۴۳۱۷۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روش جدید برای مصرف به موقع دارو

دانشمندان یک کپسول هوشمند ساخته‌اند که می‌تواند تا دو هفته در معده باقی بماند و به موقع مواد دارویی را در بدن منتشر کند.

خبرگزاری فارس: حتما برای شما پیش آمده است که به یک بیماری مبتلا شوید و برای دوره زمانی مشخص مجبور باشید در طول هر روز به طور مرتب دارو مصرف کنید ولی مشکل اینجاست که بسیاری از ما مصرف دارو در زمان تعیین شده را فراموش می‌کنیم.

گروهی از دانشمندان دانشگاه MIT به همراه متخصصان بیمارستان بریگام، فناوری جدیدی ارائه کرده‌اند که این مشکل را برطرف می‌کند.

این فناوری شبیه به یک ستاره شش پَر ساخته شده است که شش شاخه محکم و پلیمری آن ماده دارویی مورد نظر را در خود جا داده‌اند.
روش جدید برای مصرف به موقع دارو

این شش شاخه از طریق یک هسته مرکزی تجزیه‌پذیر به یکدیگر متصل می‌شوند و جنس پلیمری آنها، این امکان را فراهم می‌کند تا مانند دسته چتر بتوانند اندازه خود را تغییر دهند.

زمانی که بازوها خم می‌شوند، داروی مورد نظر شکل ظاهری شبیه به یک کپسول ژلاتینی معمولی پیدا می‌کند و بیمار به راحتی می تواند آن را ببلعد.

این دارو پس از طی مسیر در دستگاه گوارش به معده می‌رسد تا بخش ژلاتینی آن تجزیه شود. سپس ستاره شش پَر بازوهای خود را باز می‌کند و به مدت دو هفته در معده باقی می‌ماند.

این ستاره به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند در زمان‌های مشخص و از پیش تعیین شده مواد دارویی را در بدن منتشر کند تا شما بدون آنکه به صورت مجدد دارو مصرف کنید، درمان شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج