جاباما
۴۳۱۹۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اظهار نظر جالب «اتان هاوک» در مورد ترامپ

بازیگر فیلم‌های «پیش از طلوع» و «پيش از غروب» معتقد است با ورود ترامپ به کاخ سفید و ایجاد شرایط فرهنگی و سیاسی چالش‌برانگیز، هنرمندان موقعیت حضور و ظهور بیشتری خواهند داشت و فضا براي ساخت فيلم‌هاي بهتر فراهم مي‌شود.

وب سایت فیلم نت نیوز: بازیگر فیلم‌های «پیش از طلوع» و «پيش از غروب» معتقد است با ورود ترامپ به کاخ سفید و ایجاد شرایط فرهنگی و سیاسی چالش‌برانگیز، هنرمندان موقعیت حضور و ظهور بیشتری خواهند داشت و فضا براي ساخت فيلم‌هاي بهتر فراهم مي‌شود.
اظهار نظر جالب «اتان هاوک» در مورد ترامپ

تا پیش از اینکه دونالد ترامپ به‌عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌ متحده معرفی شود، بسیاری از بازیگران و هنرمندان به خاطر مواضع جنجال‌برانگیز او بر ضدش موضع گرفتند. حتی عده‌ای هم مثل ساموئل ال‌جکسن و برایان کرانستون، اعلام کرده بودند در صورت پیروزی او، برای همیشه از آمریکا خواهند رفت. رابرت دونیرو هم به‌قدری از او دل پری داشت که درجایی گفته بود دلش می‌خواهد مشتی به صورت ترامپ بخواباند.

اما باوجود همه‌ی این‌ها، دونالد ترامپ قرار است ژانویه‌ی ۲۰۱۷ به کاخ سفید برود، و هنوز که خبری از خروج بازیگران مورداشاره از آمریکا نیست. از سوی دیگر، اتان هاوک، بازیگری که سینمادوستان او را بیشتر به خاطر فیلم‌های «پیش از طلوع»، «پیش از غروب» و «پیش از نیمه‌شب» ریچارد لینک­لیتر می‌شناسند، در اظهارنظری جالب گفته که وجود دونالد ترامپ بر مسند قدرت می‌تواند موجب شکوفایی هنرمندان شود. او معتقد است که قدرت ریسک‌پذیری افراد هنرمند و خلاق در شرایط بحرانی و چالشی، بیشتر می‌شود.

ترامپ، این میلیاردر ۷۰ ساله، در طول کمپین‌های انتخاباتی‌اش بارها به مسلمانان، زنان، مهاجران و دیگر اقلیت‌ها اهانت کرد، و بااینکه حالا برخی از شهروندان آمریکایی به خاطر پیروزی‌اش خوشحال‌اند، عده‌ای دیگر در خیابان‌ها دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زده‌اند تا جنبش «این رئیس‌جمهور من نیست» راه بیندازند. وقتی نظر اتان هاوک، ستاره‌ی تازه‌ترین اقتباس قصه‌ی «هفت دلاور» را درباره‌ی پیروزی ترامپ جویا شدند او گفته که به نظرش ریاست جمهوری ترامپ ممکن است باعث بروز و ظهور مهم‌ترین دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی از زمان دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ تابه‌حال شود.

او اضافه کرده است: «به‌طورکلی، وقتی فاشیست‌ها در رأس امور باشند، هنرمندان بیشتر شکوفا می‌شوند. پس فکر کنم تنها نکته‌ی مثبت پیروزی او این است که حالا اهالی هنر انگیزه‌ی بیشتری برای اقدام‌های خودشان پیدا می‌کنند».

اتان هاوک شرایط امروز را با جو اجتماعی موجود در دهه‌ی ۷۰ مقایسه می‌کند، وقتی رسوایی واترگیت برای ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا پیش آمد. اتفاقی که ثابت کرد بسیاری اقدامات غیرقانونی زیر نظر ریاست جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد که در نهایت منجر به کناره‌گیری نیکسون شد. هاوک با اشاره به آن سال‌ها می‌گوید: «شما به سروصداهای بعد از نیکسون و جنگ ویتنام نگاه کنید، و به تأثیری که روی موسیقی آن سال‌ها گذاشت. فیلم‌های دهه‌ی ۶۰ و ۷۰، هنوز هم به‌عنوان فیلم‌های مطرح و قابل اشاره شناخته می‌شوند»

او انتظار دارد که در سال‌های پیش رو و به خاطر ایجاد شرایط نامتعادل اجتماعی و فرهنگی، شاهد بروز آثار فرهنگی جنجال‌برانگیز و مهمی در رسانه‌های مختلف مثل موسیقی و سینما و تلویزیون باشیم. باید صبر کرد و دید در چهار سال (یا هشت سال، اگر ترامپ دوره‌ی بعد هم شرکت کند و رأی بیاورد) آینده، پیش‌بینی‌های اتان هاوک تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج