۴۳۳۱۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

دليل گرانی خودرو اعلام شد

مديركل صنايع ماشين‌سازي وزارت صنعت دليل افزايش قيمت خودرو را عدم ارائه تسهيلات به خودروسازان دانست و گفت: همچنان در حال رايزني با بانك مركزي براي اخذ تسهيلات ۱۰۰۰ ميليارد توماني هستيم.

روزنامه تهران امروز: مديركل صنايع ماشين‌سازي وزارت صنعت دليل افزايش قيمت خودرو را عدم ارائه تسهيلات به خودروسازان دانست و گفت: همچنان در حال رايزني با بانك مركزي براي اخذ تسهيلات ۱۰۰۰ ميليارد توماني هستيم.

تسنیم نوشت،كيومرث فروتني با اشاره به اينكه براساس مصوبه جديد دولت، سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان مسئول تعيين و بررسي قيمت‌هاي جديد خودرو است، اظهارداشت: بر همين اساس سازمان قيمت‌هاي جديد خودرو را در سامانه ۱۲۴ درج و خودروسازان موظف به رعايت و اجراي آنها هستند.

وي دليل افزايش قيمت جديد خودروها را همچنان عدم ارائه تسهيلات به بخش خودروسازي كشور دانست و گفت: تا زماني كه هزينه‌هاي توليد براي اين صنعت كاهش پيدا نكند قيمت‌ها روند نزولي را تجربه نخواهند كرد.اين مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رايزني و تلاش اين وزارت‌خانه براي ساماندهي و رفع معضل گراني خودرو در سطح كشور اشاره كرد و افزود: وزارت صنعت تامين ارز مبادله‌اي را براي خودروسازان در دستور كار دارد.

البته همچنان به‌دنبال دريافت ۱۰۰۰ ميليارد توماني كه قرار بود براساس حكم معاونت اول رئيس‌جمهور به خودرو سازان ارائه شود، هستيم. فروتني به جلسات مكرر مسئولان وزارت صنعت با بانك مركزي براي محقق شدن اين تسهيلات اشاره كرد و گفت: هنوز به نتيجه قطعي در اين رابطه دست پيدا نكرديم و در حال رايزني هستيم.

مديركل صنايع ماشين‌سازي وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بيان اين مطلب كه صنايع خودرو‌سازي نيز به عنوان يك بنگاه اقتصادي براساس قيمت تمام شده توليدات به اضافه سود منطقي، محصولات خود را به بازار عرضه مي‌كنند، تصريح كرد: قيمت‌هاي گذشته خودرو براساس ارز ۱۹۰۰ توماني تعيين شده كه به هيچ عنوان با شرايط فعلي و نياز بخش توليد خودرو هماهنگي نداشت كه به همين منظور قيمت‌ها براي منطقي شدن بايد با تغييراتي مواجه مي‌شد.

خودروسازان با مونتاژكاري به جايي نمي‌رسند

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با انتقاد از عملكرد خودروسازان گفت: خودروسازان ادعا مي‌كنند محصولاتشان را تا ۸۰ درصد داخلي‌سازي كرده‌اند در اين صورت چرا با كوچك‌ترين نوساني در بازار، قيمت خودرو به شدت افزايش مي‌يابد؟

حسين گروسي در جشنواره نشان حمايت ملي با اشاره به تهيه طرح حمايت از توليد ملي در مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: اين طرح در مرحله اصلاح و جمع كردن نظرات كارشناسي قرار دارد كه به زودي تصويب و اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اينكه قرار بود بر اساس استراتژي تدوين شده توليد خودرو در كشور به سه ميليون دستگاه برسد، افزود: اين درحالي است كه امسال توليد خودرو به كمتر از ۷۵۰ هزار دستگاه كاهش يافته است كه خودروسازان بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به آشفتگي به وجود آمده در بازار خودرو كشور طي چند ماه گذشته، گفت: عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده و با برخورد و كنترل‌هاي سختگيرانه هم نمي‌توان بازار را مديريت كرد.

گروسي تاكيد كرد: خودروسازان نتوانستند به درستي داخلي‌سازي محصولاتشان را مديريت كنند و وضعيت به‌گونه‌اي است كه با كوچك‌ترين نوسان در بازار، قيمت‌ها افزايش مي‌يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      ازشرکت محترم ایران خودرودرخواست عاجزانه داریم دوباره خط تولید پیکان رو به راه بیاندازند بلکه بتونیم یه چهارچرخی زیرپامون بگذاریم دیگه خرید پراید وپژو میشه آرزو، اونم ازنوع دست نیافتنیش

    • کاترین

      دلیل افزایش دو سه برابری قیمت خودرو تنها و تنها زیاده خواهی در سود ناعادلانه از طرف خودروسازان است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلیل افزایش قیمت خودرو ، نوسان ارزش دلار است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج