۴۳۲۳۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پرتقاضاترین مشاغل فناوری جهان در سال ۲۰۱۷

فناوری در حال توسعه و گسترش نیست، بلکه در حال انفجار است. به لطف توسعه فناوری های جدید، مانند رایانش شناختی، واقعیت مجازی و واقعیت تکمیلی و اینترنت اشیاء، صنعت فناوری با رشد قابل توجهی در تقاضای کار روبرو شده است.

وب سایت کلیک: مهندسی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و محاسبات شناختی در صدر لیست شغل های پر تقاضا هستند. فناوری در حال توسعه و گسترش نیست، بلکه در حال انفجار است. به لطف توسعه فناوری های جدید، مانند رایانش شناختی، واقعیت مجازی و واقعیت تکمیلی و اینترنت اشیاء، صنعت فناوری با رشد قابل توجهی در تقاضای کار روبرو شده است.
پرتقاضاترین مشاغل فناوری جهان در سال 2017

با توجه به گزارش اداره آمار نیروی کار، پیش بینی می شود که استخدام مشاغل فناوری و کامپیوتر با رشد ۱۲ درصدی تا سال ۲۰۲۴ روبرو شود که بیشتر از میانگین دیگر مشاغل است.

پیش بینی می شود که نزدیک به ۵۰۰ هزار شغل از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ فقط به فناوری اضافه شود. همچنین جدیدترین و محبوب ترین مشاغل فناوری با حقوق بسیار بالا تقاضا می شوند.

چرا؟ به بیان ساده، فناوری، همان آینده است. شرکت ها، آینده و حرکت رو به جلو را فقط در رقابت بر سر فناوری و ابداعات نوآورانه می بینند، تا بتوانند در بازار دوام بیاورند. اجرای آخرین فناوری ها، محصولات مدرن و استعداد های فناوری برای رسیدن به اهداف شرکت ها از ارکان اساسی ماندن در بازار است.

در اینجا نگاهی به سه شغل جدید فناوری مورد تقاضا در سال ۲۰۱۷ خواهیم داشت:

مهندس واقعیت مجازی:

در این لیست، واقعیت مجازی که در چند سال اخیر توجه زیادی به آن شده است دیده می شود. این فناوری اکنون فقط در بازی ها استفاده نمی شود. کسب و کارهای فناوری محور، امیدوار هستند که در این صنعت سرمایه گذاری کنند، از این رو انتظار می رود که برای به کارگیری نیروی متخصص واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۰، این سرمایه گذاری ها ۳۰ بیلیون دلار درآمد تولید خواهند کرد.

مهندسان واقعیت مجازی اکنون دست به کارهای خلاقانه و استارتاپ های جالبی می زنند، مانند استارتاپ Lucid VR که یک توسعه دهنده دوربین های سه بعدی است. این دوربین ها، یکی از چندین نقشی است که متخصصان می توانند واقعیت مجازی را درآن پلتفرم های واقعت مجازی را ارتقا دهند و یک کسب و کار نو ارائه دهند.

سخت افزار واقعیت مجازی، که نسبتا جدید است، در حال حاضر با تقاضای بالایی از کارفرمایان در سراسر صنایع مختلف در تکنولوژی آینده روبرو شده است. این صنایع امید دارند که این طریق به پول کلانی دست یابند.

پرتقاضاترین مشاغل فناوری جهان در سال 2017

حرفه ای ها که در توسعه پلتفرم های واقعیت مجازی تجربه داشته اند، اکنون به راه خود ادامه می دهند و با افزایش شدید در تقاضای مهارت خود روبرو هستند تا هزینه های سخت افزاری واقعیت مجازی پایین بیاید.

مهندس واقعیت افزوده:

فکر نکنید که واقعیت مجازی تنها فناوری مرتبط با واقعیت است که مورد توجه قرار دارد. امروزه واقعیت افزوده، یکی دیگر از فناوری های جدید است که پتانسیل بالایی برای تحقق بخشیدن به رویاهای کسب و کار دارد. پیش بینی می شود که واقعیت افزوده ۱۲۰ بیلیون دلار درآمد تا سال ۲۰۲۰ تولید خواهد کرد و شرکت ها می توانند براساس این پیش بینی، استعدادهای واقعیت افزوده را به کار بگیرند. این نقش می تواند به طور مستقیم با توسعه نرم افزار و ادغام نرم افزار با عناصر جهان واقعی سروکار دارد.

پرتقاضاترین مشاغل فناوری جهان در سال 2017

با به کارگیری مهندس وقعیت افزوده، شرکت ها می توانند آموزش از طریق واقعیت افزوده را ارتقا دهند، به توسعه محصولات بپردازند، همکاری های از راه دور داشته باشند و اقداماتی از این دست را با کارایی بالاتر انجام دهند.

همچنین واقعیت افزوده این فرصت را فراهم می کند که مشتریانی که خواهان محصولات آمیخته با واقعیت افزوده هستند را جذب کنند، این موفقیت قبلا توسط بازی پوکمون گو ثابت شده است.

مهندس محاسبات شناختی:

خودتان را کنترل کنید، بالاخره هوش مصنوعی نیز در این لیست قرار گرفته و از این بین طبق IBM، هوش افزوده نیز جزو رشته های پر متقاضی در آینده ای نه چندان دور است. در مرکز این حوزه، محاسبات شناختی قرار دارد. سیستم های هوش افزوده برای انجام کار چند نفر به انسان کمک می کنند و به طور قابل ملاحظه ای بهره وری و اثربخشی را بالا می برند.

به همین دلیل، کسب و کارها در تکاپوی استخدام مهندسین پردازش شناختی هستند تا به توسعه و پیاده سازی سیستم های یادگیری ماشین متنوع بپردازند و ابزارهای پردازش شناختی و فناوری های مرتبط با آن را توسعه بخشند.

پرتقاضاترین مشاغل فناوری جهان در سال 2017

مسئولیت های مهندسان محاسبات شناختی هنوز به طور کامل تعریف نشده است. در حال حاضر، مهندسان محاسبات شناختی به کسب، ایجاد، تست و ارزیابی نرم افزارهای شناختی طراحی شده برای شبکه های کامپیوتری کمک می کنند.

به دلیل منافعی که از پردازش شناختی برای کسب و کارها حاصل می شود، مهندسان پردازش شناختی از بازار کار پر رونقی برخوردار خواهند بود.

با نگاهی به آینده

هنگامی که صحبت از تکنولوژی می شود، نمی توان صنعت را نادیده گرفت. اگرچه فناوری هایی که اخیرا از آن ها بسیار شنیده ایم، فناوری هایی جدید و خاص بوده اند، با این حال شرکت ها بر روی آن ها انگشت گذاشته و به دنبال ان هستند که در آینده نزدیک آن فناوری ها را وارد کسب و کار خود کنند.

داشتن متخصصانی ماهر، با استعداد و با دانشی جدید در مورد آخرین فناوری های روز، برای شرکت های فناوری یک امر حیاتی است تا بتوانند در بازار رقابتی فناوری با رقابای خود به رقابت بپردازند و سهم خود بازار را از دست ندهند. همچنین لازمه رقابت نوآوری است که با داشتن مهدسان فناوری های نوین می توان نوآوری های مشتری پسندی داشت. با توجه به این موارد، سه مهندسی فناوری گفته شده در بالا از جملع شغل های پر طرفدار در سال ۲۰۱۷ و سال های پیش روهستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج