۴۳۳۵۷۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فردا فوتبال جهان در اوج هیجان است

فردا فوتبال دنیا در اوج هیجان قرار خواهد گرفت. جایی که پیش از بازی ال‌کلاسیکو بارسا و رئال،۲ مربی با ۲ تاکتیک متفاوت برای اولین بار روبروی قرار می‌گیرند. فردا ساعت ۱۶ منچسترسیتی میزبان چلسی خواهد بود تا انگلیس به اوج هیجان برسد.

خبرگزاری فارس: همه نگاه‌های فوتبال‌دوستان به بازی فردا شب ال‌کلاسیکو دربی اسپانیاست. جایی که تمام دنیا چشم انتظار تقابل ۲ تیم قدرتمند لالیگا خواهد بود. دیداری تاریخی که با طعم رونالدو و مسی به بهترین بازی فوتبال لقب گرفته است.

اما در ۱۳۰۰ کیلومتری بارسلون در شهر منچستر نیز غوغایی برپاست. پپ که از فاتحان بلامنازع ال‌کلاسیکو است باید در زمانی مهم با کونته به رقابت پردازد و بدون شک می‌خواهد با پیروزی در این جدال مهم به تماشای دیدار حساس تیم سابق خود بنشیند.

راه سیتی برای برد در خانه بسیار سخت خواهد بود. چلسی پس از باخت در هفته ششم مقابل آرسنال در ۷ بازی متوالی سه امتیاز را کسب کرده و آماده‌ترین تیم اروپا لقب گرفته است.

اکنون پس از ۱۳ هفته چلسی با ۳۱ امتیاز صدرنشین است و سیتی ۳۰ امتیازی در رتبه سوم قرار گرفته. پیروزی در این جدال بدون شک روحیه‌ای وصف نشدنی به برنده اضافه خواهد کرد تا راه قهرمانی هموار شود.

دو تیم شرایط کاملا متفاوتی از اول فصل داشتند. تیم منچستری ابتدای راه را قدرتمند آغاز کرد اما در ادامه جای خود را به رقیب خود داد.

نقطه عطف آبی‌های لندن به باخت مقابل توپچی بازمی‌گردد. با مصدومیت جان تری در هفته چهارم مشکل دفاعی چلسی بیش از پیش خود را نشان داد. کارشناسان کار تیم را تمام شده دانسته و کسب قهرمانی را غیرممکن خواندند. اما این مربی ایتالیایی تنها به دو باخت احتیاج داشت تا کلید موفقیت را دریابد.

«استفاده از دفاع سه نفره». تاکتیکی که در یووه و آتزوری نتیجه‌اش را دیده بود ولی جرات استفاده از آن را نداشت. با این وجود کونته ریسک کرد و با دفاع سه نفره تیمش را در زمین آرایش کرد. با اجرای این سیستم جدید چلسی دیگر احتیاجی به کاپیتان باتجربه خود نداشت زیرا که با کیهیل،دیوید لوییس و آزپیلیکوئتا دیواری محکم ساخته بود.

در سیستم ۳-۴-۳ کونته به دو هافبک تدافعی نیاز است. جایی که انگولو کانته که به عقیده بسیاری مهمترین دلیل قهرمانی لسترسیتی در فصل پیش بود، با نمانیا ماتیچ میانه میدان را در دست گرفته‌اند.

مهره‌های مهم دیگر تیم را باید جوانان اسپانیایی و نیجریه‌ای تیم دانست. مارکوس آلونسو در دقیقه ۵۵ مقابل آرسنال جایگزین هم‌وطنش فابرگاس شد تا چلسی که پس از اشلی کول که همواره در دفاع چپ مشکل داشت، راه چاره پیدا کند. جوانی ۲۰ ساله که هم در دفاع خوب است و هم در خط حمله می‌درخشد. گل وی در بازی با اورتون نمونه‌ای از اضافه شدن درست به خط حمله بود. ویکتور موسس نیجریه‌ای نیز توانایی خود را به خوبی نشان داده و در حمله گزینه مهم کونته شناخته می‌شود.

در خط حمله نیز پدرو، آزارد و کاستا فوق‌العاده نشان داده‌اند. ستاره تکنیکی بلژیکی که عنوان بهترین بازیکن ماه اکتبر را از آن خود کرد، مرد اول کونته است. دریبل‌های او هر مدافعی را تسلیم می‌کند و به کاستا اجازه می‌دهد که با شم بالای گل‌زنی در صدر گل‌زنان جزیره بایستد. پدرو که در آکادمی بارسلونا درس‌های زیادی آموخته در مواقع حساس و مهم به کمک تیم می‌آید و همانند بازی با منچستریونایتد و تاتنهام گل‌های تاثیرگذار و حساسی به ثمر می‌رساند.

از طرف دیگر شاگردان گواردیولا که فصل را با قدرت آغاز کرده پس از باخت به تاتنهام با قرار گرفتن در سراشیبی از درخشش روزهای خود فاصله گرفتند.

عملکرد سینوسی و فراز و نشیب‌های بسیار این تیم، سبب شده تا سیتیزن‌های منچستر نسبت به آبی‌های لندن از شانس کمتری برخوردار باشند. اما نکته مهم بازگشت خوب توره پس از مجادله‌های بسیار است. این هافبک خوب ساحل‌عاجی قبل از شروع فصل با دعوای مدیربرنامه‌اش و پپ از تیم اخراج شد و حتی رنگ نیمکت را نیز ندید. اما با گذشت زمان رابطه کدر آنها سفید شد و یحیی توره نیز در اولین حضور خود جواب پپ را بهترین شکل ممکن پاسخ داد.

تمام گمانه‌زنی‌ها برای نتیجه بازی فردا بیشتر به سمت چلسی سوق پیدا می‌کند. زیرا که آبی‌پوش‌ها آمادگی و ثبات بیشتری نسبت به تیم سیتی دارند.

چینش سیتی همواره دستخوش تغییر است. البته پپ همواره به تغییر تاکتیک در بازی‌ها معروف بوده و معلوم نیست که وی فردا با چه سیستمی روبروی آبی‌های لندن قرار می‌گیرد. شاید ۴-۲-۳-۱ و شاید ۴-۵-۱. طبق نظر کارشناسان حضور فرناندینیو و گوندوغان در قلب میانه میدان لازم بوده و ممکن است با توره یا فرناندو این فضا تقویت شود.

طبق نظر کرایف تیم همواره باید برای سوار شدن بر بازی باید یک نفر بیشتر داشته باشد و سیتی به نظر می‌رسد برای کنترل چلسی و ندادن اجازه مالکیت را از آن خود کند. پس باید هافبک‌های بیشتری از پپ انتظار داشته باشیم.

برای خط حمله نیز می‌توان از حضور دبروین،سلیوا و آگوئرو نیز سخن گفت. دبروین که به مهره اصلی پپ لقب گرفته بود پس از مصدومیت چند هفته پیش هنوز به آن بازیکن زهردار سابق تبدیل نشده و باید دید وی به کمک سیلوا می‌تواند با گذشتن از سد محکم کانته و ماتیج بازی‌سازی کند.

مهمترین امید پپ، آگوئرو،مهاجم خود است که در بازی با برنلی از فرصت‌ها خوب استفاده کرد و ۳ امتیاز شیرین را برای منچستر به ارمغان آورد.

از دیگر بازیکنان احتمالی باید به نولیتو و استرلینگ اشاره کرد. طبق نظر کارشناسان این ستاره‌ها اگر در نیمه‌های زمان مسابقه به میدان بیایند، تاثیرگذارتر خواهند بود.

فردا ساعت ۱۶ ورزشگاه اتحاد شاهد یکی از مهمترین بازی‌ها خواهد بود. این دو خالق سبک‌های متفاوت از دنیای فوتبال تاکنون رودرروی هم قرار نگرفته و جدال فردا اولین تجربه آنها خواهد بود. باید دید آیا تیکی‌تاکای پپ می‌تواند سیستم دفاعی چلسی را تسلیم کند و اولین باخت آنها را رقم بزند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید پیروزی چلسی.فردا سیتی را در خانه اش زمین گیر خواهیم کرد و کونته ثابت خواهد کرد بهترین مربی دنیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج