۴۳۴۸۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چگونه گواردیولا سه امتیاز را به کونته داد؟

دیدار دیروز چلسی برابر منچسترسیتی را باید نبرد سرمربیان قلمداد کرد که کونته موفق شد در جنگ با گواردیولا، سربلند از میدان خارج شود.

ورزش سه: اگرچه چلسی این پیرزی شیرین در ورزشگاه اتحاد را باید کمی مدیون چاشنی شانس باشد، اما این نتیجه به معنای ماندن آبی های لندن در صدر جدول و پذیرفتن اولین شکست خانگی گواردیولا، از زمان انتصاب به سمت هدایت سیتیزن هاست.

ما قصد داریم تا دلایل رقم خوردن این نتیجه در نبرد پربرخورد اتحاد را بررسی کنیم:

چینش ترکیب اولیه
هر دو سرمربی به خاطر مصدومیت های غیرمنتظره ای که در هفته گذشته رخ داد، بالاجبار دست به تغییراتی در ترکیب همیشگی خود زدند. رحیم استرلینگ، ستاره تند و تیز سیتیزن ها در نهایت آمادگی لازم برای حضور در این مسابقه را به دست نیاورد و سرمربی سابق بارسلونا مجبور شد تا از لروی سانه برای اولین بار در هفته های اخیر در ترکیب ثابت خود استفاده کند.

در آن سوی میدان، درد عضلانی اجازه نداد تا نمانیا ماتیچ صرب در میانه میدان چلسی خودنمایی کند تا سسک فابرگاس، برای دومین بار در ترکیب ثابت آنتونیو کونته قرار بگیرد.

گواردیولا در این دیدار با دفاع ۳ نفره تیمش را روانه میدان کرد و بر خلاف بازی های قبل باکاری سانیا را روی نیمکت گذاشت. با استفاده از لروی سانه و خسوس ناواس، سیتیزن ها قصد داشتند فشار مضاعفی به ویکتور موسس و مارکوس آلونسو، ستاره های هفته های اخیر چلسی وارد کنند.

پپ گواردیولا: ۶.۵ از ۱۰

آنتونیو کونته: ۷.۵ از ۱۰

نبرد تاکتیکی درجریان بازی

افکار تاکتیکی گواردیولا در نیمه اول این دیدار کاملا جواب داد و آنها بر جریان بازی مسلط بودند. شاید از کار انداختن قدرت چلسی در سمت چپ را بتوان بزرگترین موفقیت پپ در نیمه اول قلمداد کرد. خسوس ناواس، فشار زیادی در سمت راست به مارکوس آلونسو وارد کرد و شاید گل به خودی گری کیهیل در اواخر ۴۵ دقیقه اول را نیز می توان مرهون همین فشار همه جانبه قلمداد کرد. البته سیتیزن ها به جز گل، موقعیت های خوب دیگری نیز در نیمه اول داشتد اما با یک گل برتری به رختکن رفتند.

همچنین قضاوت های مشکوک نیز در نتیجه رقم خورده پایان نیمه اول بی تاثیر نبود که بی شک مهم ترین آن، تنه داوید لوییز به سرخیو آگوئرو بود که بسیاری این مدافع را مستحق دریافت کارت قرمز می دانستند.

اما همین اتفاقات باعث شد تا چلسی در نیمه دوم شرایط را به کلی تغییر دهد. گواردیولا پیش از این و در کنفرانس مطبوعاتی نیز هشدار بود که ضدحملات خطرناک و ویرانگری را از سوی حریف شاهد خواهیم بود و این تیم برای گل زدن، نیاز به شانس های فراوانی ندارد.

کلودیو براوو، سنگربان شیلیایی منچسترسیتی علیرغم دریافت ۳ گل، عکس العمل چندانی در طول بازی نداشت و هر ۳ گل چلسی روی توپربایی و یک حمله برق آسا به ثبت رسید. گل اول با پاس بلند فابرگاس برای کاستا، گل دوم با ضدحمله برق آسا و فرار تند و تیز ویلیان و گل سوم با پاس دیدنی مارکوس آلونسو و فرار ادن هازارد.

پپ گواردیولا: ۷ از ۱۰

آنتونیو کونته: ۸ از ۱۰

رفتارهای کنار زمین دو سرمربی

بدون شک آنتونیو کونته و پپ گواردیولا، هر ۲ از نقش مهم و تاثیرگذار رفتارهای یک سرمربی در کنار زمین بر جریان بازی به خوبی آگاهی داشتند و هیچ کدام از آنها نیز در طول بازی تمایلی برای نشستن روی نیمکت و دنبال کردن جریان بازی در شرایط آرام نداشتند.

به عنوان مثال، زمانی که کوین دی بروین بهترین فرصت را برای ۲ برابر کردن اختلاف و قطعی کردن پیروزی از دست داد، گواردیولا، مستاصل از این اتفاقات دست هایش را بر روی سرش گذاشت و زمانیکه آگوئرو در آستانه گلزنی در نبرد با آسپلیکوئتا نتوانست موفق باشد نیز عکس العمل های ناامیدانه ای در کنار زمین از خود بروز داد.

همچنین زمانی که توقف سرخیو آگوئرو توسط داوید لوییز از سوی مایک تیلور خطا تشخیص داده نشد، گواردیولا به طعنه برای این قاضی باتجربه انگلیسی دست زد تا رفتارهای پرهیجان خود را در کنار زمین تکمیل کرده باشد.

البته کونته نیز دست کمی از همتای اسپانیایی خود نداشت و در تمام طول جریان بازی، بازیکنان خود را به جنگیدن بیشتر در زمین دعوت می کرد. همچنین واکنش های هیجان انگیز کونته بعد از گل های تیمش در ورزشگاه اتحاد نیز جالب توجه بود. رفتارهایی که در هفته های اخیر کمی مورد انتقاد همکاران وی قرار گرفته است.

به هر ترتیب، هر ۲ سرمربی در پایان بازی نیز در درگیری های رخ داده در کنار زمین بی تاثیر نبودند اما در نهایت این گواردیولا بود که خسارت فراوانی به علت این اتفاقات داد تا در بازی های مهم آینده، از داشتن فرناندینیو و البته بهترین گلزن خود، سرخیو اگوئرو محروم باشد.

پپ گواردیولا: ۷ از ۱۰

آنتونیو کونته: ۷ از ۱۰

تعویض های دو سرمربی
بدون شک کلیدی ترین تغییر در جریان بازی، ورود ویلیان به جای پدرو در اوایل نیمه دوم بود. پدرو که قبل از شروع مسابقه مورد تمجید سرمربی سابق خود در بارسلونا قرار گرفته بود، در طول نیمه اول بی اثر بود.

اما ویلیان توانست فشار زیادی روی الکساندر کولاروف وارد کند که در نهایت فرارهای تند و تیز او منتج به گل دوم و سرنوشت ساز چلسی در این دیدار شد. همچنین ورود ناتالین چالوبا به جای کاستایی که شرایط ادامه دادن را نداشت و باتشوایی به جای هازارد برای اتلاف وقت، ۳ تعویض سرمربی ایتالیایی در جریان دیدار برابر منچسترسیتی را رقم زد.

در آن سو، پپ گواردیولا در دقیقه ۶۹ تصمیم گرفت به روش همیشگی خود بازگشته و با ورود کلیچی، دوباره از دفاع ۴ نفره استفاده کند. اما این تعویض دقایقی تاثیر عکس داشت و دقایق کوتاهی بعد از این اتفاق، چلسی موفق شد از غفلت مدافعان سیتی استفاده کرده و گل دوم را به ثمر برساند.
همچنین یحیی توره که جایگزین ایکای گوندوغان شده بود نیز نتوانست تغییر خاصی در جریان بازی ایجاد کند و حضور ایهیناچیو به جای جان استونز برای تغییر نتیجه هم تاثیری معکوس داشت و چلسی موفق شد با استفاده از جای خالی مدافعان سیتی، گل سوم و تیر خلاص را شلیک کند تا گواردیولا روز موفقی را از حیث تعویض ها سپری نکرده باشد.

پپ گواردیولا: ۵ از ۱۰

آنتونیو کونته: ۷.۵ از ۱۰
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج