۴۳۲۹۴۹
۱۰۷ نظر
۵۰۳۷
۱۰۷ نظر
۵۰۳۷
پ

یک هفته ۷ چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

حادثه بر خورد قطار در سمنان و کشته شدن عده ای از هموطنان اتفاق تلخ هفته ای که گذشت بود. اتفاقی که بدعت های جدیدی چون استعفا و عذرخواهی را رقم زد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

محسن چاوشی یا (مثلا خواننده هفته)

سنتوری ساخته مهرجویی بی گمان با صدای چاوشی هویت گرفته، چون اساسا فیلمی موزیکال و خواننده محور است. در چنین آثاری نقش خواننده کار خیلی بیشتر و مهم تر از دیگر عوامل است، آن هم برای مهرجویی که در دهه اخیر به غیر از «سنتوری» اثر قابل ملاحظه ی دیگری نداشته، پس ساخت سری دوم این اثر در شرایط احتضار آثار مهرجویی اتفاق ویژه ای می تواند باشد. از این لحاظ که بهره گرفتن از یک موقعیت موفق قبلی است. حالا اما برای سنتوری نه گلشیفته ای مانده و نه چاوشی. اولی که قطعا حالا حالاها خواب و خیال است و دست مهرجویی به آن نمی رسد، دومی هم اما طاقچه بالا گذاشته و دستمزد میلیونی طلب می کند، همین دستمزد طی ماه های اخیر مورد بحث و جدل شده طوری که دو طرف ماجرا چند بار بدجور به پای هم پیچیده اند. یک طرف کارگردانی با کارنامه ی پر بار و طرف دیگر خواننده محبوب این سال ها، چاوشی اما هر چه باشد محصول سال های به زیر زمین کشیدن موسیقی است.

یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی
وقتی که هر پدیده ی اجتماعی و هر برساخت بشری حالت نامتعادل و پنهانی پیدا می کند در نتیجه نه امکان نظارت بر آن هست و نه اصلا آن پدیده ساختار مند و سیستماتیک می شود. حکایت موسیقی در جامعه ایرانی همین حکایت تعارف و نپذیرفتن است. موسیقی با توجه به هیمنه رسانه های جهانی و طبع آدمی قابل حذف و چشم پوشی نیست و از طرفی با توجه به عقاید مبهم تصمیم گیرندگان فرهنگی کاملا پذیرفته شده هم نیست، پس در حالتی نا متعادل رشد و نمو پیدا می کند. در این اوضاع چون شفافیت وجود ندارد هر صدای ناخراشی ادعای آوازه خوانی می کند و ابهام باعث می شود انواع کپی کاری و کم کیفیتی در صدر قرار بگیرد. اگر دری به تخته بخورد و دو پیشنهاد مثل سنتوری و شهرزاد بیاید هم که چه بهتر میخ کار کوبیده می شود و پله های موفقیت(اگر پله ای باشد و اگر این شکل کار را موفقیت تلقی کنیم) طی می شود.

پس مردم در سطح سلیقه تنزل می کنند هر کسی و هر صدایی می شود؛ خواننده محبوب، اما همان خواننده نباید فراموش کند که کل آثارش به کیفیت یک آلبوم پاپ خوان های دهه 50 خورشیدی نیست(همان ها که انگ لس آنجلسی را زدیم که منکوب شوند) و اگر نبود همین مهرجویی و سنتوری اصلا خیلی از همین رسانه ای ها که این روزها بر کار چاوشی صحه می گذارند. چاوشی را نمی شناختند و باز هم اگر شهرزاد فتحی نبود چاوشی از یاد رفته بود. روزگار عسرت است که مهرجویی فیلم خوب نمی سازد، وگرنه کنار نام ایشان قرار گرفتن برای چاوشی و رفقا آرزوی محال بود. کپی درجه چندم سیاوش قمیشی خودش هم باذکاوت و کاردان است که کنسرت نمی گذارد و با انتخاب اشعار قوی ضعف های دیگرش را می پوشاند.

او باید بیشتر از پیش ممنون مشاوران دلسوزش باشد که او را در مسیر انتخاب های درست قرار می دهند، همان مشاورانی که او را از همکاری دوباره با مهرجویی پرهیز می دهند، چون نمی صرفد و ریسک اش بالاست. سنتوری اگر در سری جدید نا کام شود، اعتبار چاوشی زیر سئوال خواهد رفت. به هر حال دوستان فقط روی بازی برنده قمار می کنند و گذشت دوران زوج های مرام داری چون منفرد زاده و فروغی و کیمیایی این زمانه را مردمان دیگر باید.


آخوندی یا (وزیر هفته)

حادثه بر خورد قطار در سمنان و کشته شدن عده ای از هموطنان اتفاق تلخ هفته ای که گذشت بود. اتفاقی که بدعت های جدیدی چون استعفا و عذرخواهی را رقم زد. عذرخواهی و استعفا در چنین اتفاقاتی بیشتر از آن چه که راه حل و یا تسهیل کننده شرایط باشند، بیشتر نماد و نشانه اند از این رو که نوعی مسئولیت پذیری را یادآور می شوند. در واقع فرد مسئولی که خودش را موظف به عذرخواهی می داند، در درجه اول در مقام پاسخگویی قرار گرفته و خودش را به مردم نشان می دهد وگرنه کیست که نداند سیل اتفاقات پر تعداد جاده ای و ریلی و هوایی اصلا ارتباط مستقیمی به دولت ها ندارد و بیشتر جبر است که در گذر سال ها موجب شده که حمل و نقل به عنوان زیر بنای توسعه ضعیف و ضعیف تر شود و دائما دچار باشد. استعفای آخوندی پیشبردی در سیستم ایجاد نمی کند و صرفا تسلای روحی است.
یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

دوباره چند وقت بعد اتفاق دیگری خواهد افتاد و عده ی دیگری قربانی خواهند شد و ما دوباره ماتم زده می شویم و از سر اضطرار این اتفاق و آن حادثه را به تقدیر نسبت می دهیم تا چند روزی بگذرد و به مدد نعمت فراموشی یادمان برود که از یک سوراخ چند بار گزیده شده ایم. آخوندی و روحانی وارث تمام کارهایی هستند که در این بخش نشده و امکانش نبوده، تمام نارسایی های ارتباطی با دنیا که سال هاست ما را ضعیف کرده و این پریشانی را فقط با حل شدن در نظام بین المللی و قبول قواعد آن بدون چک و چانه می شود سامان داد.

به هر حال هر کشوری توده های انبوهی از مردمانی هستند که در یک مرز تعریف شده گرد هم آمده اند و دولت چیده اند که به درجه ای از رفاه مضاعف بر مایحتاج اولیه زندگی برسند. در اینجا هم مردم با حداقل هایی مثل رفت و آمد کم دغدغه آرامش می گیرند و شاید خیلی برایشان مهم نباشد چه کسی بر مصدر می نشیند. وقتی مردمی بنا به دلایل متنوع کارکردهای اولیه یک دولت مقبول را دریافت نمی کنند مجبورند دل خوش کنند به رفتارهای کپی شده از ژاپن. غافل از این که وقوع اتفاق در جایی مثل ژاپن تا حد زیادی متاثر از سو مدیریت است(چون دیگر اجزای کار درست و بدون مشکل چیده شده و وقوع اتفاق ناگوار ارتباط مستقیم به سو مدیریت دارد همان چیزی که در ایران نیست و یک حادثه به بی نهایت نارسائی های مختلف ارتباط دارد) پس استعفا هم در آن شرایط امری متناسب و کارساز است، اما استعفای یکی مثل آخوندی در اینجا فقط امری رسانه ای و تبلیغاتی است که می شود با آن پز مردم خواهی داد و یا با امتناع از آن از همان پز هم دریغ کرد و نفع این دنیایی را ذخیره کرد. این روزگار ادامه خواهد داشت و دوباره قطاری خواهد رفت که نفیر مرگ خواهد داشت.

زوار اربعین یا (عرفی گرایی هفته)

مسافران کربلا در محرم و صفری که گذشت پر تعداد ترین مسافران ایرانی تاریخ بودند. افرادی از تمامی طبقات اجتماعی و از هر سن و سالی در این گردهمائی شرکت داشتند و عزم سفر کردند. شوق پیاده روی اربعین ترافیک عجیب و غریب مرزهای غربی کشور را رقم زد، به شکلی که نبض اخبار این بار نه در داخل کشور بلکه در عراق می زد. خصوصا وقتی که هر خانواده ای بستگانی در آن سوی مرزها داشت و با توجه به حضور داعش حساسیت هم کم نبود. مناسک مذهبی برای اولین بار فقط برای یک سری از مذهبی های سنتی نبود و به مانند هر پدیده ی دیگری کثرت و جمعیت، شکل و قالب آن پدیده را تغییر داد.
یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

این همگانی شدن و تغییر شکل در ذات اتفاق بدی نیست، خصوصا در روزهایی که دین گریزی قشر متجدد نگرانی عمده ای ایجاد کرده و با گروهی از جوانان منقطع از همه چیز (مذهب و ملیت و هر عامل هویت بخش دیگری) مواجهیم. اتفاقا این حضور و این احساس وصل بودن خوب و مبارک است به شرط آن که هدایت و دستکاری نشود. همین افراد گوناگون و رنگارنگی که به شوق امام حسین (ع) راهی کربلا شده اند ، اگر گمان کنند که ابزار دست و تبلیغ شده اند، رو گردان خواهند شد.

حالا که به یُمن محبوبیت امر پیاده روی به قصد کَشف و و افت و خیزی کاوش گرانه و حق طلبانه که در ماهیت آن قرار دارد، خیل جوانان از اربعین و مناسک آن استقبال کرده اند، شاید بهتر باشد با کنترل حداقلی از این جماعت محافظت کرد و دست به عصاتر رفتار کرد. این شکل از مسافرت دسته جمعی، ترکیب دلپذیری از ایمان ، هیجان و تجربه پذیری بود که با حمایت پیدا و پنهان نهادهای مختلف با موفقیت و تلفات حداقلی به بار نشست.

حال آیا از این جای کار به بعد و در سال های آینده این خلوص و یکپارچگی و یکرنگی از دست خواهد رفت و مردم با شاخک ها ی حساس تر رفتار خواهند کرد و نهادها در پی تثبیت منویات خودشان خواهند بود؟ این که چگونه می شود این شکوه را ادامه داد، به میزان پرهیز از مداخله بستگی دارد. چون این شکل از آیین های مذهبی برای گروهی از این مردم، یک رفتار عرفی است( که از عشق به امام حسین(ع) و یاران مظلومش نشات می گیرد) و اصلا خلط آن را با مباحث گوناگون تحمل نخواهند کرد و مادامی که متوجه شوند که شاید از حضور گسترده شان بهره برداری های دیگری می شود پا پس خواهند کشید.

فیدل کاسترو یا (تاریخ گذشته)

رهبر پرهیاهو ی کوبا در گذشت و تاریخ برای رهبران قدیس وار و انقلابی آمریکای جنوبی نقطه گذاشت و سر خط. حالا نه چه گوارایی مانده و نه کاسترویی دوران انقلاب ها گذشته و انقلابی ها هم یکی یکی نیست می شوند که اگر هم بودند فقط نفس می کشیدند. دقیقا از همان زمانی که رسانه ها زیاد شد و هر جایی و هر گوشه ای ذره بینی شد برای تحلیل و قیاس. مگر می شود این همه رسانه حکومت کند و این همه افراد مشارکت کنند و اصلا قدیسی بماند؟ قدیس ها و شمایل های بی عیب و ایراد که با میکروفون دلبری می کردند، متعلق به زمانه ای هستند که جوامع بشری پر از خلا بود.

یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

آن ها شاید ندانسته میل آدم ها به قهرمان و ستایش الگوهای همه فن حریف را ارضا می کردند و چون دنیا خلوت تر و سوت و کور تر بود، جای نقد و نظر هم کمتر بود و یکی بی دردسر پیپ می گذاشت و دیگری کلاه و به همین سادگی ما پشت سر قهرمان هایی قدم می زدیم که خودشان بازیگر فیلم دیگران بودند و چه آرزوهایی که نمرد و چه سینه هایی که نسوخت!مقصود این که روح کاسترو خیلی وقت پیشتر پر کشیده بود و اصلا آدم ها دیگر خیلی توده ای رفتار نمی کنند و فردیت قدرت گرفته. انقلاب ها تا حد زیادی به توده های بی شکل نیاز داشتند، آدم هایی که حل شوند در جمع کثیری و فردیت خودشان را یادشان برود. امروز روز دیگری است و فرد فرد آدم ها دیده می شوند و دنیا قائم به جمع های گم و یک شکل نیست. آن معجون همسان سازی که در عین بی عدالتی آدم ها را یک دست می خواست، دیگر به مذاق دنیا خوش نمی آید. حالا رهبران سیاسی باید حواسشان به «فرد» ها باشد و البته در رفتار و سکنات بی نهایت وسواس داشته باشند.

وقتی کسی مثل ترامپ رهبر جامعه ای مثل آمریکا می شود، پیش از پیش در می یابیم که سلیقه عمومی عوض شده و صرفا نفع و سود جای تمام ایده آل گرایی ها و آرمان طلبی های دهه های گذشته را گرفته، مهم نیست ترامپ جذاب است یا نه؟اصلا آدم درستی هست یا نه؟ کلاه و پیپ و...مهم فقط میزان سودی است که به فردیت آدم ها می رساند. مهم همان وعده های بهبود اوضاع کسب و کار است. کاسترو و هم پیمانانش اگر امروز سودای انقلاب داشتند هیچ کاری از پیش نمی بردند، شعار و ایدئولوژی و شمایل سازی تاریخ اش گذشته! حالا فقط و فقط کارایی یک رهبر سیاسی مهم است. مردم پیامبرانشان را در میتینگ های سیاسی جستجو نمی کنند دیگر.

پی نوشت؛ منظور از انقلاب و انقلابی گری در این متن منحصرا تحرکات مربوط به امریکاست، وگرنه کیست که نداند انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره)انقلابی پیوسته با مردم و از مردم بود نه مثل انقلاب ان وری ها با نسخه های همگانی کم اثر، انقلاب اسلامی استثنایی بود و استثنا ماند.

جواد نوروز بیگی یا (متوهم هفته)

برای افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» بلیط ۳۰۰ هزار تومانی گذاشتند، نفروخت و مراسم هم کنسل شد. آن طور که در سایت سینما تیکت دیده شد فقط ۱۴ بلیط به فروش رفته بود، اتفاقی که قابل پیش بینی بود. واقعا با چه فکری چنین رقمی در چنین سینمایی تعیین شده بود و این توهم را به وجود آورد که می شود این چنین فروخت؟ « سلام بمبئی» استار دارد، آن هم از مدل گلزار. خواننده دارد. جذابیت خارج و آن ور آبی را هم دارد البته که ممنوعیت را هم دور زده و زن های بدون حجاب دارد. اما آیا همه ی این ها می تواند زمینه ساز قیمت گذاری این مدلی باشد؟ این که حال سینما بهتر شده و فیلم های میلیاردی زیاد شده اند فقط مربوط به فعل و انفعالات سینما نیست. مساله ی اساسی حق انتخاب است، یک خانواده ی شهری اگر که از نعمت سینما بهره مند باشد چقدر حق انتخاب دارد؟چند بار رستوران و فست فود؟ میماند سینما، کافیست فیلمی کمی از متوسط بالاتر باشد و یا چند پلان کمیک داشته باشد، معجزه ی تبلیغات دهان به دهان فروش فیلم را تضمین می کند. در چنین شرایطی معادله ی فروش فیلم و جذب مخاطب یک معادله ی شفاف سینمایی مثل جامعه ای چون آمریکا نیست. اصلا شرایطش هم نیست، مگر توزیع سالن های سینما چقدر متوازن و متناسب است؟ خیلی از استان ها فقط یک سالن سینما دارند، نگاه به این چند پردیس پر رفت و آمد تهران نکنید! چطور سینماگر ما همین مساله ساده را متوجه نیست؟

یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

مشکل هم همین نگاه محدود تنگ افرادی است که با تصمیمات این چنینی نشان می دهند از شناخت جامعه ای که برایش فیلم می سازند چقدر دورند. انگار این ها صرفا یک سری افراد متصل به هم هستند که وامی از فارابی می گیرند و یا به یک منبع پر و پیمان دیگر وصلند و چند آدم در رسانه ها دارند و کلی هم ارتباط درون صنفی و در فضایی منفک از جامعه فیلم می سازند و راهکار هم صادر می کنند. الغرض این که نه به آن دردمندی فیک حزب توده که هنر را برای شعار و ایدئولوژی می خواست، نه به این فراغت و استریل ذهنی که اصلا از مردم و فضای عمومی کوچکترین شناختی ندارد. می شود یک فروشگاه کوچک داشت و از شناخت جامعه دور بود و حتی می شود در گوشه ای در انزوا و رها از جامعه زیست کرد و خیلی موقعیت های فارغ دیگر. اما بی گمان برای کسی که کار فرهنگی می کند، کمترین انتظار شناخت و تحلیل جامعه و مردم است. اصلا راهکار و گره گشایی بماند، شناخت مردم برگ برنده ی یک فعال فرهنگی است و به میزان زیادی موفقیتش را تضمین می کند از موزیسین و کارگردان بگیرید تا نویسنده و خبرنگار.

سارا خادم الشریعه یا (ایران بانو هفته)

شطرنج باز جوان ایرانی در مسابقات گرند پری زنان جهان و در رقابت با شطرنج باز اوکراینی در حالی که حریف شرایط مساعدی برای ادامه رقابت نداشت و به درخواست او به تساوی رضایت داد و از کسب امتیاز بیشتر و صعود در جدول رده بندی چشم پوشی کرد. اقدامی که خوشبختانه دیده شد و در شبکه های مجازی به شدت با استقبال روبرو شد. این اتفاق در کنار روند موفقیت یکی مثل سردار آزمون که در هفته گذشته درخشش خیره کننده ای داشت، جلوه های متفاوتی از دهه هفتاد های همیشه در مظان اتهام پیش رویمان گذاشته. متولدین نسلی که به بی اعتقادی و دمدمی مزاج بودن متهم اند و حالا نشان می دهند که تعمیم یک سری صفات کلی به جمع وسیعی از آدم ها اقدامی غیر عقلانی و نپذیرفتنی است.

یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

گزاره هایی مثل در لحظه بودن(به معنای منفی) را وقتی به متولدین یک دهه نسبت می دهیم در حقیقت با فرو کاست تمام ظرفیت های کل متولدین یک دهه آن ها را دسته بندی می کنیم و با انگ زدن و برچسب گذاشتن جلوی رشد و خلاقیت را می گیریم. در واقع نمود یک رفتار در میان افراد زیادی از یک جمعیت دلیل کافی بر همگانی بودن آن نیست. چه بسی این شکل از جوانمردی خانم خادم الشریعه را خیلی از متولدین دهه های قبل هم نداشته باشند(توجه کنید چشم پوشی از موفقیت در یک رقابت ورزشی دقیقا گذشتن از نفع فردی است) اما دلیل نمی شود ان ها را خودخواه و منفعت طلب قلمداد کنیم. احتمالا در سال های آینده دهه هفتادی ها بیشتر خواهند درخشید و خیلی از اولین ها را رقم خواهند زد مثل کیمیا علیزاده و...از میان آن ها ستاره هایی داریم که بدون هیاهو موفقیت می آورند و در عین صداقت و صراحت به مسیر ادامه می دهند. دهه هفتادی ها تمثیلی از آینده اند، به آینده که نمی شود امیدوار نبود، امیدواری باید است

احمدرضا عابدزاده یا ( بی تکرار هفته)

خوشبخت اند آن هایی که بازی ایران و استرالیا را دیده اند و با پوست و استخوان معنای واژه هایی مثل همدلی و شادی را لمس کردند. هشتم آذر هفتاد و شش روز عجیبی بود. مثل آن روز نیامد و جالب این جاست به جز مقداری یادداشت کوچک هیچ جا از این اتفاق و روز دراماتیک اثری ثبت نشد. اتفاق بیشتر از این که مردمی به خیابان بیایند بدون بخشنامه و دستور(منظور هر نوع توصیه در هر شکل و عنوان از گروه و دسته و...است) بکوبند و برقصند و شیرینی حراج کنند. یک مملکت و یک عروسی جمعی انگار. پایان غافلگیر کننده ی یک فیلم وقتی که در اوج نا امیدی در صندلی سینما دفن شده ای و دنبال معجزه ای که کاراکتر اصلی بیاید و همه ی داستان را رستگار کند، آن روز آن کاراکتر احمدرضا عابد زاده بود. اصلا آمده بود قهرمان یک ملت باشد.

یک هفته 7 چهره: از استعفای وزیر راه تا طاقچه بالای محسن چاوشی

در همان دقایق جهنمی ابتدایی با گوشه چشم برای سکوها چشم غره می رفت و قشنگ ترین آدامس جویدن دنیا را اکران می کرد. مثل یک بازیگر درجه یک تئاتر همه ی زبان بدنش در راستای نجات و پیروزی بود. ما همه ی ۶۰ میلیون بریده بودیم، او اما ایستاده بود و با همان دو دستش دوباره یادمان آورد که بعد از گذر سال های پر هیاهو انقلاب و جنگ یک بار دیگر هم می شود شاد بود. جمع شد و فقط شادی کرد. جمع شدنی فقط برای با هم بودن. احمدرضا پیامبر هشتم آذر ماه هفتاد و شش بود که در بعداز ظهر ماه آخر پائیز رسالتش را انجام داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      در مورد چاووشي اصلا موافقت نيستم. خيلي چرت و پرت بود دوست عزيز.
      در مورد احمد رضا عابدزاده هم كم نوشتي
      دقت كن تو نوشتنات

      پاسخ ها

      • mahdi

        دقیقا خیلی غیر منصفانه نوشتن
        هنوز سنتوری ساخته نشده بود تازه پخش ماشینها ام پی تری رو پخش میکردن از هر ده تا مشین سه تاش صدای محسن چاوشی پخش میشد پس محبوب بود و جناب مهرجویی هم این رو دیدن ایده گرفتن
        و هزاران دلیل بر غلط بودن تحلیل نویسنده
        اما به نویسنده پیشنهاد می کنم فیلم موجود در فضای نت مربوط به یکی از جشن های سینمایی که استاد انتظامی و جناب مهرجویی با هم شوخی می کنند رو ببینه آقای بازیگر خیلی ریز با بد حساب بودن آقای مهر جویی شوخی می کنه
        در آخر هم اینکه همیشه کسانی موفق میشن یکی پیدا میشه منت سرشون بزاره که من بودم که تو شدی این کاری هم به استعداد خود فرد ندارن

      • بدون نام

        فکر کنم نویسنده متن ، محسن چاوشی رو نمیشناسه فقط یه سرچی توی گوگل زده و یه سری اطلاعات سطحی ازش بدست آورده

      • اشك

        كاش حداقل مطالب دوستان خودشو كه تو اين سايت ميزنند رو ميخوند

      • پدر دوستاره

        هدف از به وجود امدن یک هفته 7 چهره کوبیدن افراد هستش...مهم نیست که چه کاری انجام داده ....محسن چاوشی اگه درخواست دستمزد چند میلیونی کرده....حقشه...محبوبیت و بیننده ی که محسن چاوشی میتونه برای سنتوری 2 بیاره ..شک نکنین که بیشتر از بهرام رادان...یا آقای مهرجویی هستش...برای فیلم سلام بمبئی خواهشی که از مردم دارم تحریم کردن این فیلم هستش...تا فکر کلاه برداری از مردم برای همیشه ازبین بره

    • باران

      وقتی یک نفر را قبول نداریم از هر نظری شخصیت او را زیر سوال نبریم
      قطعا شهرزاد، این شهرزاد دوست داشتنی نمیشد اگه صدای محسن چاوشی نبود و قطعا اقای فتحی از بهترینها برای کارشون استفاده کردند
      و اینکه...حاله مردم وقتی با صدای محسن خوب بشه دیگه فرقی نمیکنه کی چی بگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما باید در گوش دادن به موسیقی بسیار احتیاط کنیم چون غذای روح هست به نظر دوستان چرا محسن چاووشی کنسرت نمی گذارد آیا غیر از این هست که صدایش را بکمک فن آوری و تکنولوژی تغییر می دهد پس هر چاهنگی نباید به خورد روحمان بدهیم که اگر زمانی صدای واقعی او را بشنویم دچار عذاب روحی شویم

      • بدون نام

        بدون نام جان یه سرچی در گوگل بزنی یا کانال های تلگرامی تو جستجو کنی حتما کلیپی از جناب چاووشی میبینی که بصورت زنده آهنگی رو اجرا میکنن تا به من و شما ثابت کنن که صدای واضح و شفاف خودشونه ، زود قضاوت نکن برادر ...

    • بدون نام

      مثلا نویسنده، شما یاد نگرفتی هنوز که در مورد همه چیز نظر کارشناسی ندی؟؟!!

    • بدون نام

      درسته خواننده سنتوري و شهرزاد چاوشي بود ولي خيلي خواننده ها بودن كه تو فيلم هاي معتبر خوندن ولي معروف نشدن حتي خيلي هاهم بودن تو هـيچ فيلمي نخوندن ولي خيلي معروفن چاوشي حتياگه برا اين فيلم ها نم نميخوند معروف ميشد چون كاربلده اين توهم مهرجويي هست ناشي از قاطي كردنه

    • علی

      این وصله ها به چاووشی نمیچسبه!
      خود چاووشی قبل از سری شهرزاد هم خواننده محبوبی بود اونوقت شما میاین میگین با شهرزاد به موفقیت رسیده ؟!
      من به شخصه شهرزاد رو اصلا ندیدم ولی عاشق آهنگ های چاووشی هستم !

    • بدون نام

      نظرتون در مورد چاووشی خیلی یک طرفانه و به خاطر حمایت از داریوش مهرجویی است و به دور از واقعیت است و مطمئنم اگر طرف دعوا فردی غیر از آقای مهرجویی بود ، هرگز چنین نقدی نوشته نمی شد. حتی اگر در بحث بین آقای مهرجویی و چاووشی حق با آقای مهرجویی باشد، نیازی نیست به خاطر یک اشتباه، کل کارنامه یک خواننده ( که همین الان خیلی ها تلاش کرده اند به شیوه های مختلف محبوبیت او را بدست آورند و نتوانسته اند) و حتی موسیقی ایرانی را زیر سوال ببریم و فکر می کنم برعکس آن چه گفته شده، صدای آقای چاووشی در خیلی از موارد موجب علاقه مند شدن افراد به دیدن سریال شهرزاد شده است.

    • ali

      نویسنده این مطلب اول برو تحقیق کن در مورد چاوشی بعد بیا حرف بزن.چاوشی قبل سنتوری شناخته شده بود حداقل ما که کور و کر نبودیم یادمونه ... چاوشی اون پیشنهاد رو الکی داد‌ که محترمانه مهرجویی ولش کنه اما این اقا چیکار کرد؟!هر بار توهین کرد به محسن! در ضمن اقای مهرجویی خیلی وقته اون مهرجویی سابق نیست!فیلم هاش یکی از یکی بدتر!!از نظر روحی هم نرمال نیس یبار میگه چاوشی نامرده یبار میگه عزیز ماست کجایی رو واسه فیلم ما خونده بود!! فیلم نامه جدید هم ضعیفه هم رادان گفت نه هم یاس گفت نه .. پس محسنم حق داره بگه نه..!

    • میرزا

      جالبه...
      اینهمه موصوعات مختلف درشماره های گذشته و این شماره مطرح شده و نظرها ،موافق یا مخالف مطرح شده. ولی هیچ جا اینجوری جوانان غیور وطن (!) یکدل و دسته جمعی صدای اعتراضشون بلند نشده!!! آقای عبدلی بد نیست بخشی رو هم به کاستی های آموزش های فرهنگی واجتماعی که باعث اینهمه سطحی نگری خیل آینده سازان فرهنگی میشه اختصاص بدین.

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        موافقم

    • فرشته

      آقای عبدلی چرا شما اینقدرخوبین؟!

    • دنیا

      خداوکیلی آقای عبدلی .......فیلم شهرزاد باعث شده چاووشی از یادها نره ؟؟!!نه بابا ...باورم نمیشه آخه یه آدم چقدر میتونه بی انصاف باشه که همچین مزخرفاتی اصلا به ذهنش خطور کنه و همون چرندیات رو بنویسه و بده ملت بخونن
      شاید چون میدونی که آقای چاووشی چقدر طرفدار داره اینجوری می نویسی ...
      صدای محسن چاووشی باعث شد اونایی که اصلا نمی دونستن شهرزاد چیه و کیه ترغیب بشن و بیننده پرو پاقرصش بشن ...عزیزم کجایی شما ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر جور راحتن بزار فک کنن ایمان جان.ی فکر باید این قد گنگ باشه نتونه انتقاد پذیر باشه ادم حتی بعضی وقتا ایرادای عزیزترین کسا میگه این دلیل بر غرض وزی یا دشمنی یا حسودی نیس این امر نشون میده که ادما تو بیان نظراتشون در چار چوب ادب ازادن.و گاهی وقتا بیان ی انتقاد ینی رفتار اون شخص دور از انتظار ،که این هر کسی میتونه باشه.

      • shima

        اقای عبدلی با حرفای قلمبه سلمبه مطلب رو نپیچون مثل خیلیل ی دیگه که با مطرح کردن اقای چاوشی خودشون رو نشون دادن اونم با فاز مخالف دقیقا مثل شما
        شما اول یه مختصر تحقیق میکردی بعد میومدی در مورد اقای چاوشی مطلب میذاشتی
        اون موقع که مهرجویی میگفت که اگه هر خونه ای بری و سر بزنی حتما یه کاست از چاوشی پیدا می کنی
        و...

    • بدون نام

      ظاهرا طرفدارای چاوشی خیلی بهشون برخورده
      به خدا اینجور جانبدارانه و به عبارتی متعصبانه طرفداری کردن درست نیست
      مشکل همه جهان سومی ها همین تعصبه که هیچ منطقی توش نیست مثال روشن نتایج نظر سنجی های برنامه نوده که طرفدارای سرخابی همیشه متعصبانه رفتار کردن و از رسیدن حق به حقدار جلوگیری کردن
      در مورد مسائل سیاسی و مذهبی هم همینطوره ولی اینجا جاش نیست که مطرح بشه
      البته منم از آهنگهای چاوشی خوشم میاد ولی بهش اعتماد ندارم چون اگه آقای چاوشی به اندازه پشیزی برای مخاطبینش ارزش قائل میشد با یه کنسرت نشون میداد که اتهاماتی که بهش میزنن شایعاتی بیش نیست
      اونوقت ما هم میشدیم هوادارش (این ما که گفتم یه نفر نیستا ، میلیونیه)
      ولی حالا آهنگهاش را میشنویم به جای اینکه بگیم: "به به عجب حنجره ای" میگیم: "به به ، ببین تکنولوژی چیکار میکنه"

      پاسخ ها

      • اشك

        اين نويسنده محترم اصلا با آقاي چاووشي آشنايي نداره . جداقل پست هايي كه تو سايت خودشون(مجله برترين ها )مي گذارند و نظر همكارانشون هم هست بخونن بعد بيان اينجا نظر كارشناسانه بدند.اينجا كسي تعصب بي جا نداره

      • باران

        چطوره که از اهنگای چاوشی خوشت میاد بعد بهش اعتماد
        نداری؟؟چه ربطی بهم دارن؟؟ بعد شما چطوری نماینده میلیونها ادم شدی؟؟ حرفات خیلی ضد و نقیضه....محسن چاوشی با اون فیلمی که از خودش توی اینستاگرامش گذاشت حجت رو تموم کرد
        شماهم برو به صدای زیبای بقیه خوانندگان گوش بده

      • بدون نام

        بحث تعصب نیست بحث نحوه انتقاد کردنه. به هر حال ایشون می تونست از رفتار آقای چاووشی مقابل آقای مهرجویی انتقاد کنه و بگه کارش درست نبوده دیگه نیازی نیست صداش نخراشیده و کاراش هم همه کپی کاریه و نمی دونم موسیقی ایرانی فضایی نامتعادل داره و از این حرفها. مثل همه دوستانی که به این مطلب اعتراض کرده اند، اما هیچ کدام نگفته اند که مشکل از سایت است که چنین مطلبی رو منتشر کرده.

    • بدون نام

      حالم بهم خورد از نوشته ای امروزت... فقط دو تای اول رو خوندم. حتی اگر چاوشی رو بذاریم کنار، از کنار مزخرفاتتون در مورد وزیر و رئیس جمهور در مورد حادثه سمنان نمیشه گذشت. با این حرفا نمیتونی تطهیرشون کنی، واقعا سیاسی کاری و وقاحت حدی داره. خجالت بکش آقای عبدلی

    • بدون نام

      بی خاصیت ترین مطلب سایت همین یک هفته هفت چهره است. واقعن نظرات خام و بی ارزش یک ستون نویس ناکاربلد رو چرا منتشر میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دل من رو زدی
        +++++++++++++++++++

      • بدون نام

        خوب نخون مگه مجبوری؟
        دروغگوووووووووووووووو. اگه به حرفای خودتون اعتقاد داشتید پای این صفحه نظر نمی دادید.

    • بدون نام

      چیزی که الان بیشتر عصبیم میکنه، حمایت بی چون و چرای شما از دولتی هاست. هفته قبل هم واسه خانم ابتکار خود شیرینی کردی، این هفته برای وزیر راه... چند میگیری؟؟ میشه دیگه دم از آزادی بیان و حریت قلم و .. حرف نزنی؟

    • عرفان

      جناب عبدلی لطفاً در مورد محسن چاوشی به اظهار نظر نپردازید.این چندمین باری هست که شما به او کپی میگید درحالی که خود سیاوش قمیشی هم این رو قبول نداره!درضمن محسن چاوشی گفته به هیچ عنوان نمیخواد در این پروژه شرکت کنه و 500 ملیون بهانه هی اولیه بود .ولی بعد که اصرار بیش از حد آقای مهرجویی رو دید با قاطعیت "نه"گفت.شماکه با احساسات شخصی در مورد افراد قضاوت میکنید چطور به خودتان اجازه میدید که همه چیزرو مثلاً نقد کنید.یکی لازمه اول دیدن درست رو بهشما یاد بده.

    • احسان صادقی

      این بخش از برترینها همیشه مورد علاقه من بوده و هست.
      در مورد فرمایشات بعضی دوستان که فرمودن درباره دولت جانبدارانه نظر میدین،به نظرم اینطور نیس.واقعا مشکلات حمل و نقل ما کاملا ساختاریه(مثل خیلی از مشکلات دیگه) و نمیشه تقصیر رو فقط گردن دولت فعلی انداخت.
      در مورد محسن جان چاوشی:
      محسن چاوشی رو خیلی دوس دارم و این دوس داشتن از همون آهنگ اولش به وجود اومد.فکر کنم سال هشتاد یا هشتاد و یک بود.اوایل واقعا صداش کپی سیاوش قمیشی عزیز بود و حتی توی سی دی ها اسم قمیشی و می نوشتن.حتی یادمه بچه های دانشگاه می گفتن سیاوش قمیشی دچار چه تحولی شده که برای امام رضا شعر خونده!اما واقعا محسن چاوشی بعد از مدتی راه و صدای خودش و پیدا کرد.
      با اینحال به نظرم درست نیس که طرفداری محسن چاوشی عزیز(که خودمم یکی از پر و پا قرص ترینشونم)با یه نقد،نظر،تحلیل یا هر چیز دیگه،اینقدر هجومی برخورد کنن و به خاطر همین یک نقد کل کارنامه کاری یک نفر رو زیر سوال ببرن یا حتی بدتر،اتهامات مختلف به شخصیت اون فرد بزنن.
      تحلیل رو باید با تحلیل جواب داد نه با پرخاشگری.
      به هر حال هم از جناب عبدلی هم از همه عزیزان بابت زیاده گویی که کردم عذر می خوام.
      همگی عزیزان در پناه زیبایی ها باشید.

      پاسخ ها

      • alireza

        برادرمن کسی میخواد درباری ی موضوعی مطلب بنویسه تخقیق میکنه این موضوع مال پارسال بوده بهرام رادان هم برای چاووشی کشید کنار چون دلیلهاشو پازسال کفت و موضوع تموم شد اقای مهرجویی یکی از کارگردانهای بزرگ سینمای ایران ولی کارهای اخرش داره میگه باید میدونو خالی کنه شما امدی اقا چاووشیو "هر صدای نخراشیدی و نامفهومی مورد خطاب دادی بعد میای میگی ایشون خواننده محترمی در اخر هم کار شریفی نیا و این نویسنده چیزی جز شیطنت رسانه ی نیست

    • بدون نام

      عبدلى،ننويس برادر ننويس :|

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کنه یه کمپین "عبدلى،ننويس" هم راه بیافته!!!

      • بدون نام

        بدون نام نخون برادر نخون.
        شما بجای تعیین تکلیف واسه بقیه تصمیم بگیر کاری رو که دوست نداری و تحملشو نداری انجام ندی. وقت بقیه رو هم نگیر.

    • بدون نام

      آقای عبدلی،نوشتتون در مورد آقای چاوشی مغرضانه بود،ایشون بعد از اون پیشنهاد پونصد میلیونی گفتن که این درواقع بهانه ای بوده برای اینکه با آقای مهرجویی همکاری نکنند،بعدهم که خودتون دیدین مهرجویی هرچقدر بهش حمله کرد و درمورد چاوشی حرف زد چاوشی سکوت کرد و هیچ جوابی نداد که چون بعدا صدای هواداراش بلند شدکه چرا جواب مهرجویی رو نمیدی مجبور شد بیاد تو صفحه اش اعلام کنه که حاضر نیست با مهرجویی دوباره همکاری کنه،همه این جریان ها و سرصدایی که دوباره این هفته بلند شد تقصیر شریفی نیا بود که پرونده بسته شده رو اومد دوباره بازش کرد،محسن چاوشی درحال حاضر و توی این اوضاع بلبشوی موسیقی ایران بهترینه،قبول دارم که جاهایی کم و کاستی هایی داشته ولی این نوشته شمام دیگه واقعا مغرضانه بود،درضمن اون قسمتی که درمورد اربعین و شهادت زائرا نوشتی من اصلا متوجه منظورت نشدم،چه بهره برداری ازین زوار شده؟ خودت فهمیدی چی نوشتی دقیقا؟ نوشته اتم درمورد آخوندی خوب بود

    • محسن

      هر کسی این مطلب رو بخونه میفهمه که نویسنده کاملا به قصد تخریب شخصیت چاوشی این مطالب رو نوشته.آقای نویسنده مگر هنر جز چیزیه که مردم از اون خوششون بیاد؟مگر جز اینه که به دل مردم بشینه؟وقتی صدای چاوشی به دل مردم نشسته و دوسش دارن حتی هزاران مطب مثل این بنویسید از دل مردم نخواهد رفت.
      تنها هنرمندی که از اول کارش در مقابل تمام فحاشی ها و توهین ها نسبت به خود سکوت کرد چاوشی بود.
      شخصیتی که داره برازنده یه هنرمنده تا بحال به هیچ کسی توهین نکرده ولی همیشه مورد توهین قرار گرفته.
      ولی خب همیشه پشت سر آدمای موفق این حواشی هست و باید هم باشه.
      برای شما هم که خوب شده با اسم چاوشی حداقل 80 درصد به مطالعه کنندگان این مطلب افزوده شده.

    • بدون نام

      آقای عبدلی خداقوت

    • amin

      اون قسمتی که خانم خادم الشریعه رو گفتین باید عرض کنم که شما فرمودین دهه هفتاد به بی اعتقادی و ... متهم است، اما آقای نویسنده باید عرض کنم که صرفا داشتن اعتقاد و ... دلیل بر این نیست که انسان واقعا انسانیت داشته باشد و ربطی به این مواضع ندارد. اخلاق و انسانیت نیازی به دین و اعتقاد ندارد.

    • ترازو

      جناب عبدلی
      سلام
      اگه یادت مونده باشه در مطالب هفته های قبل(مطلب مربوط به روز کوروش و باقی قضایا)به نوع نوشتن جنابعالی و آن دوست همکارتان یک مقدار خرده گرفتم.واقعا خوب و حرفه ای می نویسی و مطلب مورد نظرت رو خوب انتقال میدی و القا می کنی.اما سهوا یا عمدا متعادل نیست.برای ذهن هایی که دنبال نقادی منصفانه هستند مطالب شما کاستیهای بسیاری دارد.مطلب اول ظاهر معقولی دارد اما فوران احساسات در آن پیداست.برادر من آن خواننده شناسنامه اش مشخص است این سینماگر هم همینطور.یک کم راجع به قراردادهای اجتماعی مطلب بنویس.
      مطلب دوم مربوط به نوشته ات در مورد فیدل کاسترو بود.قدمای سرزمین ما با وجود تمام ایرادهایی که به آنها ممکن است وارد باشد اما واقعا چه مثلهایی دارند....
      باز هم خسته نباشی. انقدر خود سانسوری نکن

    • بدون نام

      مثل همیشه انتقادهای بجا و درست ممنون از شما ایمان عبدلی

    • هدی

      اوه اوه اوه چاووشی رو زدی پوکوندی .....هرچند صدای چاووشی رو دوست دارم ولی شماروهم قبول دارم عجیب دلیلاتون منطقیه

    • مهرداد

      داداچ داری اشتباه مینویسی! ننویس!

      کلا همه چیزو برعکس میگی!

    • بدون نام

      ممنون که در مورد زوار کربلا متن نوشتین لذت بردم ولی کاش به جای بکارت ی واژهی دیگه به کار میبردین...بعدش درمورد اون خانم من اصلا کارشو تایید نکردم شخصا من جاش بودم اگر قضییه مرگ و میر نبود حتما بازیم رو ب تا مرحلهی برد انجام میدادم...چه بسار پزشکانی که به خاطر شغلشون لحظهی خاک سپاری عزیز ترین کساشونو از دست دان...بازم ممنون .خسته نباشین گروه بی نهایتها

    • صبا

      به نظر من قیمت بلیط سلام بمبیی یه ترفند بازاریابی خوب بود.
      به اندازه کافی سر و صدا کرد و همه جا اسم فیلم تکرار شد.
      حالا ازین به بعد این فیلم با قیمت معمولی فروخته میشه و پرفروش هم میشه.

    • مهدی

      آقای عبدلی با عرض احترام ، چون حرف از کپی کاری محسن چاوشی زدید ، بد نیست بدونید که عنوان و شکل و شمایل این مطلب شما تقلید ناشیانه ای از یکی از ستون های مجله همشهری جوان هستش، منظورم همون قسمت هست که تیتر روزنامه های ورزشی هفته به صورت طنز چاپ میشه ، با عنوان " تیتر X هفته".

      پاسخ ها

      • گندم

        اقا مهدی....قلم این نویسنده کجا ستون هفته همشهری کجا...قلم این نویسنده خیلی قویه اگرچه خیلی از تحلیلهاش رو قبول ندارم...کمی انصاف لطفا

    • بدون نام

      عجب! اين صعود رو تماما به نام عابدزاده زدي؟ ا

    • بدون نام

      از طرفداراي چاوشي نيستم ولي واقعا مغرضانه و با بغض نوشتي. سعي كنين به جاي اينكه همه ش اينو اونو نقد كني يه بارم خودت رو نقد كني اونوقت شايد متوجه بشي كه چقدر غير حرفه اي عمل ميكني بدون تامل و ملاحظه و بي مطالعه دست به قلم مي بري . به قول شاعر ديده فرو بر به گريبان خويش

    • Hadis

      ....،دهنتو بشور بعد درباره ی چاوشی صحبت کن تو چه میفهمی از موسیقی.......متن بسیارررررررر چرت بود یکم شعور و ادب بگو بهت یاد بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدارو شکر ادب و شعور از تک تک واژه های جنابعالی هویداست.

    • بدون نام

      شما كه خيلي متناسب با جايگاهت رفتار ميكني نمونه ش همين ترسي ه كه در جاي جاي متنت تو ذوق خواننده ميزنه حرفت رو ميزني بعد با ترس و لرز اونو پس ميگيري و ميگي منظورم فلاني و فلان مورد نيستا! كه البته اين خودش تاكيدي هست بر اينكه اتفاقا منظورم همون بود

    • Amiranisn

      چه مزخرفاتی. این آقای عبدلی یا هر چی که هستی که تو هم میخوای با اسم چاوشی رو بیای. اولا مزخرف نویسی هم حدی داره و گفتن کپی برداری چاوشی از قمیشی دیگه نخ نما شده و خود قمیشی هم گفته که اصلا صدامون شبیه هم نیست. دوما مهرحویی دیگه تموم شدست. اون قسمتم اول سنتوری مهرحویی مدیون چاوشی هستش تا برعکسش . چون چاوشی محبوب و شناخته شده بوده که مهرحویی خواستش که خود مهرجویی هم گفته بود که مردم نون شب نداشته باشن حتما نوار چاوشی تو خونشون دارن. بعدم اینکه برید نظر کارگردان و تهیه کننده شهرزاد بخونید که بازتاب حضور چاوشی و فروشش از قسمت پنج به بعد شهرزاد چی بوده. چاوشی اینقدر بزرگ هست که این نقدهای سخیف ارزنی بهش خدشه وارد نمیکنه. در آخر که ماست مالی نکنید که خودم قطار گوش میدم و علاقه دارم و این حرفا. تریاق گوش کنید و واسه چشم اومدن تو مطبوعاتی ها از چهره دیگری به عنوان نردبان استفاده کنید . البته به قول خودتون مشاورای شما هم مثل چاوشی قوی هستن که گفتن از کی بنویس که بشناسنت. البته چاوشی مشاورش مغزش هستش . شما رو نمیدونم. به سلامت

    • بدون نام

      در مورد آقای چاوشی با نظر نویسنده متن کاملا موافقم. خوب بود، موفق و پایدار باشید

    • بدون نام

      از كار خانم خادم الشريعه خوشم اومد ولي اين هم يه اقدام احساسي بود بهتره ورزش از نوع قهرمانيش رو با مسايل ديكه قاتي نكنين يه روز سياست،يه روز مهرباني از اين نوع(رقيبش ميتونست از شركت در اون مسابقه انصراف بده كسي مجبورش نكرده بود كه بياد و در اون مسابقه شركت كنه) اصن زيباي دنياي حرفه اي ها به همين موارده ورزشي مثل كشتي و يا ساير ورزشهاي فيزيكي بخصوص رزمي و كشتي حسابش از شطرنج و امثالهم جداشت

    • alireza

      برادرمن کسی میخواد درباری ی موضوعی مطلب بنویسه تخقیق میکنه این موضوع مال پارسال بوده بهرام رادان هم برای چاووشی کشید کنار چون دلیلهاشو پازسال کفت و موضوع تموم شد اقای مهرجویی یکی از کارگردانهای بزرگ سینمای ایران ولی کارهای اخرش داره میگه باید میدونو خالی کنه شما امدی اقا چاووشیو "هر صدای نخراشیدی و نامفهومی مورد خطاب دادی بعد میای میگی ایشون خواننده محترمی در اخر هم کار شریفی نیا و این نویسنده چیزی جز شیطنت رسانه ی نیست

    • حسن

      چه دل پری داری از چاوشی مشتی !!! با این نوشته ها کسی به جایی نرسیده تو هم نمیرسی . دوستان لطفا به چاوشی کار نداشته باشین هرچند به این جور چیزا توجه نمی کنه. با این و اون نجنگ فرار کن فرار.....

    • بدون نام

      چه قلم زیبایی .در خصوص مقایسه با موزیک دهه پنجاه کسایی که اهل موزیک و آهنگسازی هستند میفهمند نویسنده چی گفته

    • بدون نام

      چه مزخرفاتی. این آقای عبدلی یا هر چی که هستی که تو هم میخوای با اسم چاوشی رو بیای. اولا مزخرف نویسی هم حدی داره و گفتن کپی برداری چاوشی از قمیشی دیگه نخ نما شده و خود قمیشی هم گفته که اصلا صدامون شبیه هم نیست. دوما مهرحویی دیگه تموم شدست. اون قسمتم اول سنتوری مهرحویی مدیون چاوشی هستش تا برعکسش . چون چاوشی محبوب و شناخته شده بوده که مهرحویی خواستش .خود مهرجویی هم گفته بود مردم نون شب نداشته باشن حتما نوار چاوشی تو خونشون دارن. بعدم اینکه برید نظر کارگردان و تهیه کننده شهرزاد بخونید که بازتاب حضور چاوشی و فروشش از قسمت پنج به بعد شهرزاد چی بوده. چاوشی اینقدر بزرگ هست که این نقدهای سخیف ارزنی بهش خدشه وارد نمیکنه. در آخر که ماست مالی نکنید که خودم قطار گوش میدم و علاقه دارم و این حرفا. تریاق گوش کنید و واسه چشم اومدن تو مطبوعاتی ها از چهره دیگری به عنوان نردبان استفاده نکنید . البته به قول خودتون مشاورای شما هم مثل چاوشی قوی هستن که گفتن از کی بنویس که بشناسنت. البته چاوشی مشاورش مغزش هستش . شما رو نمیدونم. به سلامت

    • بدون نام

      این که این آقای نویسنده با چاوشی مشکل داره یا خوشش نمیاد یا هرچی نباید به خودش اجازه بده متخاصمانه همچین متنی بنویسه تا یک جوری چاوشی رو کوچیک کنه.
      آقای نویسنده یا واقعا در مورد چاوشی هیچی نمیدونی یا مردم رو خر فرض کردی که هرچی بنویسی قبول کنند.چاوشی با این چرندا و این دشمنا پیش ما محبوب تر میشه و محبوب تر میشه
      واقعا حسودا دارن از حسودی کم میارن

    • sogol

      درمورد چاووشی خیلی بد نوشتیااااااااا...
      لطفن درست بنویس منبعد خو ینی چی؟!!
      ای بابا!!

    • طیبی

      خیلی بد شده که الآن هرکسی بلده چندتا جمله بنویسه، فکر کرده می‌تونه نویسنده باشه! آقای عبدولی یا مثلن نویسنده! برا معروف شدن نیاز نبود این‌کار رو کنی و از برند چاوشی استفاده کنی که شنیده شی

    • بدون نام

      آقای عبدلی واقعا این حجم دشمنی با خواننده ای که هنرش بر هیچ کس پوشیده نیست و مرد اول موسیقی پاپ ماست از کجا میاد واقعا؟؟کسی که استاد شجریان و داریوش اقبالی هم به نیکی ازش یاد کردن آن هم سالها پیش نه بعد شهرزاد و... چاوشی این حق رو داره که پیشنهادی رو قبول نکنه حالا از طرف هر کسی که میخواد باشه.
      و صحبت کردن در مورد دستمزد به من و شما ربطی نداره و این بحث خاله زنکی رو که مهرجویی رسانه ای کرده زیبا نیست که شما هم به اون دامن بزنید. بحث تقلید هم واقعا خنده داره خود قمیشی همچین نظری نداره که شما داری

    • بادبادک رنگی

      قصد بی احترامی ندارم! چون یخورده ادم باید شخصیت داشته باشه نه مثه این (!) آقا!
      ... ، همه حرفات قدیمیه ، مال احمق ترین و پایین ترین سطح جامعه است این حرفات! مثه یه بچه دوازده ساله که با دوستش دعواش شده!
      امثال شما تو این مملکت شدن نقاد؟ من جای شما دارم شرم میکنم

    • بدون نام

      تفکراتت منو کشته. دیگه عادی شده از بس گفتن ولی بازم میگم مغرضانه بود و نظرات شخصیتو وارد کردی.

    • بدون نام

      من تا حالا شاید دوتا قطعه از محسن چاووشی بیشتر گوش نداده باشم اینو میگم که بدونی مثل خودت مغرض نیستم. اما چنین کوبیدن ادمی مثل چاووشی درست نیست. هرچند تفکرات شما در همه زمینه ها مخصوصا سیاست مغرضانه بوده و هست.

    • فهیمه ناجی

      درمورد چاوشی چرت محض گفتن دوست عزیزمون، انقدر ک چاووشی برای کاراش وقت میذاره و دقت داره و سطح کاریشو ارتقا میده هیچکس اینکارارو انجام نمیده همه فکر طاهر و تیپشونن، بهرحال اصلا کارشناسانه نبود :/

    • بدون نام

      چه خوشگل از اخوندی و دولت دفاع کرده. این اتفاق تو هر دولت دیگه ای میوفتاد الان راس خبرش میکردی یه توهینم کنارش, استعفای اخوندی چیزی رو عوض نمیکنه؟ نخیر همین ایشون مگه نبودن گفتن اشکال نداره که سوختن بیمه بودن همشون و پول و جان انسان رو برابر میدونن.
      مشکل شما غرض ورزیه, همین چند روز پیش بجای این که بگین اخه چرا این اتفاقا افتاده وقتی 400میلیارد دادن راه اهن رو سیستماتیک کردن,اومدن میگن تو دولت قبل خیلی بیشتر تصادف شده بود.!!!!! و کلا بنای دولت جدید و امثال شما طرفدارانش تخریب دولت قبله. و بیچاره این وسط اونایی که سوختن تو آتیش...
      لطفا منتشر کنید.

    • علی

      نویسندش مجتبی کبیری 2 هستش

    • کیمیا

      خب...بیشتر از خودت برامون بگو :/

    • فرشته بانو

      اقای امین نظرتون خیلی سطحیه. دین مفهومش یعنی برنامه ای برای اخلاق و انسانیت.
      اون عصر حجر و جاهلیت بود که دین نبود. انسان امروزی به یک برنامه کامل برای زندگیش نیاز داره زوری هم نیست هرکس دوست داره میتونه این برنامه کامل رو برای زندگیش اجرا کنه و سعادت دنیا و اخرتش رو تضمین کنه.

    • بدون نام

      اقای استاد نقد و در واقع توهین. تاحالا به انتقادای منصفانه ای که تو نظرات نوشته میشه دقت کردید؟

    • بيدمجنون

      در خط اول اعتراف كرده ايد كه سنتوري يك فيلم موزيكال و خواننده محور است، پس معروفيت فيلم براي اساس آهنگ هاي چاوشي ست نه فيلم. در باره شهرزاد هم كه آمار فروش نشان داده است كه از زماني كه محسن چاوشي برايش خواند، سريال شهرزاد شناخته شده و آهنگ ها زبانزد مردم در سال ٩٤ گرديد، كجايي ؟؟ نمونه بارز آن است هم زمان با شهرزاد، محسن چاوشي در حال آماده سازي آلبوم جديدش امير بي گزند بود كه پرفروشترين آلبوم در نيمه اول سال ٩٥ ست.درباره كنسرت هم محسن چاوشي مشخص است ترجيح مي دهيد تمركز روي آلبوم و تك آهنگ هايش داشته باشد، اگر كاورهاي آلبوم را ديده باشيد عملا همه كاره ست در بهترين شكل نه فقط خواننده اي معروف و محبوب . نح به سنتوري هم كاملا واضح ست، كه با خواندن چند مصاحبه به آن پي خواهيد بود. نتيجه اخلاقي اين كه رسانه هاي آنقدر غيرحرفه اي، بي قلم، ناآگاه و ماديگرا هستند، غافل از سير آثار يك هنرمند واقعي ند !!! و ثابت كرديد كه چرا محسن چاوشي با هيچ رسانه مصاحبه نمي كند.

    • امیر

      دوست عزیز مثلا فرهیخته نویسنده همین انگ لس انجلس نشین خورده ها بارها و بارها از همین چاوشی که سعی داری با قلم به دست گرفتن و نوشتن تخریبش کنی تا بلکه موقعیتی بهتر به دست بیاری تعریف و تمجید کردن
      میتونی به جای قلم ناحق موس و کیبردتو در دست بگیری و سرچی کنی تا حقیقتو ببینی

    • تایماز

      آخه برادر من تو که هیچ اطلاعاتی نداری واسه چی این جور نقد بی سر و ته میکنی!دیگه همه میدونن که چاووشی انقد شناخته شده س که نیاز به تعریف و کمک هیچ کسی نداره!
      اتفاقا خوبه،همین حرفایی که میزنید نشون میده که دارید از حسادت دق میکنید،چون محسن بس سر و صدا کارشو میکنه و به انتقاد های پوچ بعضی ها هم کاری نداره چون هم اون به هواداراش ایمان داره هم هواداراش به اون.

    • مهدی یکتا

      باسلام خدمت ایمان عبدلی عزیز
      از اینکه در مورد محسن چاوشی موجب فراهم آوردن شادی ما شدید از جنابعالی سپاسگزارم... این نقد نبود لطیفه بود ... بهرحال اصلا من می گویم چاوشی بدترین خواننده دنیا قبول اما همین آقا الان میلیونها طرفدار دارد و بقول محسن یگانه هیچ خواننده ای در طول تاریخ به اندازه آنها طرفدار نداشته همین آقا یه کجایی منتشر می کند ایران را تکان می دهد کدام خواننده چه از دهه 50 چه دهه 90 آهنگی خوانده که به این اندازه مگاهیت شود
      اقای عبدلی ملاک مردم هستند نه متن شما ... که خداروشکر مردم هم خواننده خوب را میشناسند هم موزیک خوب را و در جامعه هم شنیده میشود حالا شما میتوانی هرچه بنویسی در روند کاری چاوشی هیچ تاثیری نمی گذارد و این نشان میدهد این خواننده چقدر موفق عمل کرده که برخی تا این حد سوخته اند.

    • بهار

      اتفاقا ایران هر چی مشکل داره مشکل مدیریتیه، یه کشور با این همه ثروت چرا انقد باید عقب باشه! خیلی سطحی استدلال میکنید.

    • بینام

      چاوشی فقط به احترام مهرجویی هی سکوت کرد ولی بقول خودش هر کی سکوت کنه مقصر میشه اصلا مهرجویی بهش یک زنگم نزده
      بعدم مگه قراره خواننده همه ی پیشنهاداشو قبول کنه خوب معلومه که فیلم ضعیفه

    • بهنام

      این اقای نویسنده انگار با چاووشی مشکل شخصی داره.اصلا اگه چاووشی اینقدر بده چرا مهرجویی اصراذ داذه باهاش کار کنه

    • محمد

      بالاخره یکی مطلب درست و حسابی نوشت! دمت گرم!چاووشی تموووم شهرتش رو از پدر ترنس ایران سیاوش قمیشی داره! تمام زندگی امروزشو از قمیشی داره، 100 سال هم نوکری قمیشی رو بکنه بازم بهش مدیونه!

    • دراكولا تا به تا

      خوب نميخونيد متن رو به خدا. اولا تشكر از بي نام ١٦:٠٠، واقعا نظرتان زيبا بود. دوما، اقاي نويسنده از مدينه فاضله اي حرف ميزنه و ميگه دوران مرام مرده. قبلا دوران لوطي گري كه بود اگر كسي يه كمك كوچيك ميكرد تا سالها طرف ازش تشكر ميكرد. مسلما تو ذهن ما اگر چاووشي نفع برده، خوب مهرجويي هم برده. پس ديگه اه و ناله مهرجويي براي چيه؟ خوب نميخواد بخونه تو فيلمت! اما تو ذهن نويسنده اين كار دور از اخلاقه. اخلاق سالهاي دور، نه الان. بعد هم چاووشي رو خيلي ها مثل من با فيلم سنتوري ميشناسند. همه مثل شما اهنگ زياد گوش نميدند ولي يه فيلم خوب رو از دست نميدند. اميدوارم تكنيك هايي كه چاووشي موقع اديت صداش به كار ميبره رو بقيه هم ياد بگيرند تا اين داستانها تموم شه.

    • محمد

      اقاى نويسنده محترم
      شما كلا مثل اينكه قصد تون از گذاشتن مطلب اقاى چاووشى فقط و فقط تخريب ايشون بوده بايد اينو عرض كنم خدمتتنون كه اقا محسن قبل سنتورى هم كاملاً شناخته شده و اين فيلم بيشتر اعتبارشو در كنار بهرام رادان و صداى سحرانگيز سنتور مديون آواى خاص اقاى خاص موسيقى ايران مي باشد 

    • علی

      .......تو کجا بودی سال 84 که نه شهرزادی بود و نه علی سنتوری اما ما با عشق محسن چاوشی گوش میکردیم???

    • Mزهرا

      چه جالب به چاوشی میگی کپی درجه چندم سیاوش قمیشی. بعد وقتی من در مورد نقدتون برای 8/5 دقیقه نوشتم کپی دم دستی از نقد منتقدان تازه کار نظرم براتون غیرقابل انتشار بود.
      جامانده هفته: محمود صادقی. همه اش منتظر تحلیلتون برای این شخص بودم که معلومه معذوریت داشتی.

    • ليلا

      نويسنده محترم معلومه اون موقع (هشتم آذر معروف) يا كم سن بودي يا هنوز تو باغ نويسندگي نبو دي
      چون من خودم يك كمد روزنامه و هفته نامه و خبرنامه راجع به اين بازي و راه يابي بعد بيست سال به جام جهاني و اولين جشن خودجوش خياباني دارم
      چي مي گي كه فقط چند خط در چند روزنامه راجع بهش نوشتن فقط نظرات شخصي و بدون كارشناسي خودت برات سنده ها دقت كردي؟؟؟؟

    • بدون نام

      .............. تو چه میدونی چاوشی کیه فقط سوختی از پیشرفت چشمگیری که داشته.......
      مشخصا بر اساس اغراض های شخصیت ای متن هارو نوشتی
      ..................

    • حمیدرضا ملک زاده

      محسن چاووشی...
      اینکه پول بالایی خواسته دلیلش اینه که نمیخواسته اصلن همکاری کنه....در ضمن اگه در این حد بده که شما میگی چرا فرد بزرگی مثل مهرجویی بهش پیشنهاد همکاری میده؟؟؟؟اینکه کاراش بد باشه یعنی اینکه مخاطب هیچی تشخیص نمیده...درسته اگه چیزی تشخیص میداد دیگه پس از این متن مغرضانه شما برنامه برترینها رو حذف می کرد.... از برترین ها بیطرف بودن رو انتظار داشتم.

    • محمد حسین

      ......... وقتی بدون اطلاعات کافی و سنجیده شده حرف های نسنجیده میزنند ، فقط میتوان گفت متاسفم ، تاسف به خاطر این نوع نوشتن که پعلوم نیست قصد تخریب وی را دارد یا قصد روشن کردن مردم ، اقای چاوشی رو شما قضاوت نکنید کسی نمی گوید شما بی سواد هستید اقای عبدلی

    • بدون نام

      نظرتون در مورد چاوشی خوب نبود اینو به عنوان یه بی طرف میگم ،نه یه طرفدار دواتیشه ،اینقدر کوبیدن یه نفر اصلا درست نیست ،حتما یه شایستگی هایی داشته که الان جزء اولین خواننده های پاپ ایرانه دیگه ،وگرنه مثل خیلی های دیگه الان اثر ونشونه ای ازش نبود ،،محبوب موندن تو ایران خیلی هنر میخواد

    • میلاد اعظمی

      * حضور «محسن چاوشی» در «سنتوری، مرد پائیزی» قطعا اتفاق نخواهد افتاد؟
      بله ایشان دیگر قطعا جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به شدت رنجیده ام. ایشان بخاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیتهای رسمی شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، رقمی بود که دو سه برابر رقم کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده خاطر شوم. ایشان به جای اینکه یک تشکر خشک و خالی از ما بابت فعالیت های رسمی شان داشته باشند اینگونه جواب ما را داد.

      محسن چاوشی: سکوت

      کارگردان «سنتوری» درباره واکنش طرفداران محسن چاوشی به گفتگوی قبلی این کارگردان نیز توضیح داد: «هنوز هم اعتقاد دارم محسن چاوشی بسیار نامرد و قدرنشناس است و هنوز دلخوری‌ام از چاوشی برطرف نشده. من با اعتبار خودم برای او مجوز گرفتم و برایش همه‌کار کردم و در انتها آن جواب را از این خواننده گرفتم. حالا هم اگر اسامی جدید را منتشر کنیم، قطعاً فضای ناخوشایندی از سوی طرفداران و خود این خواننده در فضای مجازی به وجود می‌آید و به همین دلیل تصمیم دارم به وقت‌اش و به صورت رسمی از این آثار و خواننده‌ها رونمایی کنم.»

      محسن چاوشی: سکوت
      مهرجویی درباره چاوشی هم گفته:«این روزها محسن چاوشی با خواندن ترانه‌های سریال "شهرزاد" توجه همه را دوباره به خود جلب کرده است. من فیلمنامه "سنتوری2" را قبل از سریال "شهرزاد" برای آقای چاوشی فرستادم و خواستم بخواند و بداند ماجرا از چه قرار است. به نظر من چاوشی حس قوی و خیلی قشنگی دارد که باید ویژه اش کرد و من فکر می‌کنم انرژی‌های من و چاوشی با هم جور است و می‌توانیم با همدیگر کارهای خوبی کنیم. امیدوارم این شایعات و این حرف های دروغینی که منتشر شد، اثری روی رابطه ما نگذارد و بتوانیم در "سنتوری2" باز هم با هم کار کنیم.»

      محسن چاوشی: سکوت

      محمدرضا شریفی‌نیا در این باره به دیباچه گفت : سنتوری جز کارهایی است که در دست دارم و انشالله اقبال خوبی در بین تماشاگران خواهد داشت.

      او در خصوص بازگشت محسن چاوشی به فیلم «سنتوری» گفت : در خصوص بازگشت او نقشی داشتم ولی چاوشی چون جز اصول کار است مگر می شود نیاید، همه شایعه‌هاِ، تبلیغات و جو سازی است، چاوشی و مهرجویی با هم رفیق هستند شما خام نشوید .

      محسن چاوشی:نمی‌دانم چرا این ماجراها تمامی ندارد. به من فحش دادند، گفتند بی‌چشم‌ و رو هستم. گفتند نامردم، بی‌معرفت‌ام و رویم را با آوردن خواننده‌های دیگر کم می‌کنند. بعد می‌گویند شوخی کردیم و همه‌اش بازی تبلیغاتی بود؟ شما بروید ببینید تا امروز یک کلمه درباره آقایان حرف نادرست و زشت به زبان آورده‌ام یا نه. ولی دیگر از حد گذشته است. در کشور ما وضع طوری است که اگر کسی حرف نزند، فکر می‌کنند حرفی ندارد و عرصه باز می‌شود که از همه طرف به او بتازند. بعضی دوستان مشخص است چه نفعی از آوردن اسم من نصیب‌شان می‌شود که دائماً در حال ساختن کلاهی از این نمد هستند.»

      مهرجویی: محسن چاوشی التماس هم بکند، اجازه بازگشتش را نمی‌دهم! با چند گروه دیگر وارد مذاکرده شده‌ایم که در صورت تأیید نهایی، نام آنها منتشر خواهد شد.»
      محسن چاوشی:سکوت
      دیگه قضاوت با خودتون اقای نویسنده (عبدلی)

    • بدون نام

      در مورد چاوشی چرت و پرت نوشتید. خیلی از کارهاشو البته نه همشون رو خیلی خیلی دوست دارم .

    • کامبیز

      با تمام احترامی که هم برای اقای مهرجویی قایل هستم هم برای خواننده معمولی و درجه دو اقای چاووشی..... حرکت هردوشون در خصوص فیلم سنتوری دو میتونه فقط دو دلیل داشته باشه یا اینکه هردوشون شان و شخصیتی کمتر از اونی که نشون دادن دارن و یا اینکه هردوشون دارن به نوعی از این جنگ زرگری برای مطرح کردن بیشتر خودشون یا فیلمشون در بین مردم استفاده میکنن..... خلاصه حرکتشون خیلی زننده و سوال برانگیزه

    • بدون نام

      جناب مثلا نویسنده عبدلی من نمیدونم چه عقده ای از چاوشی داری که راه و بیراه بر علیهش مینویسی دفعه اولت هم نیست
      نیاز نیست خیلی فشار بیاری و بگی من از چاوشی خوشم نمیاد حالا دلیلش هم معلوم نیست شاید خواستی چاوشی باهاتون مصاحبه کنه و گفته نه و شاید خواستی باهاش عکس بگیری و قبول نکرده
      والا روزنامه کیهان هم اینقدر در مورد شخصی عقده ای وار مطلب نمینویسه

    • امیربی گزند

      توهم زدی مردحسابی باز به طرفداری ازمهرجوییت یه طرفه میری این چندمدت مهرجویی هرچندوقت یه بار اسم محسن چاوشی رو می اورد فیلم جدیدش تیتر میشد حالا شما واسش تبلیغ کن....درباره محسن چاوشی حرف نزن ازخودفیلم بگوهیچ چیزی واسه گفتن نداره سنتوری بامحسن چاوشی سنتوری شد ......خداشفات بده امین

    • mahdi

      ؟؟؟؟؟؟

      میتونه بدون شناخت یه خواننده بی نظیر رو از نظر خودش خراب میکنه میتونیــــــد؟بسم الله؟!

      نویسنده عزیز خواهشا با منطق و آگاهی بیشتر مطلباتو بنویس طرفدارای چاوشی کم نیستند...............

    • چاوشیست 002

      درباره چاوشی اینجور حرف نزن شاید اوایل صداش شبیه قمیشی بود ولی از آلبوم متاسفم تا اینجا فوق العاده کارکرده و خیلی بهتر از موسیقی دهه پنجاهه حالا شما اگه دوست داری میتونی با فسیل زندگی کنی ولی حق توهین به سلطان رو نداری

    • بدون نام

      متن نويسنده ظاهرا بيشتر خصومت شخصي با آقاي چاوشي هستش...چاوشي اگه دستمزد مليوني خواسته جواب (نه) غير مستقيم رو ب مهرجويي داده نميدونم چي بينشون گذشت ولي جوري بود كه چاوشي تا ي مدت تو فيس بوك و اينستاگرام هميشه ميگفت سنتوري اولين و اخرين كار من با سينماست مهرجويي هم پشت سرچاوشي كم حرف نزده ميتونيد فيلماشو ببينيد...محسن چاوشي محبوب بود و هست،چ بسا شهرزاد و سنتوري روايشون زيباتر كرد...و در جواب دوستي كه ميگن صداي چاوشي دستگاهيه بايد گفت كه چاوشي تو صفحه اينستاگرام خودش ي كليپ از خودش گذاشته حتما ببينيد و انقد زود قضاوت نكنيد...كنسرت نذاشته؟ خب دلايل خودشو داره ولي بازم محبوبه...بعضيا بدشون مياد ازش چون گوشه گيره و كار ب كسي نداره...كمتر حاشيه بسازيد لطفا

    • بدون نام

      بابا بیچاره فش نداده که نظرشم خیلی خوب گفته

    • بدون نام

      من که چاوشی گوش نمی کنم

    • بدون نام

      در مور عابدزاده فک نمیکنی زیادی اغراق کردی؟؟!؟!

    • بدون نام

      من فقط مطلب آقای چاووشی رو خوندم،واقعا متاسفم برای نویسنده،نظراتتون کاملا یکطرفه و فیر کارشناسی و مغرضانه است،با خوندن این متن ادم حس میکنه همین الان با اقای چاووشی زد و خورد داشتید....
      البته قبلا هم چند تحلیل از مجریان و شخصیت های محبوب خونده بودم که آدمو یاد مثل "گربه دستش به گوش نمیرسه .. "میندازه

    • بدون نام

      به نظرم نوشته هاتون به حق و عالیه دستتون درد نکنه واقعا کارشناسی شده است

    • بدون نام

      مگه هر کی طرفدار داره خواننده خوبیه؟!!اگه اینطوریه که لیدی گاگا طرفدارای چند میلیونی داره،باید بگیم لیدی گاگا همردیف ادل وسلن دیون هست یا صداش کیفیت اونا رو داره،مسخره ست واقعا.خوب امیر تتلو هم سه میلیون هوادار داره پس خواننده درجه یکیه و در حد استاد شجریانه؟؟با همه احترامی که برا شخصیت محسن چاووشی قائلم صدای ایشون فیکه وایشون رو خواننده نمیدونم اگرچه یک میلیون دختر وپسر دبیرستانی عاشقش باشن،زمان ثابت میکنه که این خواننده ها ماندگار نیستن باشید وببینید.

    • ابوالفضل

      واقعا تو این یه سال و خورده ای که این قسمت رو دنبال میکنم به جز یکی دوبار این سیل از کامنت سابقه نداشته:))
      اولا دوستان منم مثه خیلیا کارایه چاووشی رو دوست دارم و گوش میدم ولی این دوست داشتن دلیل بر عدم چشم پوشی از کاستی هایه هنرمند نیست.....مطالبی که در اینجا اشاره شد واقعا درسته فقط با لحن بدی گفته شد که باعث واکنش شدید مخاطبان شد اینکه چاووشی کپی قمیشی بود و همین باعث رشد و معروفیت اولیه شد حقیقته اولایل سال هشتاد( که اکثر کامنت گذاران فک کنم زیر بیست و پنج سال باشن ینی برایه اولین کار چاووشی این عزیزان هنوز برنامه کودک خانم خامنه نگاه میکردن بگزریم )
      همه صدایه چاووشی رو دنبال میکردن چون فوق العاده شبیه قمیشی بود و اون زمان قمیشی جز محبوب ترینا بود هر چند بعد از سالها راه خودشو عوض کرد ولی هنوز هم ادامه دهنده قمیشی هستن از نوع خوندن و اهنگسازی و لحن گرفته تا خیلی چیزا ....اینارو گفتم که بگم چاووشی با این حال جز سه خواننده مجاز برتر ایرانه:)))))) با تشکر

    • علی

      در مورد چاووشی عالی نوشتید
      نقد بسیار خوب و به جایی بود

    • بدون نام

      نمیدونم چرا این همه مسافرت ایرانیان به ترکیه و دبی و ... حساسیت برانگیز نیست اما پیاده روی اربعین همه منورالفکرهای جامعه رو نگران میکنه ؟

    • بدون نام

      واقعا موافقم با کاربری که گفتن سیل سفر به دبی و ترکیه..... ذهنتونو درگیر نکنید ایمان عبدلی کلا مغرضه. الان تا دیده زیاد میرن کربلا دست به قلم شده.خدا سر شاهده چند نفر از نزدیکامو میشناسم با همین سفر کربلا یه ادم دیگه شدن.

    • علیرضا

      مگه چاووشی خوانندست؟؟؟؟؟
      اولین باره میشنوم!!!
      آهان!!!! همون صدای کامپیوتری رو میگید فک کنم
      همون که حتی یه کنسرت هم نتونسته بذاره! آخه سخته دیگه باید صدای خودش لو نره!
      کسایی که به چاووشی میگن خواننده یا اصلا هنرمند دقیقا هیچ بویی از هنر استشمام نکردن!
      یه جای مطلب رو هم اصلاح کنم که گفتید کپی درجه چند سیاوش قمیشی، چاووشی در حد این عبارت هم نیست که بخواد دنبالش از قمیشی بزرگ یاد بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج