جاباما
۴۳۲۷۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فلین: ایران محور شبکه تفکرات ضدغربی است

«مایکل فلین» که از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا برای پست مشاور امنیت ملی انتخاب شده عقیده دارد ایران محور تفکرات ضد غربی در جهان بوده و ائتلاف اسلام تکفیری از شرق آسیا تا ایران و آمریکای لاتین کشیده شده است.

خبرگزاری فارس: ژنرال بازنشسته «مایکل فلین» که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی پست مشاور امنیت ملی نامزد شده، معتقد است دو کشور کمونیستی چین و کره‌شمالی از حامیان اصلی جریان تکفیری ‌های افراطی در اسلام هستند.

فلین در یکی از کتاب‌هایش با عنوان «زمین نبرد: چگونه می‌توانیم جنگ جهانی علیه اسلام افراطی و متحدانش را پیروز شویم» دیدگاه‌هایش درباره حمایت چین و کره‌شمالی از جریان تکفیری‌ها را بیان می‌کند: «آنها تنها نیستند و با کشورها و گروه‌هایی متحد هستند که با وجود مذهبی نبودن اما در تنفر از غرب مخصوصا از آمریکا و اسرائیل با افراطیون هم عقیده هستند. این متحدان شامل کره شمالی، روسیه، چین، کوبا و ونزوئلا می‌شوند.»

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» وی در بخشی از این کتاب آورده است: «جای تعجب نیست که شاهد اتحاد میان اسلام‌گراهای افراطی و رژیم‌های مستقر در هاوانا، پیونگ‌یانگ، مسکو و پکن هستیم.»

این ژنرال بازنشسته در ادامه کتابش، اظهارات ضد ایرانی نیز نوشته و ادعا می‌کند: «شاهد ائتلاف فعالی هستیم که از کره‌شمالی و چین به روسیه، ایران، سوریه، کوبا، بولیوی، ونزوئلا و نیکاراگوئه کشیده است.»

فلین همچنین درباره ایران معتقد است که جمهوری اسلامی محور شبکه ضدغربی در سراسر جهان است: «روحانیون ایران هم‌اکنون در نیم‌کره ما با کوبا و ونزوئلا اتحاد استراتژیک تشکیل داده‌اند و با روسیه و چین همکاری نزدیکی دارند. پیروزی بر "شیطان بزرگ" در عراق باعث می‌شود کشورهای کوچک‌تر خاورمیانه با تهران همراه شوند و منطقه را علیه ما، دوستانمان و متحدانمان خصمانه‌تر کنند.»

نیویورک تایمز معتقد است انتخاب فلین از سوی ترامپ، نشان دهنده این است که رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد سیاست‌ها حول خاورمیانه و گروه‌های افراطی را در اولویت قرار دهد. ژنرال فلین یکی از منتقدان سرسخت «اسلام سیاسی» بوده و کمپینی را به همین بهانه با رهبری آمریکا علیه اسلام به راه انداخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج