۴۳۲۹۶۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«سه خواهر» نوشته ی آنتوان چخوف به کار گردانی مرتضی اسماعیل کاشی در تالار مولوی در حال اجراست و اتفاقا با استقبال هم مواجه شده. کاری فیزیکال و اصیل که هم آموزه های یوگا را دارد و هم توامان از آموزه های روانشناسی یونگ و فرویدی بهره برده.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه : «سه خواهر» نوشته ی آنتوان چخوف به کار گردانی مرتضی اسماعیل کاشی در تالار مولوی در حال اجراست و اتفاقا با استقبال هم مواجه شده. کاری فیزیکال و اصیل که هم آموزه های یوگا را دارد و هم توامان از آموزه های روانشناسی یونگ و فرویدی بهره برده، کاشی برای آماده کردن این نمایش از تکنیک های اصیل تئاتری استفاده کرده و مشخص است که نمایش با رنج بسیار به اینجا رسیده. داستان کار هم به مانند تمام کارهای چخوف طنز ویژه ای دارد که از روسیه استبداد زده دوران تزاری می گوید. حکایت سه خواهر جوان که در شهری دورافتاده با محیطی ساکن زندگی می کنند و سودای مهاجرت به مسکو را دارند به هوای پیشرفت اما جامعه استبداد زده راه جوانانش را بسته و هر چه هست جز بیراهه نیست و این گونه جوانی به یغما می رود.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اکران : پر حرف و حدیث ترین فیلم این روزهای اکران «سلام بمبئی» است که با کلی تبلیغات و حواشی به اکران رسیده، فیلم سوپر استار دهه ی قبل سینما را با خودش دارد و البته صدای بنیامین را در کنار کلی تصاویر کارت پستالی، جذابیت خارج از کشور و سرزمین هزار رنگ هندوستان و ...هنوز نمی شود در مورد فیلم به قطعیت نظر داد اما معمولا این گونه از فیلم ها با این شکل ورود به اکران معمولا در تامین هزینه های اولیه هم درمانده اند و پس از گذر از هفته های اول اکران همان شوق اولیه تماشای فیلم هم فروکش می کند، امیدواریم که این یکی استثنا باشد و اندازه ی حواشی اش فروش کند، باید منتظر ماند و سرنوشت «سلام بمبئی » را دید. «مشکل گیتی» هم دیگر فیلم این روزهای اکران است که موفق نبوده و گرچه حمید فرخ نژاد و رویا نونهالی را با خودش دارد اما طنز آمریکایی کار درنیامده و بی مزه جلوه می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


نمایش خانگی : «دختر» ساخته میرکریمی، بازگشت کارگردان صاحب کاراکتر سینمای ایران به دنیای مولف خودش است. داستان دختر محدود و سنتی ساکن آبادان که از دست محدودیت پدرش مرعوب شده و عاقبت تصمیم به عصیان می گیرد، فیلم در توزیع داستان موفق عمل کرده و چون بازی های روان و قابل قبولی دارد در انتقال مفاهیم به مخاطب تقریبا بی نقص عمل می کند. فیلم به راحتی می توانست به ورطه فیلم های کسل کننده و تخت بیفتد اما کریمی گره ی داستانش را به موقع باز می کند و با همسان سازی داستان دخترک جوان و عمه قصه دو موقعیت را به خوبی پیش می برد.« دختر» در مجموع فیلم موفقی است و تماشایش لذت دارد.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: مجموعه اشعار حمید مصدق شاعر کم هیاهو و کم ادعای تاریخ معاصر که به اندازه قدر دیده نشد و در همین روزها هم سالمرگ اش را داشتیم. شعرهای مصدق ساده فهم و لطیف است، از همین رو معرفی آثارش ریسک زیادی ندارد و هر کسی با هر میزان از ذوق و لطافت طبع را جذب می کند. خلاصه این مجموعه آثارش را بگیرید و هر از چند گاهی نگاهی بیاندازد ، حالتان را عوض می کند.

عابد چشم سخنگوی توام/من در این تاریکی/ من در این تیره شب جانفرسا
تو به من می خندیدی/ و نمی دانستی/من به چه دلهره از باغچه همسایه/ سیب را دزدیدم
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: ماهنامه نسیم بیداری در شماره جدید زیر و بم زندگی مصطفی شعاعیان را بیرون کشیده، چریک مارکسیست روشنفکری که سیانور خورد و خودش را تحویل ماموران شهربانی نداد.پرونده در گفت و گویی با بهزاد نبوی زوایای تاریک و روشن جالبی پیدا کرده و نبوی هم به قولی دل به گفت و گویی داده. روایت یک شاهد عینی از آخرین لحظات حیات او بخش جذاب دیگری از این پرونده خواندنی است. گفت و گو با هوشنگ ماهرویان هم در این پرونده خواندنی است، نگاهی به امریکای پس از ترامپ هم از خواندنی ها و خوب های نسیم بیداری است. کتاب هفته خبر هم در شماره 131 مطالب خواندنی در مورد کافکا دارد، گفت و گوی تفصیلی با علی اصغر حداد در همین موضوع خواندنی است، یادداشت سیاوش جمادی هم خوب از آب در آمده. در مجموع کتاب هفته خبر نشریه جمع و جور و آبرومندی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    • هیلا

      ببخشید فیلم دختر که هنوز توی شبکه نمایش خانگی توزیع نشده ؟ تازه ترین فیلمی که درین شبکه توزیع شده ابد و یک روزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج