۴۳۴۹۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جهان در سال ۲۰۴۵ به پیش بینی DARPA

آینده همواره با چالش‌هایی همراه است، اما وقتی بحث درباره پیشرفت‌های تکنولوژی و تفکرات آینده باشد، به نظر محققان، آژانس تحقیقاتی دارپا، یکی از مهمترین مراجع برای پاسخ به ابهامات خواهند بود.

وب سایت آی تی ایران: آینده همواره با چالش‌هایی همراه است، اما وقتی بحث درباره پیشرفت‌های تکنولوژی و تفکرات آینده باشد، به نظر محققان، آژانس تحقیقاتی دارپا، یکی از مهمترین مراجع برای پاسخ به ابهامات خواهند بود.
جهان در سال 2045 به پیش بینی DARPA
«سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» که در سال 1958 تاسیس شد، همواره در پشت پرده برخی از بزرگترین نوآوری‌های تکنولوژی نیز قرار داشته، که البته بعضی از این اختراعات در جامعه نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند از جمله: علم روباتیک پیشرفته، GPS و مهمتر از همه ابداع اینترنت که در این مرکز صورت گرفته است.

چه اتفافاتی در سال 2045 رخ خواهد داد؟

به احتمال زیاد ربات‌ها و تکنولوژی هوش مصنوعی بسیاری از صنایع را تغییر خواهند داد، پهبادها از مصارف نظامی به بازارهای تجاری نیز وارد خواهند شد و ماشین‌های بدون سرنشین رفت و آمد شما را بسیار آسوده‌تر خواهند کرد.

اما محققین مرکز "Darpa" نظریات بزرگتری دارند. در یک سری ویدئوی ضبط شده در سال گذشته با نام "به سمت آینده"، سه دانشمند حدث می‌زنند که تصوراتشان از سال 2045 به حقیقت تبدیل خواهد شد.

دکتر "جاستین سانچز" از دانشمندان بخش اعصاب و مدیر مجموعه تحقیقاتی زیست شناسی "Darpa"، معتقد است در سال 2045 انسان قادرند که اشیاء را با ذهنشان کنترل کنند.

دکتر سانچز گفت: " دنیایی را تصور کنید که با استفاده از ذهنتان می‌توانید محیط اطرافتان را کنترل کنید یا می‌توانید قسمت‌های مختلف منزلتان را با سیگنال‌های مغزتان کنترل کنید یا تنها با استفاده از رشته‌های عصبی مغزتان با دوستان و خانواده‌تان تماس برقرار کنید.

طبق گفته‌های او، موسسه تحقیقاتی "Darpa" در حال انجام تحقیقات به منظور تحقق این ایده است. در حال حاضر نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها نیز به دست آمده است. مثلا ایمپلنت‌هایی که در مغز قرار داده می‌شوند تا دست‌های مصنوعی را کنترل کنند.

همین هفته پیش مرکز تحقیقاتی "Darpa" از این فناوری فوق‌العاده رونمایی کرد و با بکارگیری ایمپلنت‌ها درون مغزی، بیمار حس لامسه خود را به دست آورد به طوری که احساس می‌کرد دست‌های واقعی خودش باشد.

"استفانی تامپکینز" زمین شناس و مدیر بخش علوم دفاعی موسسه "Darpa" در اینباره می‌گوید: " آینده اما چیزهایی بیشتر از ایمپلنت‌های مغزی برایمان خواهد داشت. دستاوردهای هیجان انگیزی که می‌توانند ساختمان‌ها و اشیاء اطراف ما را تغییر بدهند."

او باور دارد انسان قادر خواهد بود چیزهایی فوق‌العاده بزرگ اما با وزن بسیار پایین بسازد. "به آسمان خراشی فکر کنید که قطعاتش از فولاد سخت تشکیل شده اند اما وزنی برابر با فیبر کربن داشته باشند." این پیش‌بینی "تامپکینز" درباره آینده علم بشر بود" که به شکل علمی و مولکولی بسیار سخت و پیچیده خواهد شد.

او اینطور ادامه می‌دهد: " به نظرم در 30 سال آینده در دنیای زندگی خواهیم کرد که شناختی ازمواد اطرافمان نخواهیم داشت. "

"Pam Melroy" مهندس هوافضا و فضانورد سابق که در حال حاضر در سمت معاون مدیر دفتر تحقیقاتی "Darpa" فعالیت می‌کند، در این زمینه گفت: " در سال 2045، به نظرم رابطه انسان با دستگاه‌های اطرافش بسیار متفاوت‌تر خواهد بود. به نظرم به جایی خواهیم رسید که به شکل پیشرفته‌تر و با گفتن ساده چند کلمه یا فشردن یک دکمه، بتوانیم به دستگاه مورد نظرمان دستور دهیم که وظایف خود را انجام دهد. و دیگر نیازی به صفحه کلید یا سیستم‌های مبتدی تشخیص صدا نخواهد بود."

او در ادامه گفت: "برای مثال، در حال حاضر برای نشاندن یک هواپیما بایستی چند مرحله برای آماده سازی برای فرود انجام شود، ردیابی موقعیت، خروج از حالت کروز، کنترل موتورها، و فشار داشتن دسته کنترل به سمت پایین. تمامی این مراحل بایستی با ترتیب صحیح انجام بگیرد."

به جای این مراحل، او باور دارد فرود هواپیماها در آینده به آسانی گفتن جمله‌ی "برای فرود آماده شوید" به مهمانداران خواهد بود. در سال 2045، خلبان ممکن است تنها این 4 کلمه را به زبان بیاورد و کامپیوتر تمامی مراحل پیچیده‌ی فرود را به طور اتوماتیک انجام دهد.

با وجود هوش مصنوعی، شاید اصلا به خلبان نیازی نباشد.

او در پایان گفت: " دنیای پیش‌ رو پر از این نوع مثال‌ها خواهد بود به طوری که به راحتی می‌توانیم نیازهایمان را مستقیما به دستگاه‌ها بیان کنیم و نتیایج پیچیده‌ای ازآن به دست بیاوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج