۴۳۱۷۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیپی: هدفم پیشرفت فوتبال چین است

سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس وضعیت فعلی این باشگاه را به تغییرات اعمال شده از سوی ماسیلیانو آلگری نسبت داد.

وبسایت نود: مارچلو لیپی سرمربی سابق باشگاه یوونتوس در گفتگویی با رادیو Rai شرکت کرد و درباره موضوعات مختلفی از جمله پیشرفت کیفیت در تیم ملی چین در رقابت های انتخابی جام جهانی صحبت کرد. وی در این باره گفت:

هدف من از حضور در کشور چین، ارتقای سطح فوتبال این کشور است؛ دستیابی به اهداف کوتاه مدت و فوری کاری غیر ممکن نیست اما دستیابی به آنها بسیار دشوار و سخت خواهد بود زیرا با وضعیت چین در مرحله انتخابی چندان مطلوب نیست و همین مسئله صعود به جام جهانی را برای تیم ما بسیار سخت و دشوار می سازد. در اولین دیداری که داشتیم پیشرفت هایی در کیفیت تیم ایجاد شد که البته شاید به زودی نتوانیم این بهبود وضعیت را درک و مشاهده کنیم، صعود از مرحله انتخابی بسیار دشوار به نظر می رسد اما سطح فنی تیم چین نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

مارچلو لیپی که همراه با تیم ملی ایتالیا به قهرمانی جام جهانی دست یافته است، عدم پشتوانه سازی در کشور چین را معضلی بزرگ برای فوتبال این کشور توصیف کرد، و در ادامه افزود:

مشکل اصلی اینست که در چین بچه ها اصلاً فوتبال بازی نمی کنند و به سمت ورزش های دیگری گرایش دارند اما با این وجود کیفیت فوتبال چین بسیار بهتر از چیزی است که تصور می کنید. زمانی که به فوتبال چین آمدم، هیچ اشتیاق و انگیزه فوق العاده ای در این جامعه مشاهده نمی شد و همه اینها باعث می شود که فوتبال یک کشور در سطح بین المللی هزینه های زیادی بپردازد.

لیپی در این گفتگو به مسئله انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی چین هم اشاره ای داشت و گفت:

انتقال من از باشگاه گوانگژو چین و پذیرفتن هدایت تیم ملی چین فرآیند خیلی پیچیده ای نبود؛ سه پیشنهاد مربیگری از تیم های مختلف دریافت کرده بودم اما به دلیل تضاد با اصول حرفه ای و شخصی، هیچ یک از آنها را نپذیرفتم. اما هدایت چین را قبول کردم زیرا بازیکنان این کشور را می شناسم. البته ممکن است هر مربی دیگری هم به جای من انتخاب می شد، چین به جام جهانی نمی رفت اما هدف اصلی ما اینست که با تمام توان و کیفیت خود به رقابت بپردازیم.
پس از بحث در مورد تیم ملی و به طور کلی شرایط فوتبال در کشور چین، مسئله وضعیت فعلی فوتبال در بین باشگاه های بزرگ سری آ مطرح شد. مارچلو لیپی سالها در سری آ مربیگری یوونتوس را بر عهده داشته، نظر خود را اینگونه بیان کرد:

نمی دانم چرا یوونتوس در هر سه رقابتی که حضور دارد تا این اندازه به زحمت می افتد و دیگر صلابت گذشته خود را ندارد. البته نظر شخصی من اینست که نه فقط یوونتوس، بلکه رم و ناپولی هم باید اصلاحاتی در مکانیزم، سیاست باشگاه و فلسفه بازی خود انجام دهند. البته مربی ناپولی امسال بسیار بدشانس بود که هم در ابتدای فصل گونزالو هیگواین از ناپولی جدا شد و در همان ابتدای فصل هم دیگر مهاجم این تیم یعنی میلیک با مصدومیت شدید و طولانی مدت خانه نشین شد.

و در پایان لیپی در مورد وضعیت باشگاه سابق خود اینگونه گفت:

در یوونتوس سال های بسیار ماندگار و فراموش نشدنی سپری کردم، اما مشکلات فعلی تیم به دلیل تغییراتی که ماسیلیمانو آلگری در ترکیب و سیستم بازی تیم ایجاد می کند زیرا او بیش از اندازه دست به تغییرات می زند به ویژه این مسئله در خط هافبک یوونتوس بیشتر به چشم می خورد. بازی دادن به ستارگان بزرگ در کنار یکدیگر و ایجاد هماهنگی بین آنها کار ساده ای نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج