۴۳۳۲۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گام بلند ایران و روسیه در بازار نفت

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری نوشت: گفتگوی مفصل تلفنی روحانی و پوتین، یک روز پیش از اجلاس اوپک، نشان داد زمانی که قدرت های بزرگ توافق می کنند، می توان شاهد تحولات بزرگی بود.

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری نوشت: گفتگوی مفصل تلفنی روحانی و پوتین، یک روز پیش از اجلاس اوپک، نشان داد زمانی که قدرت های بزرگ توافق می کنند، می توان شاهد تحولات بزرگی بود.
حمید ابوطالبی روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود به تشریح تحولات حاصل از توافق اوپک برای کاهش سقف تولید اعضا و همراهی کشورهای نفتی غیراوپک با آن پرداخت و نوشت: اولین نماد این تحول در اجلاس اوپک روی افتاد و ایران و روسیه توانستند با توافق منصفانه بر میزان تولید، و رضایت اعضا، گام بلندی در بازار نفت بردارند.
دومین تحول در زمینه حل و فصل معضلات منطقه ای خواهد بود چرا که ایران و و روسیه مصمم هستند پیش از آنکه واقعاً دیر شود، از عراق و سوریه تا یمن، منطقه را سامان دهند.
لذا پس از سفر اخیر وزیر خارجه و مقامات امنیتی ترکیه، پوتین هم به زودی نماینده ای ویژه به تهران خواهد فرستاد که این موضوع گامی بلند در هماهنگی سیاسی -امنیتی منطقه خواهد بود.

سومین تحول می بایست در سیاست و امنیت در خلیج فارس صورت پذیرد؛ که درایت در اجلاس هفته آینده کشورهای جنوب خلیج فارس می تواند راهگشای آن باشد.

این اجلاس می تواند پس از توافق نفتی، گام بعدی را در عرصه سیاسی با پذیرش اصل گفتگو، دیپلماسی دوجانبه و اعزام هیئت بردارد؛ این واقع بینی مبارکی خواهد بود.

عربستان هم پس از توافق اوپک، چنانچه در این اجلاس تصمیم بگیرد مسلمان کشی خاتمه یابد، می تواند در مسیر تفاهم کلان گام بردارد.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و یکمین نشست اوپک با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز همراه بود و به دنبال آن روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود می کاهد.

ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در 6 ماهه نخست سال آینده میلادی کاهش نمی یابد، بلکه مجاز به افزایش تولید تا 90 هزار بشکه در روز است.

به دنبال اعلام خبر توافق اوپکی ها، قیمت نفت در بازارهای جهانی ۱۰ درصد رشد کرد.
تحلیلگران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اوپک و همراهی غیراوپکی ها قیمت نفت به حدود 50 تا 55 دلار در هر بشکه افزایش یابد؛ قیمت سبد نفتی اوپک اکنون در محدوده 43 دلار و 83 سنت قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج