جاباما
۴۳۴۶۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صرفه‌جویی با حسگرهای هوشمند

گروهی از پژوهشگران نوعی حسگر هوشمند ساخته‌اند که با کمک آن می‌توان میزان مصرف برق خانه و هر کدام از وسایل را اندازه‌گیری کرد.

وب سایت سایبربان: گروهی از پژوهشگران نوعی حسگر هوشمند ساخته‌اند که با کمک آن می‌توان میزان مصرف برق خانه و هر کدام از وسایل را اندازه‌گیری کرد.
صرفه‌جویی با حسگرهای هوشمند

بسیاری از مردم علاقه دارند میزان مصرف برق ابزارهای مورد استفاده‌ی خود در خانه را متوجه شوند تا با کمک برنامه‌ریزی بر اساس آن بتوانند هزینه‌های خود را کاهش بدهند. به تازگی گروهی از دانشمندان دانشگاه اِم.آی.تی و دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا (Office of Naval Research)، موفق به ساخت حسگری هوشمند، کم‌هزینه و قابل‌حمل شده‌اند که می‌تواند میزان مصرف برق را به کاربران نشان بدهد.

حسگر مذکور از 5 قطعه‌ی مختلف در اندازه‌ی تمبر پستی تشکیل شده و می‌توان آن را روی خطوط برق ورودی به خانه‌ها قرار داد. این حسگر با نمونه‌گیری مکرر از داده‌ها و بررسی سیگنال‌های قدرتمند الکتریکی می‌تواند نوع وسیله‌ای که در حال مصرف برق است را مشخص کند. سپس این داده‌ها به تلفن هوشمند کاربر ارسال شده و به عنوان مثال به وی می‌گوید، یخچال در مرحله‌ی یخ‌زدایی است یا در چه زمانی باید آبگرم کن خاموش و روشن بشود.

یکی از محققان دانشگاه ام.آی.تی گفت: «هم‌اکنون نیز راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوان میزان مصرف برق خانه را به کمک آن نظارت کر؛ اما در این روش‌ها معمولاً باید خطوط برق یا لوله‌های گران‌قیمت متصل به آن بریده شوند. در مقابل حسگر ایجاد شده توسط ما را می‌توان به راحتی با کمک وسایلی مانند چسب نواری به خطوط برق متصل کرده و با پردازش سیگنال میزان مصرف را اندازه‌گیری کرد. این روش بسیار ارزان‌تر بوده و همچنین می‌تواند به شما بگویید در چه زمانی یک وسیله باید تعمیر یا تعویض شود.»

از آنجایی که نیروی دریایی نیز در ساخت حسگر یادشده همکاری داشته، یک برنامه‌ی نظامی مخصوص نیز برای ارتش طراحی شده است. به عنوان مثال نیروی دریایی می‌تواند به کمک آن میزان مصرف سوخت خود را بررسی کرده و در آن صرفه‌جویی کند.

نمونه‌ی خانگی حسگرهای مورد احتمالاً با قیمت ۲۵ تا ۳۰ دلار در تعطیلات کریسمس ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج