۴۳۴۲۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تلاش استارتاپ هندی برای رسیدن به کره ماه

Rahul Narayan هیچ فعالیتی در زمینه‌ی فضا نداشت و در سال ۲۰۱۰ در یک کمپانی که در زمینه‌ی صنعت نرم افزار فعال بود کار می‌کرد و همچنین محصولاتی توسعه یافته را نیز به شکل شرکتی استارتاپی برای کمپانی‌های الکترونیکی تولید می‌کرد. در آن زمان چه کسی فکر می‌کرد که Rahul در آینده‌ای نه چندان دور یعنی ۷ سال دیگر ماه نورد خودش را به فضا می‌فرستد؟

وب سایت دیجی رو - یزدان مرشدزاده: Rahul Narayan هیچ فعالیتی در زمینه‌ی فضا نداشت و در سال ۲۰۱۰ در یک کمپانی که در زمینه‌ی صنعت نرم افزار فعال بود کار می‌کرد و همچنین محصولاتی توسعه یافته را نیز به شکل شرکتی استارتاپی برای کمپانی‌های الکترونیکی تولید می‌کرد. در آن زمان چه کسی فکر می‌کرد که Rahul در آینده‌ای نه چندان دور یعنی ۷ سال دیگر ماه نورد خودش را به فضا می‌فرستد؟
تلاش استارتاپ هندی برای رسیدن به کره ماه

در سال ۲۰۱۰ او به همراه دوستانش که یک تیم محسوب می‌شوند در مسابقات Google Lunar X-Prize شرکت کردند. این رقابت شرکت‌های خصوصی را کنار هم جمع می‌کند و آن‌ها باید ماه نوردهایی را طراحی کنند و بسازند که توانایی سفر به ماه، طی مسافت ۵۰۰ متر بر روی ماه و همچنین گرفتن عکس و ویدیوی با کیفیت را داشته باشند.

Rahul دو ماه پیش درباره‌ی این پروژه به Mashable گفت: «ما به این موضوع فکر می‌کردیم که اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد ما به عنوان یک تیم هندی می‌توانیم به موفقیت برسیم. به هیچ عنوان مهم نیست که در حال فعالیت در چه زمینه‌ای هستیم بلکه مهم این است که بتوانیم یک ماه نورد کارآمد و موفق بسازیم. همانطور که می دانید ما در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت و بازاریابی می‌کنیم. ما بعد از پرس و جو متوجه شدیم که در این مسابقه هیچ تیم هندی وارد نشده و این موضوع کمی برایمان ناراحت کننده بود. به همین دلیل به شکل تیمی استارتاپی وارد مسابقه شدیم و گفتیم که می‌توانیم نقش قابل توجهی را ایفا کنیم.»

روز پنجشنبه همین هفته یعنی دیروز این تیم که نام خودشان را Indus گذاشته‌اند اعلام کردند که اولین شرکت خصوصی خواهند بود که به همراه بودجه‌ای که از سازمان تحقیقات فضایی هند دریافت کرده‌اند قصد دارند تا یک ماه نورد را به‌وسیله‌ی موشکی امن به ماه ارسال کنند.

تلاش استارتاپ هندی برای رسیدن به کره ماه

قرار است تا در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۶ یعنی کمتر از یک ماه دیگر این پرتاب طی ۳ روز انجام شود. این ماه نورد که PSLV نام دارد به‌وسیله‌ی یک فضاپیما وارد مدار زمین در ارتفاع ۸۸۰ کیلومتری در ۷۰۰۰۰ کیلومتری خواهد شد و سپس برای سفری ۲۱ روزه راهی کره ماه می‌شود. با توجه به برنامه ریزی‌های قبلی این ماه نورد در منطقه‌ای به نام Mare Imbrium در شمال غربی ماه فرود خواهد آمد.

تیم Indus آخرین گروهی بودند که وارد این مسابقه شدند.

در دو سال گذشته چند متخصص به این تیم افزوده شدند زیرا همانطور که می دانید سفر به فضا کاملاً موضوعی تخصصی می‌باشد و برای انجام آن به افراد متخصص نیاز است. نقطه‌ای قوت این تیم زمانی به وجود خواهد آمد که بتوانند مسابقه را ببرند و تکنولوژی فرود فضاپیما را به قیمت ۱ میلیون دلار را به تصاحب در آورند.

یکی از شروط حضور در Google Lunar X-Prize این است که ۹۰% شرکت‌ها از طریق راه‌های خصوصی به وجود آمده باشند. در این تیم هندی حدود ۱۰۰ نفر که غالباً جوان هستند فعالیت می‌کنند و در بسیاری از زمینه‌های تخصص دارند، از برنامه نویسی گرفته تا مهندسی و …

اگر این تیم هندی بتواند در این مسابقه پیروز شود اتفاقی بزرگ برای آن‌ها تلقی می‌شود و اگر هم موفق نشوند ایرادی ندارد، زیرا ثابت کرده‌اند که گروهی ۵ نفره می‌تواند ۱۰۰ نفر را دور هم جمع کند و برای یک هدف فعالیت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج