۴۳۳۸۲
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این لاکپشت سرگنده ماده ۲۵ ساله که "یو" نام دارد با این باله های مصنوعی در پارک آکوالایف سوما در شهر کوبی ژاپن در حال شنا کردن است.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس
برترین ها: این لاکپشت سرگنده ماده ۲۵ ساله که "یو" نام دارد با این باله های مصنوعی در پارک آکوالایف سوما در شهر کوبی ژاپن در حال شنا کردن است. این بیست و هفتمین جفت باله ای است که برای او ساخته شده است. یو شاهد خوی وحشی و سبعانه طبیعت بوده است. ۵ سال پیش که در یک تور ماهیگیری در ژاپن گیر افتاده بود، در مواجهه با یک کوسه، باله های جلویی او پاره شدند. اکنون نگهبان های این آکواریوم در شهر کوبی در غرب ژاپن مبارزه می کنند تا یک راه حل پیشرفته بیابند که به این لاکپشت ۲۵ ساله امکان دوباره شنا کردن را بدهد. آنها تابحال ۲۷ مدل باله مصنوعی را امتحان کرده اند و تابحال موفق نبوده اند.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این خوک کوچک در 12 فوریه 2013 در بیمارستان دامپزشکی ایست ساید در کلرمونت فلوریدا بدون پاهای عقبی به دنیا آمد. صاحبش او را به دامپزشکی در کلرمونت داد تا به این خوک کوچک کمک کند. دکتر لن لوسرو این خوک را به خانه برد و از اجزای اسباب بازی برای او ویلچر ساخت.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این گربه که اسکار نام دارد پاهای عقبش را زیر کمباین از دست داد. اسکار ۲ ساله با عمل جراحی بینظیری در دنیا، با این پاهای مصنوعی می تواند دوباره راه برود. جراح دامپزشک نوئل فیتزپاتریک با استفاده از تکنیکی که توسط تیم دانشگاه لندن ابداع شده توانست برای اسکار اندام مصنوعی بسازد.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این نگهبان در آکواریوم چورامی اوکیناوا در شهر موتوبو ژاپن، دم باله مصنوعی یک دلفین پوزه دراز ماده به نام "فوجی" را نگه داشته است. طبق تخمین ها این دلفین ۳۷ سال دارد. فوجی در سال ۲۰۰۲ به علت بیماری نامعلومی ۷۵ درصد از دم باله خود را از دست داد. حالا این دلفین با استفاده از دم باله مصنوعی می تواند شنا کند و بپرد و این اولین اندام مصنوعی برای یک دلفین در دنیا است که توسط دامپزشکان و بزرگترین تایرساز دنیا یعنی بریجستون ساخته شده است.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

مارکو ون دن بوم یک چرخ برای این بولداگ فرانسوی به نام "بیلی" در شهر غربی ویتن نصب می کند. بیلی ۴ ساله که پاهای عقبی اش از زمان تولد فلج بودند، روز جمعه برای اولین بار با کمک این دستگاه دوید. مارکو صاحب او یک سری ماشین سفارشی برای سگ ها و حیوانات معلول یا ناتوان ساخته است تا به نیازهای حرکتی یا معلولیت آنها کمک کند.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این فیل ماده ۴۸ ساله که "موتالا" نام دارد با این پای مصنوعی جدید توانست در روز ۱۶ آگوست ۲۰۰۹ در بیمارستان فیل ها در استان لامپانگ شمال بانکوک راه برود. ۱۰ سال پیش در مرز میانمار-تایلند، پای چپ جلویی موتالا با قدم گذاشتن روی مین ناقص شد.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این سگ که "لمون پی" نام دارد با دو پای مصنوعی جلویی در روز ۲۹ آگوست ۲۰۱۲ در پناهگاه میلاگروس کانینوس شهر مکزیکوسیتی توانست بدود. اعضای یک باند مواد مخدر در ایالت مکزیکی زاکاتکاس پاهای لمون را قطع کردند تا بریدن انگشت افراد ربوده شده را تمرین کنند. سکنه لمون را در زباله دانی پیدا کردند که پا نداشت و در حال خونریزی بود. بعد از کمک های اولیه آنها او را به پناهگاه میلاگروس کانینوس بردند. این پناهگاه به سگ هایی کمک می کند که از خشونت شدید رنج می برند. بعد از آنکه این پناهگاه توانست ۶۰۰۰ دلار برای او پول جمع کند، اندام های مصنوعی او در اورتوپتز شهر دنور ساخته شدند.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

این گربه معلول هفت ساله به نام "سیسی" با دستگاهی که به او وصل شده است توانست در نمایشگاه گربه های ۲۰۰۲ در شهر ازمیر در غرب ترکیه در ۲۹ دسامبر ۲۰۰۲ راه برود. سیس دو ماه قبل از این نمایشگاه در یک تصادف معلول شده بود.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

"ویکا" که یک لاکپشت ماده مجروح است با کمک این چرخ های جدید در بیمارستان وایلدلایف در تل آویو توانست راه برود. حدود دو ماه قبل از آن، یه ماشین چمن زن از روی او رد شد و به لاک و نخاع او آسیب شدیدی وارد کرد که بر توانایی او برای استفاده از اندام های عقبی تأثیر بدی گذاشت. این چرخ ها که توسط دامپزشکان نصب شده اند، باعث می شوند که لاک او بالاتر از زمین قرار بگیرد و بتواند راه برود.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس

"هوپا" یک سگ دورگه چهار ساله است که بدون پاهای جلویی به دنیا آمده است و از این دستگاه مصنوعی برای راه رفتن استفاده می کند. این دستگاه توسط یک دانشجوی هنر دوستدار حیوانات اختصاصاً برای هوپا طراحی شده است. او امیدوار است که این دستگاه زندگی حیواناتی که با معلولیت به دنیا آمده اند یا اندام هایشان قطع شده است، کمک کند.

وقتی انسانیت حیات دوباره می بخشد +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیکیتا

      خدا ایشالا یک در دنیا 100 در آخرت عوضتون بده...

    • لاک پشت

      به لاک پشت آخریه جای چرخ ، 2 تا موتور جت می بستن روش چی می شد....

    • محسن

      کاشکی این کشورهای اروپایی پرمدعا که دم از حقوق بشر می زنن اینقد که به فکر
      حیووناشون هستن برای انسان های کشورهایی مثل عراق و افغانستان و... ارزش قائل بودن!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • حدیث

        چی گفتن مگه ک منفی دادین؟؟؟
        +++++++++و....++++++و...

    • شادي

      این سگ معلول هفت ساله به نام "سیسی" با دستگاهی که به او وصل شده است توانست.....مجله جونم سگ نه گربه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج