۴۳۳۵۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حرکت طلای جهانی به سوی چهارمین کاهش

طلای جهانی در معاملات روز جمعه تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن دلار، از پایین‌ترین رکورد ۱۰ ماه گذشته اندکی بهبود یافت، اما به سوی چهارمین کاهش هفتگی متوالی در حرکت است.

خبرگزاری ایسنا: طلای جهانی در معاملات روز جمعه تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن دلار، از پایین‌ترین رکورد ۱۰ ماه گذشته اندکی بهبود یافت، اما به سوی چهارمین کاهش هفتگی متوالی در حرکت است.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۷۳.۷۶دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۱۶۰.۳۸ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از پنجم فوریه بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۱۷۵.۶۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۴.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۱۶۹.۴۰ دلار بسته شد.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۷ درصد کاهش قیمت نشان می‌دهد. این فلز در نوامبر تحت تاثیر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، رشد دلار و انتظارات فزاینده برای افزایش نرخهای بهره آمریکا، ۸.۱ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه از اواسط سال ۲۰۱۳ بود.

به گفته رونالد لیونگ، مدیر معاملات یک شرکت بازرگانی در هنک کنگ، حرکات اخیر قیمت طلا به دلار مرتبط است و اگر چه اندکی خرید در بازار فیزیکی وجود دارد، اما چندان چشمگیر نبوده است.

شاخص دلار آمریکا روز جمعه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۱۰۰.۸۵۰ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته صعود کرده و برای سومین هفته متوالی افزایش یافته بود.

صعود ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کند.

در این بین عامل دیگری که برای قیمت طلا منفی بوده است، انتظارات فزاینده برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه جاری است. مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا نسبت به روند رشد اقتصادی این کشور ابراز اطمینان کرده و از احتمال افزایش نرخهای بهره در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که بازدهی ندارد لطمه می‌زند. احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر از ۶۹ درصد در ماه گذشته و پیش از انتخابات، به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معامله گران و سرمایه‌گذاران روز جمعه منتظر انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا برای ماه گذشته هستند. انتشار گزارش اشتغال ADP که نشان داد بخش خصوصی ۲۱۶ هزار شغل در نوامبر ایجاد کرده است، خوش بینی نسبت به مطلوب بودن گزارش اشتغال روز جمعه را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۱.۵۴درصد کاهش یافت و به ۸۷۰.۲۲ تن رسید. ذخایر این صندوق در نوامبر بیش از شش درصد کاهش داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۶.۵۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و ۹۱۴.۳۵ دلار معامله شد. هر دو فلز به سوی نخستین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته پیش می روند.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۷۵۴.۶۵ دلار بود. این فلز به سوی پنجمین افزایش هفتگی متوالی پیش می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج