جاباما
۴۳۲۰۷۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه

تا حالا هر وقت صحبت از «درون»ها می‌شد به «درون»های هوایی فکر می‌کردیم، اما مدتی است که ما با «درون»هایی هم مواجه هستیم که زیر سطح دریاها و اقیانوس‌ها فعالیت می‌کنند و می‌توانند سال‌ها در ژرفا بمانند و خدمت کنند.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: تا حالا هر وقت صحبت از «درون»ها می‌شد به «درون»های هوایی فکر می‌کردیم، اما مدتی است که ما با «درون»هایی هم مواجه هستیم که زیر سطح دریاها و اقیانوس‌ها فعالیت می‌کنند و می‌توانند سال‌ها در ژرفا بمانند و خدمت کنند.
«درون»های زیرسطحی؛ جنگ سرد آمریکا و روسیه

این مطلب را بگذارید در کنار مناقشه‌ای که در برخی از نواحی بر سر مالکیت دریاها وجود دارد، یا مسائل امنیتی دیگر، متوجه می‌شوید که این روبات‌های زیرسطحی که می‌توانند به موشک هم مجهز شوند، بهانه جدیدی برای بروز تنش هستند.

علیرغم مسائل فنی دشواری که برای ساخت این «درون»های زیرسطحی وجود دارد، پنتاگون علاقه دارد که این فناوری را پیش ببرد. برخی از این دشواری‌ها اینها هستند: خوردگی ناشی از آب شور، فشار آب و مشکلات ارتباطی.

پنتاگون برای ممکن کردن شارژ مداوم و عملیاتی نگاه داشتن این «درون»های در فکر ایجاد شاهراهی از ایستگاه‌های مخصوص به نام آیزنهاور است و همچنین در پی ایجاد سامانه‌ای برای نقشه‌برداری دقیق کف اقیانوس‌ها، جستجوی مین‌ها و زیردریایی‌ها است.

آمریکا فعلا زیردریایی‌های بی‌سرنشین ۱۵ متری به نام «بویینگ اکو ویجر» را در اختیار دارد اما حالا هدف این است که زیردریاهایی خاصی ساخته شود که «درون»های زیرسطحی را بتوانند حمل کنند و به آنها سرویس بدهند. درست مانند همان کاری که ناوهای هواپیمابر انجام می‌دهند و هواپیماها را روی خود حمل می‌کنند.

در حالی که امکانات کشورهای دیگر در زمینه جنگ در سطح دریاها در حال نزدیک شدن به آمریکاست، حالا آمریکا در پی ایجاد برتری قابل ملاحظه زیرسطحی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج