جاباما
۴۳۳۲۵۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پیشگویی چامسکی درباره آینده اتحادیه اروپا

وآم چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی در مصاحبه با راشا تودی گفت، مارین لوپن، نامزد جناح راستگرای فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد و ممکن حتی برای خروج از اتحادیه اروپا هم اقدام کند.

خبرگزاری ایسنا: زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی تاکید کرد، رشد جناح راستگرا و احساسات ضد نخبگان در نتیجه سیاست‌های شکست‌خورده نئو لیبرال در اروپا ممکن است که به سقوط اتحادیه اروپا منجر شود.

نوآم چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی در مصاحبه با راشا تودی گفت، مارین لوپن، نامزد جناح راستگرای فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد و ممکن حتی برای خروج از اتحادیه اروپا هم اقدام کند.

چامسکی گفت: گمان نمی‌کنم که آلمان جرقه سقوط اتحادیه اروپا را بزند چرا که آنها از این اتحادیه سود می‌برند. اگر این اتحادیه سقوط کند، تحول غم‌انگیزی رخ می‌دهد. سیاست‌های نئو لیبرال شکست‌خورده نسل گذشته در افزایش محبوبیت احزاب راستگرا تاثیر زیادی داشتند. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که به رکود منجر می‌شوند و حتی کاهش بخش بزرگی از آن، در واقع، اکثریت جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها همچنین به شدت دموکراسی را که در اروپا بسیار واقعی‌تر از ایالات متحده است، تضعیف کرد.

این نظریه‌پرداز آمریکایی گفت: نتیجه این تحولات این می‌شود که مردم خشمگین و سرخورده می‌شوند و امیدشان را به آینده از دست می‌دهند. از نظر من، همبستگی اروپایی یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران پسا جنگ جهانی دوم است اما در عمل ناکارآمد شده است. ایجاد واحد پول یکسان بدون ساختار سیاسی مناسب، نسخه رسیدن به فاجعه است. هیچ مکانیزمی برای بخش‌های ثروتمند وجود ندارد که به بخش فقیر در اتحادیه اروپا در زمان‌های سختی کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج