۴۳۳۵۸۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر کار:

دولت تلاش می‌کند سالمندی به معلولیت تبدیل نشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حرکت جامعه به سوی سالمندی اشاره کرد و گفت : یکی از برنامه های دولت یازدهم این است که سالمندی به معلولیت تبدیل نشود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حرکت جامعه به سوی سالمندی اشاره کرد و گفت : یکی از برنامه های دولت یازدهم این است که سالمندی به معلولیت تبدیل نشود.

علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید بهزیستی کیش در جمع خبرنگاران افزود: این مکان به همت مسئولان منطقه آزاد کیش و خیرین برای انجام امور توانبخشی تا گفتار درمانی مجهز شده است .

وی اظهار کرد: این مجموعه با توجه به امکانات و حضور متخصصان می تواند الگوی دیگر مناطق آزاد باشد.

ربیعی به غربالگری های صورت گرفته در سالهای گذشته در کشور اشاره کرد و گفت : با اقدامات انجام شده در سازمان بهزیستی و پیگیری لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی امیدواریم به کسانی که از ناتوانی هایی برخوردار هستند و جامعه نیز در مقابل آنان مسئول است بتوانیم کمک های بیشتری ارائه دهیم .

وی افزود : بعد از غربالگری های شنوایی و بینایی در کشور به سمت غربالگری ژنتیک حرکت کرده ایم که در برنامه ششم نیز به تصویب رسیده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت :غربالگری اوتیسم برای کودکان ۲ تا ۵ سال نیز در ۳۱ استان آغاز خواهد شد .

ربیعی به حرکت جامعه به سوی سالمندی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های دولت این است که سالمندی به معلولیت تبدیل نشود.

وی تصریح کرد : یکی از مشکلات این است که سالمندی همراه با رسیدگی و آمادگی نیست گاهی سالمندی به معلولیت تبدیل می شود به همین دلیل غربالگری آلزایمر که از بیماری های شایع در میان سالمندان است را در تهران آغاز کردیم که امیدواریم با تامین منابع و مطالعه موردی در تهران بتوانیم به آن عمومیت ببخشیم .

ربیعی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز راه اندازی شده است و به دنبال گسترش آن هستیم،و سامانه طلاق و مشاوره نیز به صورت تخصصی در حال پیگیری است.

**آغاز جشنواره معلولان از فردا در تهران / هزینه یک معلول در کشوریک میلیون و 200 هزار تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز جشنواره تئاتر معلولان در روز جمعه ۱۲ آذر ماه خبر داد و گفت : معلولان در ورزش و پارالمپیک مدالهای بسیاری کسب کرده اند و در زمینه هنر نیز این آمادگی فراهم شده تا بتوانیم هنر معلولان را نیز گسترش دهیم تا این افراد در جامعه افتخار افرین باشند.

وی سرانه هزینه یک معلول در کشور را بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان عنوان کرد و افزود: این هزینه ها پنهان و اشکار صورت می گیرد.

ربیعی گفت : اختتامیه جشنواره تئاتر معلولان در اصفهان برگزار خواهد شد.

ساختمان جدید بهزیستی کیش در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با زیر بنای یک هزار و 880 متر مربع، در 5 طبقه ساخته شده است که شامل بخش های مختلفی از جمله کارگاههای گفتار درمانی، کار درمانی و آب درمانی و اورژانس اجتماعی و توانبخشی است .

این ساختمان توسط چند تن از خیرین جزیره کیش ساخته شده است .

ساختمان جدید بهزیستی کیش که به همت تعدادی از خیرین و با همکاری سازمان منطقه ازاد کیش ساخته شده امروز پنجشنبه با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش ، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش ، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ،شقایق کهور زاده رئیس بهزیستی کیش و جمعی از مدیران و رسای ادارات و نهادها در کیش افتتاح شد .

اداره بهزیستی کیش در حال حاضر ۱۱۵ مدد جو را تحت پوشش خود قرار دارد.

در پایان این برنامه مسئولان حاضر در مراسم از طرح های عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی کیش و همچنین روند ساخت ترمینال فرودگاه جزیره هندورابی بازدید کردند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم عزیز

      این دولت روزهای اول کاریش خیلی وعده ها داد ک نیم درصدشم اجرا حالا ب فکر سالمندان افتاده.کارهای جوانهارو درست کرد شغل داد بیکاری ریشه کن کرد خیلی از جوانها ازدواج کردن سروسامون گرفتن دستت درد نکنه دولت تدبیر امید.حالا بیچاره پیرمردهااااا.با این کارهات رای نمیاری ک هیچ مردم ازت بیزااااار شدن....

    • رها

      دلتون خوش باز نشسته ای که حداقل حقوق باز نشستگی رو میگیره عملا معلول شده ومصوب ان شما هستین

    • بدون نام

      نمی دونم چرا وقتی این آقایون اسم برنامه ریزی رو میارن بی اختیار خنده م می گیره

    • آرش

      خدا به داد برسه، دولت رو هرچی دست گذاشت و سعی کرد درستش بکنه نتیجه معکوس داد، تو رو خدا دولت به این یکی کاری نداشته باش، ما خودمون یه فکری براش میکنیم، پدر و مادرمون و سامندای عزیزمون رو که از سر راه نیاوردیم

    • بدون نام

      اصلا مردم بدبخت ما به سالمندی میرسن عایا؟همه از فشار همون جوونی سکته میزنن میمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج