۴۳۱۸۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار کم حجم بورس تهران در هفته نیمه تعطیل

بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه شاهد یک بازار متعادل و کم حجم بود. به نظر می‌رسد به دلیل تعطیلی‌های میان هفته از تب و تاب بازار کاسته شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: بورس اوراق بهادار تهران روز یکشنبه شاهد یک بازار متعادل و کم حجم بود. به نظر می‌رسد به دلیل تعطیلی‌های میان هفته از تب و تاب بازار کاسته شده است. در بازار سهام، روز یکشنبه معامله‌گران شاهد تداوم توجه به نمادهای وابسته به بازار جهانی بودند. ترکیب رشد بهای فلزات در بازار جهانی و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی موجب توجه بازار به نمادهای فلزی و پتروشیمی شده است.
در بازار روز یکشنبه ارزش دلار در بازار تهران از مرز ۳۸۰۰ تومان نیز عبور کرد که خبر خوبی برای شرکت‌های صادر‌کننده فعال در بورس تهران به شمار می‌رود. در همین حال بازارهای جهانی روز دوشنبه در بازگشایی شاهد رشد قیمت بودند که موجب شد، مس به مرز ۶هزار دلار نیز رسید. بهای سرب و روی نیز به ترتیب ۲ هزار و ۵۰۷دلار و ۲هزار و ۹۶۲دلار (در هر تن) گزارش شده است. بهای نفت برنت اما همچنان زیر ۵۰دلار باقی مانده است.

در بازار روز یکشنبه در گروه بانکی توقف نماد بانک خاورمیانه به دلیل ابهام مورد توجه بود. در گروه پتروشیمی زاگرس با افزایش سود 41درصدی متوقف شد. «زاگرس» در حالی سود هرسهم اسفند جاری را 1311 ریال پیش‌بینی کرده بود که در عملکرد 6 ماهه این سود را با 41 درصد رشد، 1844 ریال پیش‌بینی کرد.این شرکت طی 6 ماه اول سال 855 ریال ( به ازای هر سهم) معادل 46 درصد را پوشش داده است.
این رشد، ناشی از افزایش مبلغ فروش نسبت به پیش‌بینی قبلی به دلیل افزایش نرخ فروش صادراتی و همچنین افزایش 50 هزار تنی تولید و فروش صادراتی متانول بود، اما با توجه به توقف نماد این شرکت، باید منتظر توضیحات مدیران بود. در گروه ساختمانی مدیرعامل شرکت ساختمانی سخت آژند با بیان علت اختلاف چشمگیر بین ارزش ذاتی و قیمت سهام و برنامه‌های مهم این شرکت، زمان افتتاح تالار بورس مشهد را اعلام کرد. حامد نورانی در گفت وگو با بورس پرس، با اعلام اینکه بین ارزش ذاتی و قیمت سهام سخت آژند اختلاف چشمگیری وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت پروژه‌های موجود و قیمت تمام شده زمین‌های شرکت که در صورت‌های مالی مندرج در کدال افشا شده، بین NAV شرکت و قیمت سهم در بازار اختلاف چشمگیری ایجاد شده است. وی افزود: در این میان برنامه افزایش سرمایه چند برابری از محل مطالبات و سود انباشته در دستور کار شرکت است که گزارش طرح توجیهی آن در مراحل پایانی بوده و به زودی در کدال درج خواهد شد. این مقام مسوول افزود: پروژه‌های در دست اقدام شرکت شامل پروژه‌های چابکسر، دیلمان و مشهد مقدس بوده است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارند.
به‌عنوان نمونه پروژه چابکسر با پیشرفت 90 درصدی همراه است و در سال مالی جاری تمامی واحدها فروش خواهند رفت. نورانی در مورد پروژه تالار بورس مشهد هم توضیح داد: در جوار حرم رضوی تنها تالار اختصاصی بورس اوراق بهادار در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده افتتاح شوند. در گروه تجهیزات، روز یکشنبه مجمع نماد متوقف مپنا با تقسیم سود 25تومانی برگزار شد. مجمع سالانه مپنا بعد از حدود 5 ماه دوری از تابلو بورس با تقسیم سود 40 درصدی برگزار شد.
در گروه غذایی نماد مارگارین با تعدیل سود 22درصدی بازگشایی شد و در پایان معاملات رشد 5/ 2 درصدی را تجربه کرد.در این گروه پارس‌مینو نیز افزایش سرمایه 100درصدی از محل سود انباشته را در دستور کار خود قرار داده است. در مجموع بازار روز یکشنبه بازاری متعادل بود که در آن شاخص کل با رشد 84واحدی معادل 11/ 0درصد به رقم 79هزار و 626واحد رسید. ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به 194میلیارد تومان و در فرابورس به 145میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج