جاباما
۴۳۳۳۷۲
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

نرخ بیکاری در مشهد کاهش یافت

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در تابستان ۹۵، نرخ بیکاری خراسان رضوی از ۱۴.۲ به ۱۲.۵ درصد کاهش یافته که این میزان، دو دهم از میانگین کشور پایین‌تر است.

خبرگزاری مهر: علی‌رضا رشیدیان در شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۱۵۴ مجوز سرمایه‌گذاری در نیم سال ابتدای صادرشده که ۵۲۴ میلیون دلار سرمایه را تا پایان مهرماه سال جاری وارد خراسان رضوی کرده است.

وی افزود: تا پایان مهرماه سال جاری یک‌میلیون و ۱۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۷۵ میلیون دلار از گمرکات خراسان رضوی صادرشده است و همچنین ۲۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۴ میلیون دلار از این طریق واردشده است که با توجه به این تراز بازرگانان خراسان رضوی مشابه سال گذشته، ۶۹۰ میلیون دلار در جهت مثبت، نسبت به واردات بوده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در کشورهای هدف صادراتی ما به دلیل تحولات اقتصادی قدرت خرید کاهش‌یافته و برخی نیز به دلیل بعضی ملاحظات سیاسی، کاهش داشته‌اند که این خود دلیلی بر کم شدن حجم صادرات خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: درعین‌حال، مجموع صادرات خراسان رضوی سیر خوبی به‌ویژه در حوزه کشاورزی، باغی و دامی مثل انار و انگور، مرغ و تخم‌مرغ را طی می‌کند.

رشیدیان با اشاره به نرخ بیکاری و گفت: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در تابستان ۹۵ نرخ بیکاری استان از ۱۴.۲ به ۱۲.۵ درصد کاهش یافت که این میزان، دودهم از میانگین کشور پایین‌تر بوده و تحقق این امر از آثار مثبت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همراهی بانک‌ها، بخش‌های خصوصی و عمومی است .

استاندار خراسان رضوی افزود: این کاهش نرخ بیکاری در شرایطی صورت گرفت که نرخ مشارکت اقتصادی استان با ۴۲.۴ درصد به میزان ۱.۸ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست‌های صحیح اقتصادی از سوی دولت و ایجاد ثبات در بازار، نرخ تورم کاهش فاحشی یافت و این نرخ از ۳۷.۵ درصد در ابتدای دولت به ۶.۶ رسید و این میزان در خراسان رضوی ۱.۹ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

رشیدیان با اشاره به ذخایر گندم خراسان رضوی، گفت: گندم ذخیره‌شده در سیلوهای خراسان رضوی در ابتدای دولت صرفاً برای ۱۰ روز بود اما باهمت کشاورزان و جهادگران عرصه تولید هم‌اکنون به ۲۰ ماه رسیده است، به‌گونه‌ای که به دنبال اخذ مجوز برای صادرات مازاد بر مصرف یک سال، هستیم.

وی به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۳۴۴ واحد ۳۰۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

استاندار خراسان رضوی، با اشاره به اخذ مجوز برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای بالای ۱۰۰ نفر در استان، اظهار کرد: علاوه بر این تسهیلات، از طریق بانک‌های عامل نیز به‌صورت مستقیم به وجوهی پرداخت‌شده است.

رشیدیان تصریح کرد: تعداد هزار و ۵۰ واحد مبلغ ۸۴۸ میلیارد تومان در سال جاری تسهیلات دریافت کرده‌اند که این مبلغ در مقایسه بازمان مشابه سال گذشته به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، ۹ طرح بزرگ صنعتی در سنگان خواف و نیشابور در حال اجرا است که امیدواریم دو سال آینده به بهره‌برداری برسد .

استاندار بابیان این‌که با آغاز به کار این مجتمع‌ها، ظرفیت تولید کنسانتره و گندوله به ترتیب به ۱۷ و ۱۵ میلیون تن خواهد رسید، تصریح کرد: تا پایان سال مالی جاری، ۵۰۲ پروژه با بار مالی دو هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سه سد مهم به بهره‌برداری رسیده، ادامه داد: ۴۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز احداث‌شده همچنین ۵۷۰ راه آسفالته روستایی، به بهره‌برداری رسیده است.

رشیدیان اضافه کرد: طی این مدت ۷۰۰ پروژه آموزشی با چهار هزار کلاس درس ساخته‌شده است و ۶۵۳ تخت بیمارستانی احداث گردیده و دو هزار و ۱۰۰ تخت نیز در حال ساخت است.

وی به تکمیل خط آهن مشهد به خواف و هرات تا مرز در ایران اشاره کرد و گفت: هفت کیلومتر نیز در خاک افغانستان ریل‌گذاری شده است که این خود اقدامی شایسته محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص پروژه گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی، تصریح کرد: گازرسانی به ۳۲۸ روستا انجام‌شده و با پروژه‌های در دست احداث، پوشش گازرسانی روستایی تا اواسط سال آینده به ۸۷ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد مسکن مهر خراسان رضوی معادل ۵۴ هزار واحد در دولت یازدهم تحویل مردم شده و درمجموع مسکن مهر تحویل‌شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۸۷ هزار واحد است.

رشیدیان گفت: آب‌رسانی به ۲۳۳ روستای بزرگ و کوچک و اقدامات چشمگیر انجام‌شده در حاشیه‌ی شهر و از دیگر برنامه‌های قابل‌توجه دولت یازدهم در خراسان رضوی است.

وی با اشاره به حوزه زیارت افزود: با توجه به تصویب طرح جامع کمی و کیفی زیارت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی، خواستار تثبیت ردیف بودجه زیارت شده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی، بابیان اینکه شرایط امنیتی خراسان رضوی در حد خوب ارزیابی می‌شود، ابراز کرد: تلاش همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی خراسان رضوی در تأمین امنیت همه‌جانبه‌ی مردم ستودنی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای اینکه حالمون عوض بشه اینو میگن.

    • سردار

      مسولین چقدر با نمک شدن...خخخخ

    • بدون نام

      هاهاها من با یکی تو مشهد صحبت کردم گفت هیچ اتفاقی نیافتاده از ۳ سال پیش ‌...

    • بدون نام

      عوضش درکشوربیشترشد

    • امین

      واقعا چطوری نرخ بیکاری مشهد پایین اومده ولی ما که توی مشهد زندگی میکنم بیکاریم, مشکلات داره نابودمون میکنه, فاتحه زندگیمون خونده شده...هرروز هم داره بدتر از دیروز میشه....
      واقعا تا کی میخواد اخبار کذب پخش بشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج