۴۳۲۳۳۲
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود یا بازگشت به پایگاه خود بکنند.

وب سایت سایبربان: گروهی از محققان به تازگی سلاحی ساخته‌اند که می‌تواند پهپادها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را مجبور به فرود یا بازگشت به پایگاه خود بکنند.

درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

فناوری پهپادها روزبه‌روز توسعه یافته و ارتش بسیاری از کشورها شروع به استفاده از آن‌ها کرده‌اند. نیروهای نظامی معمولاً از پهپادها برای انجام عملیات‌های جاسوسی، انتحاری یا تیزاندازی به سمت هدفی مشخص، بهره می‌گیرند. به همین دلیل تعدادی از شرکت‌ها شروع به ساخت سلاح‌هایی کرده‌اند که می‌توانند این پهپادها را مورد هدف قرار بدهند.
با وجود این سلاح‌های تولید شده با محدودیت‌های بسیاری همراه بوده و اپراتور باید فاصله‌ی بسیار کمی با هدف داشته باشد که این موضوع خطرات جانی بسیاری را برای وی به وجود می‌آورد.
درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

به تازگی محققان شرکت آمریکایی- استرالیایی درون‌شیلد (DroneShild)، سلاحی جدید به نام درون‌گان (DroneGun) معرفی کرده‌اند که تنها ۶ کیلوگرم وزن داشته می‌تواند پهپادها را از فاصله‌ای ۲ کیلومتری مورد هدف قرار بدهد. همچنین یک کوله‌پشتی مخصوص نیز برای این سلاح در نظر گرفته شده است که منبع مورد نیاز آن را تأمین می‌کند.

محققان هدف ساخت درون‌گان را مقابله با پهپادهایی که سلاح یا مواد منفجره حمل می‌کنند اعلام کردند؛ زیرا سلاح‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند با از کار انداختن پهپاد باعث سقوط و انفجار آن در نزدیکی اپراتور شده و آسیب‌های جدی به وی وارد می‌کند. در مقابل درون‌گان می‌تواند با ارسال امواج رادیویی کنترل پهپاد دشمن را در اختیار گرفته و آن را فرود بیاورد یا آن را مجبور به بازگشت به سمت پایگاه خود بکند تا بتوان محل دشمن را نیز شناسایی کرد.
درون‌گان؛ وحشت جدید پهپادها

با توجه به اطلاعات منتشر شده از درون‌گان، این ابزار در بازه‌ی رادیویی ۲.۴ تا ۵.۸ گیگاهرتز فعالیت کرده و در عملکرد موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) یا فناوری گلوناس روسیه۱ (GLONASS) روسیه موجود در پهپادها اختلال ایجاد می کند. همچنین سازندگان آن ادعا می‌کنند کاربر این وسیله نیازی به داشتن دانش فنی خاصی ندارد.

ساخت سلاحی که بتواند پهپادها را مورد هدف قرار دهد تنها راه ممکن برای متوقف کردن آن‌ها نیست. به عنوان مثال چندین کشور مانند هلند در حال آموزش عقاب‌ها برای شکار پهپادها هستند. همچنین دانشمندان دانشگاه میشیگان پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند دیگر وسایل پرنده را در تله‌ی خود گرفتار کرده و آن‌ها را به سمت منطقه‌ای امن هدایت می‌کند.

_______________________________________

1- گلوناس (Global Navigation Satellite System) یا سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی، یک سامانه ناوبری ماهواره‌ای بر مبنای موج‌های رادیویی است که به‌وسیله نیروی دفاعی هوا-فضای روسیه برای دولت فعالیت می‌کند. گلوناس، هم مکمل و هم جایگزینی برای سامانه موقعیت‌یاب جهانی آمریکا به حساب می‌آید و هم‌اکنون تنها سامانه جایگزین ناوبری است که از لحاظ پوشش و دقت می‌تواند با آن رقابت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استفاده از فرکانس بالا , منبع خانی و پالس شبیه به هارپ آلاسکا
      اونوقت عملا هیچ یک از سلاح های تهاجمی ایران به کار نمیآد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج