۴۳۲۳۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

رونمایی از خودروی آب‌سوزِ مخترع ایرانی

خبرگزاری راپتلیِ روسیه با انتشار ویدئویی از خودروی آب‌ سوزی که علاءالدین جاسمی، مخترع ایرانی، ابداع کرده است، رونمایی کرد. این خودروی آب‎سوز اسفند ۱۳۹۴ برای نخستین بار در پانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی محیط زیست در ایران رونمایی شد.

پرس تی وی: خبرگزاری راپتلیِ روسیه با انتشار ویدئویی از خودروی آب‌ سوزی که علاءالدین جاسمی، مخترع ایرانی، ابداع کرده است، رونمایی کرد. این خودروی آب‎سوز اسفند ۱۳۹۴ برای نخستین بار در پانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی محیط زیست در ایران رونمایی شد.

جاسمی در این مراسم گفت: «این خودرو با آب کار می‎کند و کاملاً دوستدار محیط زیست است. برای استفاده از آب به جای بنزین و گازوئیل در این خودرو نیازی به تعویض کلیات خودرو نیست و این جا‎به‎جایی سوخت با هزینه بسیار اندک امکان پذیر است.»

این مخترع ایرانی که عضو کانون ملی نخبگان جوان است، افزود: «۶۰ لیتر آب در مخزن سوخت خودرو ریخته می‎شود که ۹۰۰ کیلومتر مسافت را در مدت ۱۰ ساعت طی می‎کند.»

وی همچنین گفت: «خروجی این خودرو بخار است و هیچ‎گونه آلودگی محیط زیست به همراه ندارد. در هر یک لیتر بنزین، ۲۹ مگاژول انرژی تولید می‎شود در حالی که با هر یک لیتر آب ۹۶ مگاژول انرژی تولید خواهد شد.»
رونمایی از خودروی آب‌سوزِ مخترع ایرانی

جاسمی در فروردین ۱۳۹۵ دربارۀ این اختراع خود که ثبت جهانی شده است به خبرگزاری برنا گفت در سال ۲۰۰۸ موفق به کشف این فرمول شده است، اما اکنون با حمایت استاندار البرز و وزارت کشور قصد تجاری‏‎سازی آن را دارد.

وی افزود: «من خودرویی اختراع نکرده‎‏ام بلکه سوخت خودرو قابل تغییر است بدون اینکه موتور خودرو را دستکاری کنیم.»

جاسمی توضیح داد که چون فرمول آب هیدروژن ۲ و اکسیژن یک است، بنابراین هیدروژن را از آب جداسازی و از آن به عنوان سوخت استفاده می‎کند. از سوخت هیدروژنی برای پرتاب موشک و ماهواره استفاده می‎شود.

انرژی هیدروژن یک منبع انرژی پاک و پایدار محسوب می‎شود. از هیدروژن در برنامۀ فضایی سازمان فضایی امریکا (ناسا) به عنوان سوخت در سفینه‌های فضایی و در پیل‎‌های سوختی که گرما، برق و آب آشامیدنی برای فضانورد تولید می‌کنند نیز استفاده می‌شود.

پیل‌های سوختی ابزارهایی هستند که هیدروژن را مستقیماً به برق تبدیل می‌کنند. می‌توان از هیدروژن به عنوان سوخت خودروها و هواپیماها نیز استفاده کرده و با به کارگیری از این عنصر، برق مصرفی خانه‌ها و ادارات را تأمین کرد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
رونمایی از خودروی آب‌سوزِ مخترع ایرانی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      خدا جد و آبادش رو رحمت کنه
      واقعا کیف کردم

    • احسان صادقی

      اگر واقعا کارایی لازم رو داشته باشه،فوق العاده س. چه انقلابی میشه.
      دست مریزاد مَرد

    • فرهاد گلچین

      افسوس آخه چرا روسیه باید از این اختراع انقلابی و در حد بزرگترین تغیرات سبک زندگی بشر و به سوی جهانی عاری از آلودگی ،،،،باید پرده برداری کند؟مسلمآ که مسولین کشور ما در زمینه رشد و حمایت این مخترعین و نخبگان بسیار بسیار کم کار و حتی مغرص میباشند حال ببینیم که چند روز دیگر این مخترع و نابغه کشور عزیزمان ناراضی و گله مند در کدامین شبکه ماهواره و در کدام کشور خارجی از مسولان کشور گله مند و انتقاد میکند.....مانند هزاران مورد قبلی

    • بدون نام

      اگه واقعیت داشت تا الان دنیا رو تو شوک برده بود

    • بدون نام

      میشه ماشینمو ببرم روش اجرا کنه
      اطلاعات لطفا

    • محمدرضالطیفی

      چراازاینجورادماحمایت نمی شه

    • بدون نام

      مشگل اینه سرعت نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج