۴۳۲۶۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کارمند خوب را هیچ جایگزینی نیست

یکی از مهمترین درس هایی که در سال های کارم به عنوان مدیر اجرایی یاد گرفتن این بود که کارمندان خوب قابل جایگزینی نیستند. فناوری یا محصول نیست که یک شرکت را عالی می کند، بلکه افراد هستند. و شرکت هایی که کارمندان خوب خود را "قابل جایگزینی" می دانند، در اشتباهند.

کارمند خوب را هیچ جایگزینی نیست

برترین ها: یکی از مهمترین درس هایی که در سال های کارم به عنوان مدیر اجرایی یاد گرفتن این بود که کارمندان خوب قابل جایگزینی نیستند. فناوری یا محصول نیست که یک شرکت را عالی می کند، بلکه افراد هستند. و شرکت هایی که کارمندان خوب خود را "قابل جایگزینی" می دانند، در اشتباهند. برای کارمندان خوب نمی توان جایگزینی پیدا کرد. بگذارید منظورم از "قابل جایگزینی" را روشن کنم.

آیا یک شرکت می تواند فردی را استخدام کند که موقعیت فرد دیگری را پر کند؟ البته که می تواند. در بازار امروزی، دنیا پر از کاندیداهایی است که مشتاق هستند که در شغلی استخدام شوند. ولی این کار باعث نمی شود که جای کارمند خوبی پر شود.

کارمند خوب را هیچ جایگزینی نیست

پیشگامان کسب و کاری که بر این باورند که هر کسی قابل جایگزینی است، فکر می کنند که فقط با استخدام فردی با مهارت های عالی تر یا فردی که سابقه معتبری دارد، خودشان را گول می زنند. وقتی شرکتی کارمند واقعاً خوبی دارد، آن کارمند ارزشی دارد که نمی توان آن را جایگزین کرد. او دانش نهادینه و عمیقی از سازمان دارد.

او دانش جامعی درباره محصول، سیستم ها و روند دارد. او با مشتریان روابطی برقرار کرده است که سال ها برقراری این روابط طول کشیده است. او تجربه عظیمی درباره مسائلی که در گذشته در شرکت نتیجه داده و نداده است دارد. کارمندان خوب حس همکاری و رفاقت بین یکدیگر دارند و بر روی همکاران خود تأثیرگذارند و وقتی آنها را از دست می دهند، بر فرهنگ شرکتی آنها تأثیر می گذارد.

وقتی شرکتی کارمند خوبی را از دست می دهد، کارمندان دیگر هم مکثی می کنند و از خود می پرسند "چرا این کارمند سازمان را ترک کرد؟ چرا شرکت باید بگذارد او برود؟ آیا شرکت مشکلی دارد که من نمی دانم؟ شاید من هم باید دنبال شغل دیگری باشم." نه تنها برای کارمندان دیگر سوال ایجاد می شود، بلکه مشتریان هم برایشان سوال ایجاد می شود.

وقتی مشتریان به کارمندی اعتماد پیدا می کنند و آن کارمند شرکت را ترک می کند، مشتریان از خودشان همان سوالات را می پرسند "آیا این شرکت یا سازمان مشکلی دارد که من نمی دانم؟ آیا باید دنبال فروشنده دیگری باشم؟ چه چیزی باعث شد که آن کارمند سازمان را ترک کند؟" پیامد چندگانه از دست دادن یک کارمند بسیار شدید است و نمی توان به راحتی این پیامد را سنجید.

کارمند خوب را هیچ جایگزینی نیست

شرکت ها باید در تصمیم گیری درباره پاداش برای کارمندان خود بسیار دقت کنند. رد کردن افزایش منطقی حقوق برای یکی از کارمندان ارشد سازمان می تواند اشتباه پرهزینه ای باشد. استخدام جایگزین برای یک کارمند خوب هزینه زیادی از لحاظ پول، زمان و انرژی برای شرکت یا سازمان خواهد داشت. آموزش دادن به کارمند جایگزین و رساندن او به بازدهی کامل و همچنین هزینه فرصتی ایجاد فاصله در دانش سازمانی هم مشکل دیگری است.

ظاهراً رویدادهای عادی زندگی است که کارمندان خوب را از شرکت جدا می کند و این رویدادها را نمی توان متوقف کرد. ولی وقتی شرکت های گزینه ای برای نگه داشتن کارمندان خوب داشته باشد، باید هر کاری که در توانشان است انجام دهند. شرکت هایی که می خواهند استعدادها را نگه دارند باید قدردانی خود از آنها را نشان دهند و به آنها پاداش خوبی بدهند و به آنها احترامی که مستحقش هستند را نشان دهند.

در پایان روز، این محصول یا خدمات یا فناوری عالی نیست که شرکتی را موفق می کند، بلکه افراد هستند که موفقیت شرکت را رقم می زنند. باید از آن خانم ها و آقایانی که زمان و استعدادهای خود را هر روز در اختیار شرکت می گذارند تا شرکت موفق شود، قدردانی کرد، زیرا آنها جایگزین پذیر نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج