۴۳۴۷۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اندرویدی‌ها مراقب باشند!

برای کاربران این روزهای دستگاه های هوشمند، قابلیت هایی همچون کنترل از راه دور دستگاه می تواند بسیار جالب و کاربردی باشد. در این بین اپلیکیشن هایی نیز برای این منظور تولید شده اند که از محبوبیت خاصی نیز برخوردارند. اما ممکن است خطراتی نیز در ورای استفاده از چنین قابلیت ها واپلیکیشن ها نهفته باشد که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وب سایت تک شات: برای کاربران این روزهای دستگاه های هوشمند، قابلیت هایی همچون کنترل از راه دور دستگاه می تواند بسیار جالب و کاربردی باشد. در این بین اپلیکیشن هایی نیز برای این منظور تولید شده اند که از محبوبیت خاصی نیز برخوردارند. اما ممکن است خطراتی نیز در ورای استفاده از چنین قابلیت ها و اپلیکیشن ها نهفته باشد که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
اندرویدی‌ها مراقب باشند!

در همین رابطه، یکی از شرکت های فعال در حوزه امنیت موبایلی به نام Zimperium اخیراً چند نمونه از مشکلات امنیتی مهم برای کاربران اندورید را کشف کرده است که یکی از آن ها مربوط به اپلیکشنی است که بیش از ۲۰ میلیون بار دانلود شده است.

تیم Sand Studio که طراحی اپلیکیشن AirDroid را بر عهده داشته است، حدود شش ماه پیش توسط شرکت امنیتی نام برده از این آسیب پذیری باخبر شد و وعده داد که این مشکل با عرضه نسخه ۴.۰ این اپلیکیشن برطرف خواهد شد.
اما پس از عرضه این بروزرسانی در ماه گذشته، شرکت Zimperium عنوان کرد که همچنان این آسیب پذیری ها بدون تغییر و اصلاح باقی مانده اند و از این رو، تصمیم به افشای عمومی آن در فضای وب و در میان کاربران گرفت.

یافته های ای شرکت نشان می دهد که چگونه خرابکاران و هکرها می توانند از قابلیت های تعبیه شده در این برنامه برای دسترسی به اهداف خود استفاده کنند. همانطور که می دانید، کاربران اندروید از یک درخواست HTTP رمزگذاری شده برای اجازه دسترسی به دستگاه و ارسال آمارهای مربوط به مصرف آن استفاده می کنند. حال نکته اینجاست که این رمزگذاری در اپلیکیشن ها به صورت ثابت و بدون تغییر باقی می ماند و این یعنی هر فردی که از آن استفاده می کند، همان رمزها را در اختیار دارد.

هکرها با استفاده از این رمز می توانند درخواست تشخیص هویت را قطع کرده و به اطلاعات مربوط به اکانت های خصوصی همانند ایمیل ها و پسوردهای مرتبط با حساب های اندرویدی دسترسی داشته باشند. همچنین، هکرها می توانند از این طریق سایر برنامه های مخرب خود را در دستگاه مورد نظر نصب کنند.

جای بسی تامل دارد که توسعه دهندگان نرم افزارها، به جای توجه به کاربران و در نظر گرفتن مسائلی همچون حافظت از اطلاعات آن ها اهداف دیگری را در سر بپرورانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج