جاباما
۴۳۳۷۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ال‌کلاسیکو از نگاه آمار

پیش از دیدار حساس بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ، نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین آمار به دست آمده از بازی‌های این دو تیم.

وبسایت نود: بارسلونا و رئال مادرید در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که رئال مادرید با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در رده نخست لالیگا قرار دارد و بارسا با نمایش‌های نه چندان دلچسبش در دو دیدار اخیر به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافته است. با این حال بارسا با ترکیبی نسبتا کامل به مصاف مادریدی‌ها خواهد رفت و شاید غیبت بیل، موراتا و کروس بتواند از قدرت مادریدی‌ها بکاهد. نگاهی خواهیم داشت به مهمترین آمار به دست آمده از دیدارهای اخیر این دو غول اروپایی:

مسی در برابر رونالدو:

لیونل مسی با ۲۱ گل زده در ال‌کلاسیکو رکورد دار گلزنی در این دیدار سنتی است. با این حال این سوپر استار آرژانتینی ۵ دیدار پشت سر هم است که موفق به گلزنی مقابل رئال مادرید نشده است تا بدترین رکورد خود از این حیث را به جا بگذارد.

مسی ۱۲ گل از این ۲۱ گل را در خانه مادریدی‌ها به ثمر رسانده است در تلاش خواهد بود تا رکورد گلزنی‌هایش در نیوکمپ را افزایش دهد.

همچنین این اعجوبه آرژانتینی ۱۳ پاس گل در ۳۲ ال‌کلاسیکویی که تجربه کرده است را برای هم‌تیمی‌هایش فرستاده است.

کریستیانو رونالدو در ۲۵ دیدار ال‌کلاسیکویی که حاضر بوده است تنها ۷ بار به پیروزی رسیده است و با ۱۶ بار گلزنی در این ۲۵ دیدار رکورد خوبی را به نام خود ثبت کرده است و با متوسط گلزنی ۰،۶۴ پشت سر مسی قرار دارد که متوسط گلزنی ۰،۶۵ را به نام خود ثبت کرده است.

این ستاره پرتغالی همانند مسی در خارج از خانه موفق‌تر عمل کرده است، او ۱۰ گل از ۱۶ گلی که در ال‌کلاسیکو به ثمر رسانده است را در نیوکمپ به ثمر رسانده است.

دی استفانو با ۱۸ بار گلزنی تنها بازیکن از رئال مادرید است که بیشتر از رونالدو در ال‌کلاسیکو گلزنی کرده است.

رونالدو در ۲۵ دیداری که مقابل بارسلونا به میدان رفته است تنها یک پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است تا از این نظر آماری نا امید کننده به نام خود ثبت کرده باشد.

لوییز انریکه و MSN:

لوییز انریکه در رقابت‌های لالیگا به عنوان مربی ۶ بار مقابل رئال مادرید قرار گرفته است که ۳ پیروزی و ۳ شکست نتیجه این دیدارها بوده است.

از زمانی که لوییز انریکه در لالیگا شروع به مربیگری کرده است تنها دیگو سیمئونه با ۴ پیروزی موفق شده است بیشتر از او رئال مادرید را شکست بدهد.

در دیدارهایی که سوارز و نیمار در خط حمله بارسلونا حضور داشته اند، لیونل مسی موفق به گلزنی نشده است.

در دیدارهایی که BBC و MSN خط حمله‌های دو تیم را تشکیل داده‌اند، تنها لوییز سوارز موفق شده است در یک دیدار ۲ گل به ثمر برساند.

نیمار در بین مهاجمین دو تیم تنها بازیکنی است که در یک دیدار موفق شده است هم گلزنی کند و هم پاس گل بدهد.

لوییز انریکه در آخرین دیداری که در سانتیاگو برنابئو بارسلونا را هدایت کرده بود با حساب ۴-۰ به پیروزی رسید، تنها پپ گواردیولا در سانتیاگو برنابئو موفق شده است برتری پر گل‌تری را مقابل رئال مادرید در لالیگا به دست بیاورد.

واقعیت‌هایی از ال‌کلاسیکو

هیچ یک از ال‌کلاسیکوهایی که از سال ۲۰۰۲ برگزار شده است با نتیجه ۰-۰ به پایان نرسیده‌اند.

بیشترین نتیجه‌ای که در ۲۳۲ رویارویی این دو تیم به دست آمده است نتیجه ۲-۱ بوده است که ۴۳ بار تکرار شده است.

این دو تیم تنها یکبار در هفته ۱۴ لالیگا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در سال ۱۹۴۳ آن دیدار با حساب ۵-۵ به پایان رسید.

پیروزی در این دیدار، پنجاهمین پیروزی خانگی بارسا را در مقابل حریف همیشگی خود رقم خواهد زد.

در ۸۶ دیداری که این دیدار در نیوکمپ برگزار شده است مادریدی‌ها تنها ۲۰ بار به پیروزی رسیده‌اند.

بارسلونا در ۲۱ دیدار اخیر که به مصاف رئال مادرید رفته است موفق به گلزنی شده است، این تیم از این حیث رکوردی دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است.

زین‌الدین زیدان این فرصت را خواهد داشت تا به تنها مربی پس از میگل مونوز تبدیل شود که دو بار پشت سر هم در خانه حریف موفق به پیروزی شده است. مونوز در سال ۱۹۶۵ دو بازی پشت سر هم در بارسلونا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بازیکنان رئال مادرید در ۲۶ دیدار اخیر این دو تیم ۱۱ بار کارت قرمز گرفته‌اند که سرجیو راموس با ۴ بار اخراج، بیشترین تعداد اخراجی را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج