۴۳۳۰۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لندن اهمیت برجام را به ترامپ گوشزد می‌کند

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با اشاره به برنامه دیدار مشاوران انگلیس و آمریکا تا پیش از پایان سال جاری، بیان کرد که در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام تأکید خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با اشاره به برنامه دیدار مشاوران انگلیس و آمریکا تا پیش از پایان سال جاری، بیان کرد که در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام تأکید خواهد شد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: واضح است که رئیس جمهوری منتخب (آمریکا) در زمان حاضر روی انتقال قدرت و سر و سامان دادن به تیمش متمرکز است.
وی ادامه داد: همانطور که دیروز اشاره کردیم، برنامه بدین صورت است که دو مشاور امنیت ملی پیش از پایان سال جاری در آمریکا دیدار کرده و من اطمینان دارم که این فرصت خوبی خواهد بود تا دو طرف در ارتباط با طیف گسترده ای از موضوعات سیاست خارجه با یکدیگر گفت وگو کنند.
این سخنگو با بیان اینکه «اکثر آمریکایی ها از دیدگاه انگلیس درباره توافق هسته ای با ایران آگاه هستند» تصریح کرد: «موضع ما در خصوص اهمیت توافق هسته ای با ایران کاملاً مشخص است؛ تلاش های زیادی صورت گرفت تا این توافق انجام شود و ما قاطعنانه از توافقی که حاصل شده حمایت می‌کنیم.»
وی ادامه داد: «هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم توافق هسته ای با ایران بدرستی اجرا شود و در همین راستا با شرکایمان همکاری می کنیم.»
ترزا می و دونالد ترامپ عصر روز گذشته برای دومین بار با یکدیگر به صورت تلفنی گفت وگو کردند.
به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، طرفین در این گفت وگوی تلفنی در خصوص دیدار مشاوران امنیتی شان در آمریکا تا پیش از پایان سال میلادی توافق کردند.
ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا ابتدا گفت که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را لغو خواهد کرد. وی بعداً از این موضع عقب‌نشینی کرده و گفت که درباره برخی مفاد آن بار دیگر با ایران مذاکره می‌کند.
در همین حال؛ نشریه خبری ایندیپندنت روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سخنان سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، نوشت: این سخنان پس از آن بیان می شود که «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هشدار داد که نقض برجام «نهایت حماقت» و «فاجعه بار» خواهد بود.
این نشریه خبری افزود: برنان همچنین نسبت به سیاست های آقای ترامپ در خصوص سوریه و روسیه نیز هشدار داد.

ایندیپندنت نوشت: با این حال «مایک پامپیو» سیاستمدار آمریکایی از حزب جمهوریخواه که قرار است جانشین آقای برنان شود در پیامی در صفحه توییتری اش ماه گذشته در اظهاراتی مغرضانه و کینه توزانه نوشته بود که مشتاقانه منتظر لغو توافق با دولت ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج