۴۳۳۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شایع ترین علت ناباروری مردان ایرانی

عضو هيات مديره انجمن اورولوژي با بيان اينکه از هر پنج مرد ايراني، يک نفر مبتلا به واريکوسل است، گفت: از هر پنج مردي که مبتلا به واريکوسل مي‌شوند، يک نفر نابارور خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: عضو هيات مديره انجمن اورولوژي با بيان اينکه از هر پنج مرد ايراني، يک نفر مبتلا به واريکوسل است، گفت: از هر پنج مردي که مبتلا به واريکوسل مي‌شوند، يک نفر نابارور خواهد بود.

دکتر محمدرضا نوروزي با بيان اينکه ميزان آگاهي زنان در مسائل بهداشت باروري بسيار بيشتر از مردان است، اظهار کرد: علت اين امر هم آن است که زنان بيشتر از رسانه‌هاي عمومي بهره مي‌برند و گوش ‌شنواتري دارند و اطلاعات آنها در خصوص باروري، شانس باروري و عوامل مخل ايجاد ناباروري بيشتر از مردان است.

وي ادامه داد: از آنجا که ناباروري در ميان زوج‌هاي جوان شايع است و ۱۵ درصد آنها را گرفتار مي‌کند، نقش زنان در هدايت خانواده، حرکت به سمت رفع مشکل و استفاده از روش‌هاي درماني جديد بسيار مهمتر از مردان است.اين اورولوژيست با بيان اينکه مردان مسئول بروز نيمي از ناباروري‌ها هستند و درصد عمده‌اي از طلاق‌ها به علت ابتلا به ناباروري‌ها اتفاق مي‌افتد، گفت:‌ شايع‌ترين علت بروز ناباروري در مردان «واريکوسل» يا واريس عروق بيضه است.

وي ادامه داد: البته در بسياري از موارد هم‌ ممکن است نتوانيم ناباروري را علت‌يابي کنيم. قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي، برخي شغل‌ها و عوامل محيطي خطرزا چون گرماي زياد و مانند آن نيز مي‌توانند در بروز ناباروري در مردان نقش داشته باشند. به عنوان مثال در افرادي که صاحب مشاغلي نظير آسفالت‌کاري و نانوايي بوده و مدام در معرض هواي گرم قرار دارند، خطر بروز آسيب به نطفه يا اسپرم وجود دارد و آسيب به نطفه نيز از نشانه‌هاي ناباروري در مردان است.

عضو هيات مديره انجمن اورولوژي ايران با بيان اينکه از هر پنج مرد، يک نفر مبتلا به واريکوسل است، گفت: از هر پنج نفر که مبتلا به واريکوسل مي‌شوند، يک نفر نابارور خواهد شد.وي افزود: اين بيماري قابل درمان است. واريکوسل مي‌تواند حرکت نطفه را کند کند و در نهايت باعث ناباروري شود، البته واريکوسل در نيمي از موارد به کمک جراحي بهبود مي‌يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج