۴۳۱۵۹۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شانس موفقیت کلینتون در بازشماری آرا صفر است

یک شبکه خبری آمریکای با بررسی تاریخچه بازشماری آرا در آمریکا نوشت که شانس موفقیت کلینتون در بازشماری آرا در سه ایالت درخواستی صفر است چون اختلاف آرا چندین هزار و نه چندصد رای است.

خبرگزاری تسنیم: اقدام "جیل استین" نامزد حزب سبز آمریکا که خواستار بازشماری آرا در ایالت "ویسکانسین" شده بود امیدهای رنگ باخته میان طرفداران "هیلاری کلینتون" در این باره که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور بعدی آمریکا نشود را زنده کرده است.

هم اکنون نیز کمپین کلینتون اعلام کرده که در تلاش‌ها برای بازشماری آرا مشارکت خواهد کرد و همین موضوع امید طرفداران کلینتون را حتی بیشتر افزایش داده است اما آنها باید این طناب را رها کنند.

در واقع شانس این موضوع که بازشماری آرا در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بتواند مانع از پیشرو بودن آرای ترامپ در این ایالت‌ها شود اساسا صفر است چون اختلاف آرا چندین هزار و نه چند صد رای است.

ترامپ در ایالت ویسکانسین با ۲۷ هزار رای بیشتر پیش افتاده و در میشیگان نیز ۱۱ هزار رای بیشتر داشته و در پنسیلوانیا نیز ۶۸ هزار رای بیشتر از کلینتون داشته است.

این موضوع همانند موضوع فلوریدا در سال ۲۰۰۰ نیست. در شب انتخابات در سال ۲۰۰۰، جرج بوش ۱۷۸۴ رای از الگور در فلوریدا پیش بود که تنها ۰.۰۳۸ درصد آرا از مجموع ۵.۸ میلیون رای گرفته شده در این ایالت بوده است. بوش سرانجام با ۵۳۷ رای بیشتر در این ایالت به پیروزی رسید و رئیس جمهور آمریکا شد. در حال حاضر نیز حتی اگر دادگاه اجازه بازشماری آرا در این ایالت‌ها را بدهد تفاوت چندانی حاصل نخواهد شد.

این در حالی است که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، بازشماری آرا در انتخابات ریاست جمهوری را "تقلب" نامید و خواستار هر چه سریعتر به رسمیت شناختن نتایج انتخابات شد.

ترامپ در یک بیانیه اعلام کرد: "مردم گفتند که انتخابات به پایان رسید و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات پس از انتخابات در همان شب شکست خود را پذیرفت و به من تبریک گفت. ما باید نتیجه انتخابات را بپذیریم و به آینده نگاه کنیم".

ترامپ گفت: "او موفق به کسب ۳۰۶ رای از ۵۳۸ رای ایالت های امریکا شده است و بدون در نظر داشتن اینکه حدود ۲ میلیون رای از کلینتون کمتر به‌دست آورده است و این نظر به قانون اساسی ایالات متحده امریکا هیچ تاثیری بر نتایج انتخابات نمی گذارد".

در همین حال ستاد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین امریکا اعلام کرده است که در بازشماری آرای مردمی ایالت ویسکانسین ایالات متحده امریکا سهم می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج