۴۳۳۹۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

چندی پیش دانشمندان انگلیسی تصمیم گرفتند این راز بزرگ را حل کنند که چرا مردم بعضی کشورها بیشتر برنده جایزه نوبل می‌شوند. آنها متوجه شدند، کشورهایی که مردم آن به میزان زیادی شیر و محصولات لبنی مصرف می‌کنند، بیشتر از مناطق دیگر برنده این جایزه می‌شوند

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

مجله ایده آل : چندی پیش دانشمندان انگلیسی تصمیم گرفتند این راز بزرگ را حل کنند که چرا مردم بعضی کشورها بیشتر برنده جایزه نوبل می‌شوند. بعد از مطالعه روی ۲۲ کشور آنها متوجه شدند، کشورهایی که مردم آن به میزان زیادی شیر و محصولات لبنی مصرف می‌کنند، بیشتر از مناطق دیگر جهان برنده این جایزه بسیار ارزشمند می‌شوند. سال گذشته هم تحقیقاتی در نشریات پزشکی انگلستان به چاپ رسیده بود که ادعا می‌کرد رابطه معناداری بین مصرف شکلات در بین مردم یک کشور و تعداد جایزه‌های نوبل که دانشمندان آن کشور برنده شده‌اند، وجود دارد. به نظر می‌رسد وجود مقادیر زیاد فلاونوئیدها در شکلات باعث افزایش قدرت مغز و توانایی تجزیه و تحلیل آن مي‌شود. همان‌طور که می‌دانید شیر یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده شکلات است، بنابراین می‌توان گفت مصرف زیاد مواد لبنی است که می‌تواند به افزایش بهره هوشی کودکان و جوانان کمک کند، برای مثال کشور سوئد نسبت به جمعيت ۱۰ میلیونی خود دارای بیشترین تعداد جایزه نوبل است. در عین حال مردم این کشور بیشترین مصرف سرانه شیر در جهان را دارند، به طوری که هر سوئدی در هر سال ۳۴۰ کیلوگرم شیر و محصولات لبنی مصرف می‌کند. مردم کشور سوئیس هم دارای مصرف سرانه ۳۰۰ کیلوگرم شیر در سال هستند و مانند سوئدی‌ها تعداد زیادی از جوایز نوبل را از آن خود کرده‌اند. در عوض کشور چین کمترین تعداد جایزه نوبل را به نسبت جمعیت خود به دست آورده و در عین حال کمترین مصرف سرانه شیر را در بین کشورهای مطالعه شده به خود اختصاص داده است. مردم این کشور هر سال کمتر از ۲۵ کیلوگرم شیر در سال مصرف می‌کنند.

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

یک سوپ؛ جادویی برای سرماخوردگی

سوپی که از بیش از ۵۰ حبه سیر تهیه شده می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی ویروس‌های کشنده محافظت کند.

در فصــل زمســتان ابتـلا بـه سرماخوردگی و سرفه‌های مزمن بسیاری از ما را برای چند روز و حتی چند هفته آزار می‌دهد، اما به اعتقاد دانشمندان با تهیه سوپ سیر می‌توان از تمام این مشکلات در امان ماند.

یکی از کلیدی‌ترین ترکیبات موجود در سیر آلیسین است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بسیار قدرتمندی است. قدرت این ماده به قدری زیاد است که مصرف چند عدد از آن می‌تواند طول مدت سرماخوردگی را تا چند روز کاهش دهد.

خواص سیر از هزاران سال قبل مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته بود، به طوری که مصریان باستان معتقد بودند این گیاه می‌تواند ۲۲ بیماری را به طور کامل درمان کند. در گذشته بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع عفونت‌ها، مشکلات ریوی و ناهنجاری مرتبط با خون توسط سیر درمان می‌شد. سیر می‌تواند رگ‌های خونی را گشادتر و جریان خون را در آن روان‌تر کند، به همین دلیل مصرف این سبزی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا دارد.

در سال ۲۰۰۷ هم دندانپزشکان برزیلی متوجه شدند قرقره کردن آب سیر می‌تواند مانع از ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شود. آب سیر را می‌توانید با قرار دادن سیرهای له شده در آب گرم تهیه کنید.

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

روغنی که آلزایمر را درمان می‌کند

به تازگی محققان ایالات‌متحده متوجه شدند سالمندانی که روغن نارگیل مصرف می‌کنند، دیرتر به آلزایمر دچار می‌شوند، همچنین مبتلایان به این بیماری با استفاده از روغن نارگیل توانستند تا حد زیادی حافظه خود را به دست بیاورند. به نظر می‌رسد این ماده و ترکیبات مشابه با آن می‌تواند به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک کند. در اکثر موارد مغز برای تامین سوخت مورد نیاز خود سراغ کربوهیدرات‌ها می‌رود، اما اگر ما برای مدتی غذا نخوریم، مغز از ذخیره چربی موجود در بدن استفاده می‌کند. این انرژی به شکل مولکول‌هایی تامین می‌شود که کتون نام دارند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد روغن نارگیل دارای مقادیر بسیار زیادی از این مولکول است که در بدن ذخیره می‌شود و انرژی مورد نیاز مغز را تامین می‌کند. بیماران مبتلا به آلزایمر نمی‌توانند گلوکز مورد نیاز را برای مغز تامین کنند، به همین دلیل بعد از مدتی عملکرد بخش‌های مختلف مغز آنها مانند حافظه یا قدرت تفکر کاهش پیدا می‌کند و به اين دلیل است که مبتلایان به دیابت با سه‌برابر احتمال بیشتر از دیگران ممکن است دچار آلزایمر شوند. تا کنون صدها نفر از مبتلایان به آلزایمر برای درمان از روغن نارگیل استفاده كرده‌اند که در بسیاری از آنها تاثیر بسیار مثبتی داشته است، حتی بعضی از بیماران توانسته‌اند قدرت صحبت کردن خود را به دست بیاورند و حافظه آنها نیز بهبود زیادی پیدا کرده است.

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

فقط با مصرف این ۲ میوه، دچار حمله قلبی نمی‌شوید

اگر می‌خواهید از حملات و بیماری‌های قلبی در امان بمانید تا می‌توانید توت‌فرنگی و زغال‌اخته بخورید.

مطالعات نشان می‌دهد مصرف این میوه‌ها خطر حمله قلبی را به خصوص در میان زنان تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. کارشناسان معتقدند در این میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی وجود دارد که مانع از لخته شدن خون در بدن شده و هم‌چنین می‌توانند از بیماری‌های مغزی، سرطان و فشار خون بالا جلوگیری کنند. اهمیت این ۲ میوه به حدی است که حتی افرادی که به اندازه کافی از دیگر میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند اما توت‌فرنگی و زغال‌اخته در رژیم غذایی آنها وجود ندارد با احتمال بیشتری ممکن است دچار حمله قلبی شوند. در این میوه‌ها ترکیباتی مانند آنتوسیانین‌ها وجود دارد که به شدت از تجمع چربی در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کنند، به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود از سنین بسیار پایین مصرف این میوه‌ها را در فرزندان خود شروع کنند تا آنها در آینده زندگی سالم‌تری داشته باشند.

قبلا هم تحقیقات ثابت کرده بود مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو، گیلاس و مانند آنها می‌تواند به کاهش سرعت پیشروی بیماری‌های مغزی در سالمندان کمک کند.

می‌خواهید لاغر شوید؟ بایستید!

کارمندانی که تمام مدت در پشت میز خود می‌نشینند، بهتر است کار کردن در حالت ایستاده را امتحان کنند تا وزنشان کاهش پیدا کند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ۳ساعت در روز را در حالت ایستاده به سر می‌برند در طول سال بیش از ۶/۳‌کیلوگرم بیشتر از دیگران وزن خود را کاهش می‌دهند، بدون آنکه نیاز باشد غذای خود را کم کنند یا فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند.

به گفته دانشمندان اگر در ادارات میزهای بلندتر قرار داده شود، بسیاری از کارمندان می‌توانند بخشی از روز را در حالت ایستاده کار کنند. بعضی از مشهورترین افراد مثل ارنست همینگوی هم در حالت ایستاده کار می‌کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد با کار کردن در حالت ایستاده هر روز حداقل ۱۴۴ کالری در بدن سوزانده می‌شود که در طول یک‌سال می‌تواند به لاغر شدن بسیاری از مردم جهان کمک کند. به اعتقاد دانشمندان انسان‌ها برای کار کردن در حالت ایستاده آفریده شده‌اند و نشستن طولانی‌مدت به هیچ وجه با متابولیسم بدن سازگار نیست.

قبلا هم تحقیقاتی انجام شده بود که نشان می‌داد نشستن طولانی‌مدت می‌تواند منجر به ابتلا به دیابت شود، حتی افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند و بدن‌های متناسبی دارند، در صورتی که در طول روز مدت زمان زیادی را در حالت نشسته به سر برند زودتر از دیگران جان خود را از دست می‌دهند. نشستن بیش از ۱۱ ساعت در روز می‌تواند خطر مرگ را تا ۳سال آینده تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد با کار کردن در حالت ایستاده هر روز حداقل ۱۴۴ کالری در بدن سوزانده می‌شود که در طول یک‌سال می‌تواند به لاغر شدن بسیاری از مردم جهان کمک کند. به اعتقاد دانشمندان انسان‌ها برای کار کردن در حالت ایستاده آفریده شده‌اند و نشستن طولانی‌مدت به هیچ وجه با متابولیسم بدن سازگار نیست.

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

گیاهان دارویی بهترند یا هورمون درمانی؟

بسیاری از خانم‌ها برای درمان علائم یائسگی خود سراغ طب مکمل و روش‌های سنتی می‌روند اما آیا با این کار واقعا می‌توان به بهبود این علائم امید داشت؟ تحقیقات ثابت کرده مصرف گیاه سویا که دارای استروژن است در مواقع زیادی می‌تواند شدت گرگرفتگی را در زنان تا ۵۰درصد کاهش دهد. شبدر قرمز هم مقادیر زیادی هورمون زنانه دارد و می‌تواند به کاهش علائم ناخوشایند در خانم‌هایی که به سن یائسگی رسیده‌اند، مفید باشد.
دکتر آریس تونگ از دانشگاه براون که متخصص در زمینه بیماری‌های زنان است، در این باره می‌گوید: «نزدیک به 75 درصد از زنان از گیاهان دارویی و طب مکمل برای کاهش علائم یائسگی استفاده می‌کنند. چرا که بسیاری از خانم‌ها معتقدند استفاده از هورمون‌ درمانی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد، به همین دلیل استقبال زیادی از این روش نمی‌شود.»

تقریبا دوسوم زنان از گرگرفتگی شکایت می‌کنند که در یک‌پنجم موارد این حس ناخوشایند ممکن است تا 15 سال هم ادامه پیدا کند. مهم‌ترین دلیل ایجاد شدن این علائم کاهش هورمون استروژن است که خود را با عفونت‌های ادراری، درد در مفاصل، تغییر در روحیه، مشکل در خواب و به هم خوردن تعادل جنسی نشان می‌دهد.

با اینکه هورمون درمانی بین 80 تا 90 درصد به بهبود علائم یائسگی کمک می‌کند، اما نگرانی‌های در مورد ارتباط این روش با سرطان سینه، لخته شدن خون، سکته و ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد.

چه بخوریم تا برنده جایزه نوبل شویم!

چی بخورید تا دیابت نگیرید

مصرف به اندازه منیزیم در رژیم غذایی می‌تواند از ابتلاي افراد به دیابت پیشگیری کند. افرادی که بیشترین میزان استفاده از منیزیم را در رژیم غذایی خود دارند، با احتمال ۵۰ درصد کمتر از دیگران تا ۲۰ سال آینده ممکن است دچار دیابت شوند.

دانشمندان معتقدند مصرف این ماده معدنی به عملکرد بهتر برخی از آنزیم‌ها در خون کمک می‌کند که نقش مهمی در هضم گلوکز در بدن دارند. برای بررسی این موضوع محققان میزان مصرف منیزیم و احتمال ابتلا به بیماری دیابت را در بین ۵ هزار مرد و زن که بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند بررسی کردند. هیچ‌کدام از این افراد در شروع تحقیقات به دیابت دچار نبودند، اما در طول ۲۰ سال آینده ۳۳۰ نفر از آنها علائم دیابت را از خود نشان دادند. با بررسی بیشتر محققان متوجه شدند افرادی که بیشترین میزان مصرف منیزیم را داشتند یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ کالری که مصرف می‌کردند ۲۰۰‌میلی‌گرم منیزیم وارد بدنشان می‌شد، با احتمال ۴۷ درصد کمتر به بیماری دیابت دچار می‌شدند. منيزيم یک ماده معدنی است که وجود آن در بدن برای حفظ سلامت قلب، عضلات و كليه بسیار حیاتی است. اين ماده قسمتي از دندان و استخوان شما را مي‌سازد و مهم‌تر از همه آنزيم‌ها را فعال مي‌كند و در تامین انرژی بدن نقش مهمی دارد. مواد غذایی مانند سبزيجات، غلات، گندم، آرد سويا، آرد گندم و اسفناج شامل منیزیم هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج