیدن دلار به مرز ۳۹۰۰ تومان در روزهای آینده وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: دلار آمریکا با ادامه روند افزایشی روزها و هفته‌های اخیر، در ابتدای هفته جاری نیز از مرز ۳۸۰۰ تومان هم عبور کرد تا بالاترین نرخ را در سال جاری ثبت کرده باشد. در این میان پیش‌بینی‌های کارشناسی و دورنمایی که دست‌اندرکاران بازار دارند، حاکی از این است که احتمال رسیدن دلار به مرز ۳۹۰۰ تومان در روزهای آینده وجود دارد.

دلار آمریکا در ادامه روند افزایشی روزهای اخیر خود، طی دو روز ابتدایی هفته جاری با جهش ۱۰۰ تومانی قیمت مواجه شده است.

نرخ دلار که از اوایل آبان با روند افزایشی در بازار همراه شد، در ابتدای هفته جاری با شیب تندتری در مسیر صعودی قرار گرفته است.

در بازار روز شنبه (ششم آبان ماه) دلار با نرخ ۳۷۸۰ تومان در بازار عرضه شد و در بازار روز یکشنبه (هفتم آبان ماه) با عبور از مرز ۳۸۰۰ تومان، این نرخ به ۳۸۴۰ تومان رسید تا رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کند.

دلار آمریکا در ابتدای آبان ماه با قیمت حدود ۳۵۹۰ تومان به طور متوسط در بازار عرضه می‌شد اما در ادامه و در هفته‌های بعد از مرز ۳۶۰۰ تومان، ۳۷۰۰ تومان و در دو روز ابتدایی هفته، از ۳۸۰۰ تومان هم عبور کرد.

از جمله دلایلی که از سوی برخی کارشناسان و فعالان بازار ارز برای افزایش نرخ دلار عنوان می‌شود فرا رسیدن ماه محرم و صفر و افزایش تقاضا برای دلار از سوی زائرین برای رفتن به کربلا بوده است.

همچنین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شوک به وجود آمده در بازار به دنبال انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا از دیگر دلایل مهم برای افزایش نرخ ارز و دلار در بازار از سوی کارشناسان مطرح شده است.

اما نشانه‌ها از بازار آزاد حاکی از آن است که طی دو روز ابتدایی هفته وضعیت تقاضای دلار با روند افزایشی روبرو شده است؛ اتفاقی که به گفته برخی فروشندگان در حرکت افزایشی نرخ دلار تاثیرگذار بوده است و برخی پیش‌بینی‌های کارشناسی و دورنمایی که دست‌اندرکاران بازار دارند، حاکی از این است که احتمال رسیدن دلار به مرز ۳۹۰۰ تومان در روزهای آینده وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلار به بالای 4 هزار تومان میرسد.تمام اجناس داخلی و وارداتی گران خواهند شد.مسکن هم حداقل 20 درصد گران خواهد شد؛ تنها راهی که دولت برای خروج از رکود به ذهنش رسیده....
      خسته نباشی دلاور ...خدا قوت قهرمان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها راهی که دولت بلده این است که بیاد بگه تورم کم شد.
        ماهی 1 درصد کاهش تورم در حرف ،‌از برنامه های دولت تدبیر و امید است که با جدیت (‌پررویی ) دنبال میکنه و کاری به گرونی دلار و .... که باعث گرانی بقیه کالاها است نداره.
        واقعا چه پررویی بابا.....

    • بدون نام

      خوش به حال شما ها والا

    • بدون نام

      چیز تاره ای نیست ..فقط دودش میره. تو چشم قشر فقیر جامعه. این ها همش کا دولته

    • بدون نام

      خدایا خودت کاری کن دیگه تاب نداریم به علی ...پولدارا که ککشون هم نمیگزه...

    • ایرانی

      آقا بکنیدش چهار هزار خیال همه رو راحت کنید..

    • محمد

      کاش به جای سفارت عربستان ملت میریختن تو چهار تا صرافی اتیش میزدن. اگه ما اقتصادمون دست صرافی ها باشه همون نچرخه بهتره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نرخ دلار توسط بانک مرکزی در هر روز قیمت گذاری میشه.
        وقتی بانکها دلار روزانه را به بازار تزریق نکنن یا کم تزریق کنند اونوقت کمبود عرضه برای تقاضای روزانه باعث بالا رفتن قیمت میشه که دولت باعثش است

    • مسعود

      بستگی داره کسر یودجه دولت این آخر کاری با چقدر جبران بشه. یادتون نیس احمدی نژاد آخر کار سر دلار چی آورد تا آبروش را نگه داره. اما دیگه همه این ترفند ها را بلدند ولی هیچکس کاری نمیتونه بکنه همه باید بمیرند...

    • مسعود

      بستگی داره کسر یودجه دولت این آخر کاری با چقدر جبران بشه. یادتون نیس احمدی نژاد آخر کار سر دلار چی آورد تا آبروش را نگه داره. اما دیگه همه این ترفند ها را بلدند ولی هیچکس کاری نمیتونه بکنه همه باید بمیرند...

    • یک هموطن قدرشناس

      خوب اصلا بشه چهل هزار تومن مگه واسه کسی مهمه.گرونتر شدن آب و برق و گاز و اقلام معیشتی مردم از قبیل گوشت و مرغ و روغن و ... هزینه مسکن اعم از خرید و اجاره مگه باعث نگرانی مسئولین محترم میشه که حالا افزایش دلار بخواد کسیو نگران کنه.اگرم ایراد بگیریم ........... منتها فقط یه وقت چششتون بر نگردونید ژاپن کره یا حتی مالزی اندونزی و بلاد کفر رو ببینید که خیلی کار بدیه.پس نتیجه اینکه مردم ایران اینا مهم نیست و باید قدردان مسوولین خدوم خود باشید چون میتونست خیلی بدتر باشه.خدایا شکر در ایران زندگی میکنم

    • بدون نام

      همش کاغذ بازیه و دست ده بیست نفر ادم یه لا قباست اگر برید سبزه میدون بنشینید میبینید دلار کاغذی معامله میکنند و قیمت را به هر طرف که بخواهند سوق میدهند. دلالان دارای طلا نیز نقش موثری در افزایش قیمت دلار دارند.

    • بدون نام

      راستی آبرویی برای این دولت برای مبارزه با گرانی باقی مونده؟؟؟؟
      دولت بی تدبیری و نا امیدی بهترین عنوانه براش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج