جاباما
۴۳۳۸۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بگذاريد مجلس مظهر استحكام داخلي باشد

جهان پراز جنگ و درگيري و اختلاف و دشمني، آبستن تغيير و تحول هم هست، حادثه‌ها از هر گوشه سر بر مي‌آورند و همه را مبهوت خود مي‌كنند. انتخابات امريكا ناظران و سياستمداران بين‌المللي را در ابهام و سوال و حتي نگراني فرو مي‌برد و مصوبه مجلسين اين كشور در تمديد تحريم‌هاي گذشته ايران و احتمال عدم وتوي اوباما بيم متزلزل شدن برجام را ايجاد كرده است.

محمد کاظمی در اعتماد نوشت: جهان پراز جنگ و درگيري و اختلاف و دشمني، آبستن تغيير و تحول هم هست، حادثه‌ها از هر گوشه سر بر مي‌آورند و همه را مبهوت خود مي‌كنند. انتخابات امريكا ناظران و سياستمداران بين‌المللي را در ابهام و سوال و حتي نگراني فرو مي‌برد و مصوبه مجلسين اين كشور در تمديد تحريم‌هاي گذشته ايران و احتمال عدم وتوي اوباما بيم متزلزل شدن برجام را ايجاد كرده است.
مسلما دولت امريكا هر رويكردي داشته باشد در اين سو ترس و خوفي وجود نخواهد داشت ولي تامل و دقت و تدبير و آرامش و آمادگي جزيي از شجاعت آگاهانه است كما اينكه شعارهاي تند و احساسي و اعمال تحريك آميز و هل من مبارزطلبيدن بيجا ضمن اينكه تاوانش را مردم مي‌دهند خود نوعي جهل مضطربانه است. در برابر شرايط مبهمي كه با روي كار آمدن دولت جديد امريكا پيش‌رو است و هيچ‌كس مختصات دقيق آن را نمي‌داند و در زمان‌هاي تا به اين حد پيچيده و مملو از ترديد و بلا ما چگونه مي‌توانيم كشتي كشور خويش را در امواج متلاطم دريا حفظ كنيم و به ساحل امنيت و آسايش برسانيم؟
آيا راهي جز استحكام داخلي وجود دارد؟ وآيا استحكام داخلي جز از طريق رواداري، اخلاق و معنويت، عدالت اجتماعي، افزايش رفاه مردم و احترام به آزادي‌ها و عقايد مختلف، دوري از اختلاف و غايله‌آفريني و مرتفع كردن كدورت‌هاي باز مانده از گذشته خصوصا سال ٨٨ از طريق خرد و بزرگواري به وجود مي‌آيد؟
مجلس شوراي اسلامي به عنوان هسته دموكراسي كشور و مظهر اقتدار مردمي نظام در اين شرايط حساس مي‌تواند نقش موثر و پر رنگي در معادلات داخلي و خارجي ايفا كند، اما روشن است كه يك مجلس مقتدر و اثر گذار كه دغدغه‌هاي صاحبان اصلي كشور يعني مردم را بداند و پيگير آن باشد جز با نمايندگاني آگاه و دلسوز و توانا و شجاع امكان نقش‌آفريني ندارد. قانون اساسي به‌درستي و تيزبينانه بستر لازم براي ايفاي وظايف خطير نمايندگي را فراهم آورده است و تمهيدات لازم براي جلوگيري از مخدوش شدن اين رسالت توسط مقامات مختلف پيش‌بيني شده است.
اينكه نمايندگان در ايفاي وظايف نمايندگي خود مصونيت قضايي دارند قابل تعبير و تفسير و تاويل نيست و قانون در اين زمينه كاملا روشن و گويا است. متاسفانه اين روزها شاهديم كه از يك سو جلسات سخنراني برخي از نمايندگان محترم مثل نايب‌رييس مجلس درمشهد لغو مي‌شود و از سوي ديگر در اقدامي نادر حكم جلب همكار محترم‌مان محمود صادقي صادر و شبانه تلاش مي‌شود تا اين حكم برخلاف روند قانوني اجرا شود. به‌نظر مي‌رسد مجلس دهم از دو سو مورد هجوم واقع شده است تا روند اعتدالي و موثر خود را فرو گذارد؛ از سويي مي‌خواهند اثر‌گذاري اين مجلس در فضاي سياسي كشور را خنثي كنند و از سوي ديگر شأن نظارتي آن را تقليل بخشند. اين در حالي است كه اكثريت نمايندگان اين دوره مجلس شوراي اسلامي را نمايندگان معتدل و ميانه رو از طيف‌هاي مختلف تشكيل مي‌دهند و حاميان تفكرات تندرو و افراطي در اقليت هستند.
بر سر مسائل اقتصادي كه در حال حاضر مهم‌ترين معضل نظام و كشور محسوب مي‌شود و ادامه روند تعامل مثبت با جهان وحدتي نانوشته ميان اعتدالگرايان طيف‌هاي مختلف به چشم مي‌خورد، اين همگرايي مي‌تواند زمينه تعامل بيشتر ميان اصولگرايان معتدل و اصلاح‌طلبان مجلس دهم باشد. خوشبختانه اين طيف بر سر مسائل ديگري همچون آزادي احزاب، رسانه‌ها و انتخابات ديدگاه‌شان به هم نزديك مي‌شود و نشانه‌هاي اين نزديكي در انتخاب نمايندگان براي نظارت بر صدا و سيما، هيات نظارت بر مطبوعات، كميسيون ماده ١٠ احزاب و هيات نظارت بر انتخابات شوراها و بارزتر از همه آنها در راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي دولت مشهود است. باظهور فعاليت‌هاي مجلس دهم در زمينه‌هاي مختلف حقايق جالب و ارزشمندي به چشم مي‌خورد كه در نوع خود كم نظير است.
پارلمان ما در حال حاضر با احترام به اراده ملت در دو انتخابات گذشته آرامش، متانت، اعتدال، وقار وآگاهي را محور اقدامات خود قرار داده است و در عين حال از نقش آفريني در مسائل حساس كشور غفلت نكرده است. نظارت و پيگيري و نطق و تذكر و سوال و نامه نمايندگان محترم كم نشده است ولي عنصر تشنج و تندروي و بي‌عدالتي در قضاوت‌ها و بمب تركاني زير پاي مردم در همه اين فعاليت‌ها غايب است.
با همه تحديد‌ها ، تهديد‌ها و فشارها نمايندگان مجلس بايد از خطوط اصلي وحدت آفرين و اعتدال آساي خود غفلت نكنند و در عين حال وظايف نمايندگي خود را با قاطعيت و آرامش در همه ابعاد داخلي و خارجي پيگيري كنند. امروز افزون بر نمايندگان ليست اميد همكاران اصولگرا و خصوصا هيات رييسه محترم هم بايد از كيان مجلس دفاع كنند و نمايندگان را در انجام رسالت خود ياري نمايند.
نگذاريم مجلس خوبي كه با اراده مردم فراهم آمده است تحت تاثير فشارها محدود شود و اميد ملت براي گره‌گشايي و سالم‌سازي بسترهاي سياسي و اقتصادي از طريق آن با ناكامي مواجه شود. اگر مجلس در راس امور باشد و بتواند اراده مليباشد و بتواند اراده ملي را به خوبي در زمينه‌هاي مختلف نمايندگي كند قطعا «تعادل‌زا» و «ثبات‌آفرين» و «استحكام‌ساز» خواهد بود. كساني كه بر سر راه مجلس و نمايندگان مانع‌تراشي مي‌كنند در واقع استحكام داخلي را مخدوش خواهند ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج