۴۳۳۸۶
۲۲ نظر
۵۱۳۶
۲۲ نظر
۵۱۳۶
پ

۵ شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

مشاغلی که انرژی و زمان زیادی مصرف می کنند و حقوق پایینی دارند، حتی برای یک مرتبه هم ارزش امتحان کردن ندارند. در این مطلب ۵ شغلی را نام برده ایم که بهتر است دست از آنها بکشید و به مشاغل جایگزینی که نام برده ایم مشغول شوید.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

برترین ها: مشاغلی که انرژی و زمان زیادی مصرف می کنند و حقوق پایینی دارند، حتی برای یک مرتبه هم ارزش امتحان کردن ندارند. بنابراین پیش از اشتغال به آنها حتما به این مسایل توجه داشته باشید.

همه ما موقعیت این را نداریم تا هنرپیشه، خواننده یا مدل شویم. بیشتر ما مجبور هستیم صبح زود از خواب بیدار شویم و سرکار برویم. اما به این معنا نیست که باید شغل سخت و سطح پایین برای خود انتخاب کنیم. طیف گسترده ای از انواع کار وجود دارد که حقوق های مناسب، امکان پیشرفت و موقعیت های خوبی دارند. اگر شما به توانایی ها و ضعف های خود آگاه باشید می توانید از آنها در جهت درست استفاده کنید.

در این مطلب 5 شغلی را نام برده ایم که بهتر است دست از آنها بکشید و به مشاغل جایگزینی که نام برده ایم مشغول شوید.

1. شغلی که باید از آن اجتناب کنید : فروشنده تلفنی

شاید تصور کنید چانه گرمی دارید و می توانید از این توانایی در جهت پول درآوردن استفاده کنید اما این کار به آن آسانی که تصور می کنید نیست.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

تعریف این شغل: دریافت تماس های ناخواسته برای بیشتر افراد ناخوشایند است. فروشنده تلفنی باید با غریبه ها تماس بگیرد و از آنها بخواهد کالایی را سفارش دهند و برای خرید آن پولی را هزینه کنند. مطمئن باشید این مساله برای مردم خوشایند نیست و آنها تمایل دارند تا هرگز تماسی از طرف شما نداشته باشند.

اگر از تعریف این شغل خوشتان نیامده است باید بدانید که واقعیت بسیار بدتر از این است. این کار هیچ پیشرفت و آینده مثبت و حتی موقعیت اجتماعی خوبی ندارد. میانگین حقوق و پورسانت های پرداختی آن نیز بسیار پایین است.

در عوض چه شغلی انتخاب کنید: کارشناس روابط عمومی

اگر احساس می کنید انسان خوش صحبتی هستید و روابط اجتماعی خوبی دارید به جای فروشنده تلفنی شدن می توانید به عنوان کارشناس روابط عمومی مشغول به کار شوید. در این کار باید اطلاعیه های رسمی و آگهی ها رسانه ای عمومی برای جلب نظر مثبت مردم به شرکت و محصولاتی که برای آن کار می کنید، بنویسید. این شغل آینده خوبی دارد و در چند سال گذشته پیشرفت خوبی در جوامع مختلف داشته است. حقوق این شغل نیز دوبرابر بیشتر از کارشناس فروش بودن است.

برای به دست آوردن این شغل باید مدارک کارشناسی در رشته های روزنامه نگاری، روابط عمومی، ارتباطات، تجارت یا زبان انگلیسی داشته باشید.


2. شغلی که باید از آن اجتناب کنید: دستفروش دوره گرد

کار کردن به عنوان فروشنده دوره گرد و فردی که برای فروش محصول خود خانه به خانه می رود، بدترین کاری است که می توانید برای خود انتخاب کنید. افرادی که این کار را انجام می دهند بیشتر مواقع با درهای بسته روبه رو می شوند تا مشتری های خوشحال و راغب.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

تعریف این شغل: در این شغل سطح پایین باید خانه به خانه بروید و در خانه ها را بزنید یا در گوشه خیابان بساط کنید تا محصولات خود را به مردم رهگذر بفروشید. چانه زدن با مردم و سرراه مردم ایستادن برای فروش محصول چیزی نیست که برازنده شما باشد. این کاری است که باید ساعت های زیادی را با سختی کار کنید و در انتها کمترین پول ممکن نصیب شما بشود. در آمد این کار خوب نیست. اگر فروشندگی را دوست دارید بهتر است به دنبال یک کار ثابت بروید.

از همه مهم تر اینکه این شغل هیچ پیشرفت و آینده ای ندارد .

در عوض چه شغلی انتخاب کنید: مدیر منابع انسانی

به جای اینکه خانه به خانه بروید، اتاق به اتاق بروید اما این بار نه برای فروش محصول بلکه به عنوان مدیر منابع انسانی. هدف از این شغل جذب نیروهای جدید، استخدام نیروهای با استعداد و حل مشکلات داخلی است. میانگین درآمد آن نیز بد نیست و پیشرفت و موقعیت اجتماعی بیشتر از فروشنده دوره گرد بودن دارد. البته برای این شغل باید لیسانس منابع انسانی یا مدیریت بازرگانی داشته باشید.


3. شغلی که باید از آن اجتناب کنید: کارمند اداره پست

دریافت نامه و کارت پستال بسیار هیجان انگیز است اما چه احساسی دارد اگر هر روز مجبور باشید نامه هایی که هیچ گاه تمامی ندارند را مرتب و دسته بندی کنید؟ اگر شما هم باور دارید این کار هیچ هیجان و انرژی مثبتی ندارد، بنابراین بهتر است هرگز آن را در فهرست مشاغل دلخواه خود قرار ندهید.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

تعریف این شغل: امیدواریم که انجام کار تکراری را دوست داشته باشید. این کار بسیار یکنواخت و ملالت آور است. کارمند پست باید همیشه نامه ها و بسته های دریافتی را دسته بندی، بیمه و مرتب کند. این کار هیچ جای پیشرفتی هم ندارد مگر اینکه سوپروایزر شوید.

در این زمانه، بیشتر ارتباطات الکترونیک هستند و خدمات پستی امنیت چندانی هم ندارد زیرا ممکن است بعد از چند سال به طور کل این شغل از بین برود.

در عوض چه شغلی انتخاب کنید: تکنسین ثبت پزشکی و اطلاعات سلامتی

تکنسین ثبت پزشکی و اطلاعات سلامتی، شغل پویا و ادامه داری است. کارگرها پیر می شوند و به مراقبت نیاز دارند، شرکت های بیمه دوست دارن هزینه پرداخت کنند و داروخانه داشتن شغل بزرگی است. همه این مشاغل حول یک محور می چرخند. بنابراین کارهایی که به مراقبت های پزشکی یا فروش لوازم پزشکی و درمانی مرتبط است، بسیار خوب هستند.

برای قدم گذاشتن در این کار باید مدرک معتبر در زمینه فناوری اطلاعات پزشکی داشته باشید.


4. شغلی که باید از آن اجتناب کنید: متصدی پذیرش

به عنوان متصدی پذیرش باید به طور خسته کننده و ناراحت کننده در تعامل با افراد مختلف باشید.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

تعریف این شغل: آیا دوست دارید تماس های تلفنی خود را انتخاب شده پاسخ دهید؟ به عنوان متصدی پذیرش نمی توانید این کار را انجام دهید. در این شغل مجبور هستید همه تماس ها را پاسخ دهید، پیغام ها را بنویسید و با ویزیتورهای شرکت های مختلف در تماس باشید.

اگر حتی بتوانید هر ساعت به طور ملالت باری لبخند هم بزنید، اما باید بدانید گذشت زمان در این شغل بسیار کند صورت می گیرد و همیشه نخستین نفری هستید که مورد انتقاد قرار می گیرد. این شغل حقوق بالایی نیز ندارد و نمی توان روی آینده آن حساب باز کرد.

در عوض چه شغلی انتخاب کنید: مدیر اجرایی

افرادی که تصور می کنند زاده شده اند تا کارهای پذیرشی انجام دهند می توانند به مشاغل اداری، مدیر دفتر یا مدیر اجرایی هم فکر کنند. با صرف کمی هزینه و وقت برای آموزش دیدن در این زمینه می توانید در پست های مدیریتی اداره ها مشغول به کار شوید. مدیر اجرایی حقوق بیشتری از منشی و متصدی پذیرش دارد. در این شغل باید کارهایی همچون خرید ملزومات دفتر، نظارت بر کار کارمندان اجرایی، بودجه بندی هزینه ها و نظارت بر امکانات شرکت را انجام دهید.

باید بدانید شرکت های مختلف مدارک مختلفی را نیز برای این شغل در نظر دارند. به طور مثال، برخی از شرکت ها برای مدیر اجرایی به کارشناسی های مهندسی یا مدیریت بازرگانی نیاز دارند. بعضی ها نیز مدارک دیپلم دبیرستان را نیز برای تصدی این شغل قبل می کنند.


5. شغلی که باید از آن اجتناب کنید: چوب بر

شاید تصور کنید چوب بر بودن و قطع درختان کار آسانی است اما این کار به دلیل حقوق بسیار کم و خطراتی که دارد، به هیچ وجه ارزش انتخاب به عنوان شغل ثابت را ندارد.

5 شغل به درد نخور که هرگز ارزش امتحان ندارند

تعریف این شغل: این شغل را می توانید بدون داشتن هیچ مدرک تحصیلی هم به دست بیاورید. چوب بری شغلی است که در نتیجه تجربه به دست می آید و به اصطلاح در طول کار باید آن را یاد گرفت. اما در نظر داشته باشید، محل کار شما جنگل است و باید زیر گرمای آفتاب یا باران کار کنید. این شغل آینده روشن و هیچ گونه پیشرفتی ندارد. در این کار باید قطعات بزرگ را در قبال کمترین دستمزد بلند و جابه جا کنید.

انتخاب این شغل به هیچ عنوان منطقی نیست. فقط در مواقعی که هیچ شغل دیگری برای انتخاب وجود ندارد باید به این کار روی آورد.

در عوض چه شغلی انتخاب کنید: مدیر ساخت

اگر نمی توانید کار اداری انجام دهید و همه روز خود را در اداره و پشت میز سپری کنید، می توانید شغلی همچون مدیر ساخت و ساز را انتخاب کنید. در این شغل برای نظارت بر ساخت پروژه های ساختمان های صنعتی، تجاری یا مسکونی با مهندسین و معمارهای مختلف در ارتباط هستید. این کار آینده بسیار خوب و حقوق مناسبی دارد.

البته مدیر ساخت باید حتما لیسانس مهندسی، معماری، مدیریت ساختمانی یا مهندسی ساختمان داشته باشد. علاوه بر آن، باید چندین سال نیز در حوزه ساخت و ساز تجربه کاری داشته باشید تا بتوانید مدیریت این شغل را به عهده بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطلب به دردنخوری بود.

    • saniya

      daste shoma mer30

    • دارچینیان

      ویزیتورهای تلفنی حقوق بالای یک میلیون تومان دارند به نظر بنده این کار بسیار بهتر از کار کردن در مراکز دولتی با ماهی سیصد تومان با مدرک لیسانسه در ضمن این مطلب روهیچ منطقی اون رو قبول نمیکنه

    • علی

      تا کی خبرنگاران ما میخواهند مترجم صرف باشند شاید این مطلب به درد ایالت تانتوچی از کشور بورکینوفاسو بخورد ولی ... خبرنگار و مترجم عزیز شما دیگر کلاس اول نیستی که فقط ترجمه کنی زمان فکر کردن شما فرا رسیده لطفن مطلب را ترجمه کن سپس با فرهنگ و روال زندگی ایرانی ادغام کن که خودت بیشتر احساس لذت ببری.

    • پویا نت

      با نظر علی موافقم ربطی نداره

    • پروانه

      اگر شخصی آنقدر سواد و سرمایه داشته باشد که بتواند مدیر شود که نمی رود چوب بری

    • بدون نام

      نه اشتباه نکن پروانه خانم. یه مدیر می تونه چوب بری کنه و از چوب نوارهای چوبی درست کنه و از اونها خلال دندون درست کنه بعد خلال دندون هار تو بسته بندی های خیلی قشنگ ببره و سعی کنه بفروشه و وقتی نتونست خلال دندون هار بفروشه می فهمه که نمی تونه فروشنده خوبی بشه پس می تونه خلال دندون بشه و نقش مهم تری را در جمله بازی ایران و استرالیا قاره ای است پر از خالی بندی خیلی زشته جوجه اردک پرنده ای است که

    • مرتضی

      خوشم میاد هیچکدوم از مطالب این سایتا تو ایران صدق نمیکنه :)

    • فواد انصاری

      این حجم از مزخرفات رو تا حالا یه جا ندیده بودم .

    • امیر

      چرا بعضی از دوستان چرت میگند . نویسنده لطف کرده داره بهتون راه درست نشون میده همون حقتون هست برید تو این شغلها تا آخر عمرتون بدبخت بمونید .

    • شکوفه

      خیلی مطالب مسخره ای بود.هرکدوم ازاین شغل ها میتونه برای کسی که علاقه داشته باشه بهترین و پردرامد ترین شغل به حساب بیاد

    • شکوفه

      خیلی مطالب مسخره ای بود.هرکدوم ازاین شغل ها میتونه برای کسی که علاقه داشته باشه بهترین و پردرامد ترین شغل به حساب بیاد

    • رضا

      مسخره ترین مطالبی بود که تا حالا دیدم خیلی از این شغل ها میتونن بالاترین درامد رو داشته باشند برادر من دستفروشه وماهانه بین۳ الی ۵ میلیون درامد از این کار درمیاره

    • عاطفه

      همش چرت وپرت نوشتید.!اتفاقا منشی تلفنی خیلی خوبه 7ساعت کار همش نشسته روی صندلی حقوقشم خوبه تازه جایره هم داره پس چرت وپرت نگید

    • بدون نام

      دوستان در نظراتشون همه چي رو گفتن. آخه ادم .... مدير منابع انساني بالاترين شغل بين مديريت هاست. چرا با ترجمه مطالب چرت و پرت ملت خسته مي كنيد...

    • رها

      معلمی جا گذشتی

    • محمد

      با توجه به نبود کار مناسب در کشورمان این کارها هم غنیمت هستند... ناشکر نباشیم

      پاسخ ها

      • مینا

        همینو بگو. انگار دستمون بازه بگیم این شغلو من افتخار نمیدم تو حیطش فعالیت کنم راحت برم سراغ یه کار دیگه

    • محمد جواد

      قلبم می خواست بیاسته آخه ویزیتوری کی گفته بده؟ بجاش مدیر منابع انسانی؟

    • مینا

      کاش صرفا بجای ترجمه یه مقاله، یه کم تامل کنیم ببینیم واقعا این مطلب به درد مردم میخوره یا نه و اصلا مطالبش صحت داره یا نه!!
      تو این شرایط اقتصادی که اکثر شرکتها دارن تعدیل نیرو میکنن و بنده به شخصه با چهار سال سابقه کار یک سال هست در به در از این شرکت به اون شرکت برای مصاحبه میرم، آخرشم هیچی به هیچی. جنابعالی اومدی میگی این شغل اخ و پیف پیف. انگار کار مثل نقل و نبات تو این مملکت ریخته

    • بدون نام

      چرت نگو

    • رضا

      چه کسی گفته با دست فروشی به جایی نمیرسی، بنده اول دست فروش بودم والان سه دهنه مغاز ویلا و آپارتمان ۲۵۰ متری دارم ،همه این سرمایه را مدیون دست فروشی هستم ،اصلا مطالب شما بدرد بخور نبودند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج