۴۳۱۸۴۲
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

علت پخش برنامه تکراری در مناسبت ها چیست؟

یک کارگردان علت پخش فیلم‌ها و سریال‌های تکراری در مناسبت‌ها را به شرایط مالی صداوسیما نسبت می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: جواد مزدآبادی - کارگردان سینما و تلویزیون - در گفت‌وگو با ایسنا در ادامه‌ی مطلب بالا بیان کرد: چند سالی است که به دلیل تحریم و شرایط اقتصادی دچار بحران شدیم. کمبود منابع مالی باعث شده که صداوسیما در پرداخت هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در کارهای جدید، دچار مشکل شود؛ همین امر نیز دلیل پخش کارهای تکراری از صداوسیماست؛ وگرنه مسؤولان هم می‌دانند که اگر از کارهای نو استفاده کنند، میزان مخاطبشان بالا می‌رود.

کارگردان سریال «چهارچرخ» درباره‌ ارتباط دولت و رسانه جمعی گفت: دولت باید متوجه شود که تلویزیون از دولت جداست و تلویزیون به عنوان یک رسانه جمعی مخاطب میلیونی دارد و باید برنامه‌های جدید داشته باشد تا بتواند با برنامه‌های کمدی و جدید فضایی برای خانواده‌ها ایجاد کند که بار روانی را از آن‌ها بکاهد و این امر به جامعه نیز کمک خواهد کرد.

بودجه صداوسیما صرف پرسنل می‌شود نه تولید!

کارگردان سریال «خون بها» با اعتقاد بر اینکه «تلویزیون پایه و اساسش را از ابتدا اشتباه بنا کرده است»، تصریح کرد: گاهی سیستم دولت و تلویزیون را به جای این که در کنار هم ببینیم، در مقابل هم مشاهده می‌کنیم. تلویزیون تمام تلاشش را می‌کند تا اسپانسر بگیرد و وضع خود را بهبود بخشد، اما باید بدانیم تلویزیون پایه و اساسش را از ابتدا اشتباه بنا کرده است. تعداد افرادی که در تلویزیون شاغل هستند، چند صد برابر شبکه‌های تلویزیونی معتبر دنیاست؛ در حالی که هزار نفر نیرو برای تمامی شبکه‌های داخلی کافی است.

مزدآبادی افزود: چند صد هزار نفر با سمت‌های مختلف در صداوسیما حقوق می‌گیرند و مبلغ زیادی از بودجه صداوسیما خرج این پرسنل می‌شود و پولی برای تولید برنامه باقی نمی‌ماند و این امر به بحران عظیمی تبدیل شده است.

او در ادامه این بخش بیان کرد: تعدیل نیرو باعث بیکاری عده زیادی می‌شود، پس باید به شیوه‌ای دیگر این مساله را مدیریت کرد. اگر همین روند ادامه پیدا کند، بودجه صداوسیما صرف تولید نمی‌شود. یک نفر باید بیاید و انقلاب ایجاد کند تا این سیستم بیمار درست شود وگرنه با این روند صداوسیما نمی‌تواند پاسخگوی مخاطب باشد و با تغییرات جزئی هم نمی‌تواند کاری پیش ببرد.

رسانه جمعی با دست خالی نمی‌تواند جلوی فضای مجازی بایستد

کارگردان سریال «آدم‌خوار» در ادامه تصریح کرد: جنگ تبلیغات رسانه و فضای مجازی شکل گرفته و فضای مجازی در جذب مخاطب موفق بوده است. رسانه جمعی با دست خالی و برنامه‌های تکراری نمی‌تواند جلوی فضای مجازی بایستد.

جواد مزدآبادی درباره میزان قدرت تلویزیون گفت: به نظر من قدرتی که تلویزیون دارد با قدرت رییس‌جمهور برابری می‌کند. قدرت تلویزیون در حدی است که می‌تواند فضای عمومی جامعه را عوض کند. شاید هیچ ارگانی نتواند این کار را انجام دهد. شبکه‌های تلویزیونی دنیا از این قدرت استفاده می‌کنند اما ما اغلب مواقع از قدرتی که در دست داریم غافل هستیم.

مزدآبادی درباره‌ی سریال جدید خود گفت: در حال ساخت سریال ۲۰ قسمتی «گل آفتابگردان» با همکاری سازمان آبفا (سازمان آب و فاضلاب استان تهران) و گروه اجتماعی شبکه سه هستیم. این سریال به زودی کلید می‌خورد و از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فیلم تلویزیونی «چشم به راه» به کارگردانی جواد مزدآبادی، چهارشنبه (۱۰ آذر) ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم با بازی کاوه خداشناس، علی اوسیوند، افشین سنگ چاپ و مهدی فقیه خواهیم دید: گروهی دانش آموز برای اجرای یک نمایشنامه عازم مشهد می‌شوند. در راه به مادر شهیدی در یک روستا برخورد می‌کنند و ... .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دراكولا تا به تا

      سريال هايي كه بودجه عظيم داشتند مثل ستايش، چه گلي به سر مردم زدند؟ چرا وقتي بودجه بهتون ميدند انقدر .. ميسازيد؟

    • بدون نام

      تلویزیون یک زمانی اثر گذار بود...
      الان با این برنامه های جهت دار (حتی در سریال هایی مثل معمای شاه) دیگر برای مردم اهمیتی ندارد. بودجه هم بهانه ای بیشتر نیست اگر کل بودجه کشور را هم به تلویزیون بدهند تا مدیریت به این شکل باشد هیچ تغییری رخ نخواهد داد

    • کارگر

      از آنجایی که ریس جمهور محترم بسیار صبور و خویش تندارند برای بعضی این وهم ایجاد شده که قدرت ریس جمهور منتخب و محبوب ملت با قدرت سازمان کوچکی که حتی دیگر معتمد مردم هم نیست و به بلندگوی یک جریان خاص تبدیل شده برابری میکند

    • کارگر

      واقعا که پر رویی عجیبی دارین شما ها. دولت منتخب ملت از بیت المال مسلمین به سازمانی که به اعتراف خودتون بیجهت به این گستردگیه پول اضافی بده تا خروجیشم بشه کارهای سخیف و سطح پایین تولیدات نمایشی و تو بخش سیاسی و خبر هم اپزیسیون و مخالف همین دولت!!!!!!!

    • سبزی فروش

      صداوسیمایی که همیشه اصلاحات و دولت اقای روحانی رو تخریب میکند چطور انتظار دارند دولت به انها کمک کنه (کمک کنن که بیشتر به دولت تهمت وتخریب بزنه)

    • بدون نام

      عجب.پس پول این همه تبلیغات چی میشه؟تولید نکردن برنامه های داخب چه ربطی به تحریم داره؟؟ پول ندارید؟خوب چرا برنامه های شبکه های تلویزیون رو ٢۴ساعته کردید؟چرا این همه شبکه بی محتوا راه اندازی کردید؟مثل قدیم تلویزیون برنامه هاش که تموم شد سوت بکشه.چه معنایی داره ی سریال عهد دقیانوس رو شبمه هایی مثل آی فیلم و نمایش ۴بار پخش کنه؟؟

    • بدون نام

      صدا وسیما برنامه نداره ومردم را تشویق به داشتن ماهواره میکنه

    • بدون نام

      مجبور نبودید تو هر شهری یه مرکز میزدید و 30 کانال بی کیفیت اضافه کنید که هیچ مخاطبی ندارند و فقط پول میریزید تو شکم یه عده کارمند .

    • هموطن

      وقتی یک سازمان بنام صدا و سیمای میلی ایران علیه دولت خود اقدام به تهیه برنامه می کند و تریبون جناح خاصی می شود هرگز نباید توقع کمک دولت را داشته باشد این یک امر بدیهی است

    • بدون نام

      شکر خدا ما که سالهاست صدا و سیما نمیبینیم.
      پای ثابت شبکه من و تو هستیم.
      بهترین و به روزترین سریالها و برنامه های مستند رو پخش میکنه.
      همیشه هم حد اعتدال رو نگه داشته و به اصطلاح شورش و در نیاورده.
      بخش خبریش هم که عالیه .
      واقعا دستشون درد نکنه

    • بدون نام

      صدا وسیما همه خواستهای بینندگانش را تامین نمیکند ومردم مجبورند به شبکه های برون مرزی روی اورند.

    • بدون نام

      دولت میخواد بگه بودجه نیست ‌.!
      بعدشم صدای مردم در بیاد اما بودجه هست اما آقازاده هام هستند شکم و جیب آهان باید پر شود !
      و ایده و طرح هم هست برای بهبود برنامه ها اما نمی خواهند یکسری ....
      مردم رو یکسری سوق دادن به سمت ماهواره ها و کنترل هم نمیشود و بلوغ جنسی رو آوردن پایین غیرت و حیا پر و طلاف ها زیاد و ‌‌دوستی با زن متاهل و ارتباط نامشروع ‌.... یکسری ها که نفوذی هستند ابزار دشمن در داخل اند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج