۴۳۲۰۴۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چین گامی دیگر برای قبضه بازار فیلم برداشت

دولت چین قصد دارد برای ساخت و راه‌اندازی یک استودیوی تلویزیونی و فیلمسازی بزرگ بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاری مهر: دولت چین قصد دارد برای ساخت و راه‌اندازی یک استودیوی تلویزیونی و فیلمسازی بزرگ بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

به نقل از بی‌بی‌سی، این سرمایه‌گذاری چینی‌ها در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت خواهد بود که قصد دارد نفوذ فرهنگی‌اش را در داخل چین و کشورهای دیگر گسترش دهد.
چین گامی دیگر برای قبضه بازار فیلم برداشت

این استودیو شامل چند واحد تولید، یک شهربازی و مرکز آموزش خواهد بود. نام استودیو برگرفته از طرح شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین موسوم به «یک جاده، یک کمربند» است.

ساخت این مجموعه از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

«یک جاده، یک کمربند» بر اساس همکاری اقتصادی با کشورهای در مسیر جاده ابریشم (از جمله ایران) و کمربند اقتصادی مشتمل بر روسیه، آسیای میانه، قفقاز و چند کشور اروپایی طراحی شده است.

در حال حاضر چین دومین بازار فیلم در جهان است. سرمایه‌گذاران چینی بخش عمده‌ای از سهام استودیوهای هالیوودی و همچنین سینماهای زنجیره‎ای آمریکایی را خریده‌اند.

با این حال تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز سینماروهای چینی نیست و با توجه به محدودیت دولتی برای نمایش آثار هالیوودی (۳۴ فیلم در سال) خلاء بزرگی در این بازار وجود دارد.

این در حالی است که ونگ جیانلین ثروتمندترین مرد چین این روزها در گروه اقتصادی خود با نام «واندا» برنامه‌های بلندپروازانه‌ای درباره سینما دارد و ورود او به این عرصه اتفاقات مهمی را در سینمای جهان رقم می‌زند.

امپراتوری اقتصادی او به نام گروه واندا اخیرا شرکت فیلمسازی لجندری انترتینمنت، استودیوی هالیوودی سازنده فیلم هایی مثل «کینگ کنگ» و «دنیای ژوراسیک» را خریده است. اگر او بتواند در خود چین محصولات هالیوودی را تولید کند به یکی از غول‌های بزرگ فیلمسازی جهان بدل خواهد شد که می تواند محصولات خود را در بزرگ‌ترین بازارهای سینمای جهان یعنی آمریکا و چین بفروشد.

گروه اقتصادی واندا در حال ساختن تاسیساتی است که گفته می‌شود بزرگترین مجموعه استودیوهای فیلمسازی جهان و حتی از بزرگترین استودیوهای هالیوود هم عظیم‌تر خواهد بود. این مجموعه که در شهر کینگدائو واقع در شرق چین ساخته می شود، ۳۰ لوکیشن بزرگ، یک شهرک سینمایی (نیویورک) و بزرگترین مخزن آب روباز چین را شامل خواهد شد.

این مجموعه استودیو فناوری های پیشرفته هالیوودی و هزینه های ارزانتر چینی را یک‌جا خواهد داشت. در عین حال جزئی از صنعت فیلمسازی چین تلقی خواهد شد و در نتیجه سهمیه محدود فیلم های خارجی شامل حال آن نخواهد شد.

مجموعه اقتصادی واندا با خرید شرکت فیلمسازی لجندری به سوی یک شرکت چند رسانه‌ای جهانی و تبدیل شدن به یکی از بازیگران بزرگ صنعت فیلمسازی حرکت می‌کند.

این شرکت از مدتی پیش مالک بزرگترین شبکه سینماهای زنجیره ای چین و تعدادی سینما در آمریکاست و اکنون یک تولیدکننده هالیوودی فیلم های پرفروش را نیز صاحب شده است.

بازار فیلم در چین با سرعت در حال رشد است و درآمد این بازار در سال ۲۰۱۵ به نسبت سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافت.

با افزایش درآمد مردم چین آنها پول بیشتری برای تفریح و سرگرمی از جمله سینما هزینه می کنند و به همین دلیل در چین هر روز پانزده سالن جدید سینما ساخته می شود.

کمپانی وندا چندی پیش اعلام کرده بود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای توسعه شهرک «اروپا سیتی» در خارج از پاریس به منظور تولید فیلم و دیگر محصولات سرگرمی، سرمایه‌گذاری می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج