۴۳۴۸۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تکلیف جدید دولت برای درج قیمت روی سیگار

در لایحه بودجه سال آینده دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده، از ابتدای سال آینده قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و مواد دخانی را روی پاکت محصول اعلام کند، در حالی که این قانون تاکنون اجرایی نمی‌شد.

خبرگزاری ایسنا: در لایحه بودجه سال آینده دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده، از ابتدای سال آینده قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و مواد دخانی را روی پاکت محصول اعلام کند، در حالی که این قانون تاکنون اجرایی نمی‌شد.

لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ امروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد که براساس بند «۲» تبصره «۷» لایحه بودجه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال آینده موظف شده است "قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و محصول دخانی مأخذ محاسبه مالیات موضوع این بند را به مراجع ذی‌ربط و برای درج روی پاکت محصول اعلام کند".

در حالی که این قانون تاکنون به صورت ناقص اجرا می‌شد و تنها تاریخ تولید سیگار روی پاکت آن درج می‌شد و جای قیمت آن خالی بود و کارخانه‌های تولیدکننده سیگار تنها به نوشتن کلمه ریال اکتفا می‌کردند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده تا امکان دسترسی بر خط سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصول دخانی را فراهم کند و در بند «۳» و «۴» همین تبصره آمده است که مالیات سیگار و محصولات دخانی تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این تبصره را وصول و آن را به ردیف درآمدی مشخص شده این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

در بند «۴» تبصره «۷» لایحه بودجه ۱۳۹۶ نیز آمده است: «با لازم‌الاجرا شدن این قانون کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند «ب» ماده «۶۹» قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) لغو می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج