جاباما
۴۳۲۸۹۵
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

پزشکیان: با ظلم نمی‌شود مملکتی را اداره کرد

پزشکیان با بیان یک حدیث اهمیت عدالت در قانون را شفاف‌تر بیان کرد و گفت: ممکن است هر مملکتی را با کفر بشود اداره کرد اما با ظلم نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مسعود پزشکیان ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و هم‌وطنان تازه از دست رفته در حوادث اخیر ، با بیان احادیثی از معصومین و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و رعایت چارچوب‌های قانونی، اظهار کرد: باید در قانون عدالت وجود داشته باشد؛ وقتی ما در قانون اکثریت را در نظر نگیریم و عدالت را لحاظ نکنیم این قانون پایدار نخواهد ماند.

وی با بیان یک حدیث اهمیت عدالت در قانون را شفاف‌تر بیان کرد و گفت: ممکن است هر مملکتی را با کفر بشود اداره کرد اما با ظلم نمی‌شود.

نائب رئیس اول مجلس با اشاره به بیاناتی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حتی پیغمبران هم تابع قانون بودند و کسی که مقابل قانون بایستد مقابل اسلام ایستاده است، بیان کرد: مملکتی که در آن عدالت نباشد نخواهد ماند. اگر ما بخواهیم یک اعتراض را برنتابیم آیا مملکت درست خواهد شد؟ مملکت درست می‌شود اگر کسی که خودش رئیس یک قوه است تخلف قانونی بکند و ما از کنارش بگذریم؟

وی افزود: یکبار در زمان دکتر احمدی‌نژاد صدا و سیما با من مصاحبه کرد و پرسیدند یک بدی از این دولت بگو، گفتم قانون را عمل نمی‌کند، گفتند یک خوبی بگو، گفتم قانون را اگر عمل نکنی، خوب هم کار کنی خلاف است زیرا بی‌نظمی به وجود آوردی. کسی که رئیس دولت است حق ندارد خلاف دولت عمل کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم ادامه داد: در آن زمان آقای لاریجانی گفتند دولت بر اساس گزارش دیوان محاسبات بالای ۵۰ درصد انحرافات قانونی دارد و به قانون عمل نکرده است، رئیس دولت می‌گفت ما سر سوزنی انحراف قانونی نداریم، یکی از این حرف‌ها راست نیست و یکی دارد دروغ می‌گوید، هرکدام که راست نمی‌گویند دیگر نباید در آن جایگاه بنشینند. رئیس قوه که نمی‌شود به همین راحتی دروغ بگوید و باید با دروغگو برخورد شود که نشد و آنچه که نمی‌باید شد.

پزشکیان در ادامه انتقادهایش نسبت به دولت قبل، اضافه کرد: ممکن است من از قانونی خوشم نیاید اما دلیل نمی‌شود به آن عمل نکنم. اما متاسفانه رئیس قوه‌ای راحت می‌آید می‌گوید من قانون برنامه را قبول ندارم و کسی نمی‌گوید تو چکاره هستی که قانونی که تایید شورای نگهبان و مقام معظم رهبری را دارد قبول نداری و در نهایت برنامه اجرا نمی‌شود و قانون نقض می‌شود و هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌گویند که هیچ چیز بالاتر از این نیست که پیمانی ببندی و به آن عمل نکنی زیرا مشرکان نیز اینچنین نیستند، قانون‌شکنی را منشاء اصلی اکثر مشکلات خواند و گفت: قانونی را وضع می‌کنند و بعد خودشان آن را نقض می‌کنند و می‌گویند مصلحت بود، چه کسی مصلحت را تشخیص می‌دهد؟ چه مصلحتی بالاتر از خود قانون؟ اگر قانون مشکل دارد قانون را عوض کنید و اگر ندارد پس عمل کنید.

وی با اشاره به ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، تصریح کرد: در همین مشهد شما امام رضا (ع) با هر مسیحی و ضدخدا و معاندی مباحثه می‌کرد و حرف‌هایشان را گوش می‌داد و آن‌ها نیز بدون ذره‌ای ترس حرف‌های خود را بیان می‌کردند آن‌وقت در همین شهر امام رضا (ع)، نائب رئیس مجلس را در به در از این خانه به آن خانه هلش می‌دهند تا نگذارند حرف بزند، چرا؟ حتی اگر حرف بی‌منطق بزند، خب برو جوابش را بده، اگر ریگی به کفش ندارید از چه می‌ترسید؟ امام رضا (ع) نشان داد چگونه باید با مخالف برخورد کرد اما شما چگونه برخورد کردید؟

پزشکیان با بیان اینکه در اوایل اسلام نیز به پیامبر اکرم (ص) اجازه صحبت نمی‌دادند، ادامه داد: چرا در شهر امام رضا اینطور برخورد می‌شود با کسی که حتی از لحاظ قانونی نیز اجازه دارد حرفش را بزند و حتی اجازه نمی‌دهند یک عده بروند غذایشان را بخورند. این رفتار، رفتار اسلامی است؟ این رفتار قانونی است؟ با این رفتار می‌شود مردم را جذب کرد؟ با این کارها می‌توان برتری را ثابت کرد؟ خیر، برتریت با منطق است نه با زور؛ امام رضا (ع) منطق و دلیل داشت و با هرکس می‌نشست صحبت می‌کرد با دلیل و منطق حاکم می‌شد نه با زور، خیال می‌کنید جلوی سخنرانی کسی را گرفتید برنده‌اید؟ کسی که خلاف قانون عمل کند بازنده است.

نائب رئیس اول مجلس افزود: نه تنها آقای مطهری، باید مثل امام رضا (ع) بگذاریم همه حتی بیخودی‌ها هم بیایند حرفشان را بزنند، جوابشان را می‌دهیم، از چه می‌ترسید؟ مگر اینکه منطق نداشته باشید زیرا کسی که دارای منطق است ترسی ندارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر درباره محمود صادقی نماینده تهران نیز ابراز تاسف کرد و گفت: این را می‌شد کاملا از راه قانونی پیگیری کرد و هرچه قانون می‌گفت ما سر خم می‌کردیم. قوه قضائیه باید شکایت خود را بیان می‌کرد و ما بعد از بررسی می‌گذاشتیم دکتر صادقی را احضار کنند. با این کارها فقط فرصت دست یک عده ضد انقلاب می‌دهیم که بیایند ایجاد تفرقه کنند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان سخنانی از امام علی (ع) و اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، اکثریت را در قانون‌گذاری افضل بر اقلیت دانست و اظهار کرد: اگر اکثریت راضی باشند آن خواص ناراضی با اکثریت شسته می‌شوند و می‌روند اما اگر عده کمی راضی باشند و اکثریت ناراضی، آن نظام پابرجا نخواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر دکتر پزشکیان و تسلیت حادثه قطار به ایشان،،،،،، دکتر عزیز خیلی دیر به واقعیت کشور رسیدید مردم جونشون به لبشون رسیده .... ما پشتت هستیم علی مطهری دکتر پزشکیان سپاسگزارم ..

    • علیرضا

      درود بر غیرت و بی باکیت ای مرد

    • جوان ایرانی باغیرت افسرده وبی کار

      ...، گرونی، تورم شدید ورکود اقتصادی، بیکاری، مستأجری، ازهمه بدتر جوانان بیکار باروحیه ی خراب وافسرده، این همه ظلم دیگه بیشتر از این ...

    • بدون نام

      خدا خیر دنیا وآخرت بهت بده، احسنت.

    • فرشید

      درود به شرف آقای پزشکیان

    • بدون نام

      باز دوباره این شروع کرد جمع کنید باو

    • بدون نام

      لایک

    • کارگر

      مانوس بودن با کلام امیرالمومنین علیه سلام همچین جسارت و قدرتی به انسان میده. الحق که شاگرد نهج البلاغه ایی دکتر پزشکیان.

    • بدون نام

      مرحبا

    • امیر

      درود بر حرف حساب جناب پزشکیان...احسنت..

    • بدون نام

      درودبرشما

    • مهدوی

      اقای پزشکیان اگر ریس دولت قبل قانونی را اجرا نکرد مطمین باش ان قانون باعث پایمال شدن حق کارگران میشد شما کجای مملکت سراغ دارید که قانون خوب اجرا شده باشه که به ریس دولت قبل گیر دادید استقبال مردم از احمدی نزاد ومخالفت شما با ایشان بیانگر خیلی چیزههست

    • بدون نام

      اقای پزشکیان کاش مستقل بودید عصو هیچ حزبی نبودید میشد حرفهاتون باور کرد

    • بدون نام

      چقدر توجیهات پزشکیان سطحی و مغرضانه است. کاش خودتان هم کمی عدالت را رعایت میکردید و کمی انصاف داشتید!

    • بدون نام

      این اقایان تا جایی از خودشان مشکل پیدا می کند سری تخریب احمدی نژاد می کنند شما خودتان اصلا کنید مردم ایران با هوش تر از این حرفها هستند شما خودتان مثل کبک سرتان زیر برف کردید شما اگر حرف مردم ایران گوش کنید بین مردم بروید تنها ریس جمهوری که دلسوزان برای مملکت زحمت کشیده اند همیشه بین مردم بودند احمدی نژاد است فقط کافی است رهبری عزیز دستور انتخابات به احمدی نژاد در سال 96بدهند ما مردم ایران فقط گوش به فرمان رهبری عزیز هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج