۴۳۴۹۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا

ال کلاسیکوی روز گذشته با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید. بارسا بسیار به پیروزی نزدیک شده بود اما راموس مثل همیشه ناجی رئال در دقایق پایانی شد و آب سردی ریخت روی ۹۸ هزار هوادار بارسایی حاضر در نوکمپ.

ورزش سه: با این تساوی، روند شکست ناپذیری رئال مادرید با هدایت زیدان به ۳۳ بازی متوالی رسید و روند نبردن های بارسا در لالیگا نیز به سه بازی متوالی. حالا فاصله دو تیم همان ۶ امتیاز باقی مانده و آبی اناری ها باید منتظر لغزش رئال بمانند تا بلکه بار دیگر بتوانند به صدر برسند.

ال کلاسیکویی که بسیاری آن را کسالت بار خوانده اند، نکات کلیدی ای نیز داشت. دیداری که دو چهره شاخص داشت یعنی راموس و اینیستا.
نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا
نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا

توپ های هوایی

توپ های هوایی و استفاده از ضربات کاشته، در دستور کار هر دو مربی قرار داشت. بارسا از زمان حضور لوئیس انریکه، ۵۸ گل روی همین ضربات زده و رئال مادرید با زیدان نیز ۱۹ بار بدین شیوه به گل رسیده است. توجه داشته باشید که زیدان کمتر از یک سال است که روی نیمکت رئال نشسته است. هر دو گل بازی روز گذشته نیز روی ارسال از جناحین به دست امد.

تاثیرگذاری سوارز و راموس

سوارز روز گذشته چهارمین گل خود به رئال را در دو سال اخیر به ثمر رساند. این اولین گل او با ضربه سر به رئال بود و تعداد گل هایش برای بارسا به ۹۶ رسید. راموس نیز دومین گل خود به بارسا در نوکمپ را به ثمر رساند. او سال ۲۰۰۷ نیز با سر به بارسا در نوکمپ گل زده بود و جالب اینکه آن بازی نیز مساوی تمام شد(۳-۳).
نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا
نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا

اینیستا و مودریچ

اینستا از دقیقه ۶۰ وارد زمین شد و باید اذعان داشت که پیش از آن، بارسلونا تیمی ناشناخته در میانه زمین بود. با ورود او، کنترل بازی کاملا در اختیار آبی اناری ها قرار گرفت. اینیستا ۲۷ پاس داد که تنها یکی اشتباه بود. مودریچ نیز در میانه زمین رئال همه کاره بود. ۶۲ پاس و تنها سه پاس غلط.

پیکه و واران

هر دو مدافع مرکزی رئال و بارسا عملکرد خوبی داشتند. پیکه در طول بازی حتی یک خطا هم مرتکب نشد و ۸ بار اقدام به توپ گیری کرد؛ اما واران یک خطای بد روی نیمار مرتکب و همان خطا به گل بارسلونا منجر شد. او ۱۰ بار نیز توپ گیری کرد.
نکات کلیدی از ال کلاسیکوی راموس - اینیستا

سلطه رئال در ۱۰ دقیقه پایانی

فشار ۱۰ دقیقه پایانی در رسیدن رئال به گل تساوی کاملا تاثیرگذار بود. در این مقطع، رئال ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و بارسلونا تنها در ۹ درصد دقایق به زمین رئال آمد. هرچند در مجموع، مالکیت بارسلونا بیشتر از رئال بود.

افت مسی و نیمار

مسی ششمین بار متوالی در گلزنی به رئال ناکام ماند. او تنها وقتی اینیستا به زمین آمد توانست خودی نشان دهد و البته یک بخت مسلم را نیز از دست داد.

نیمار نیز برای هشتمین بازی متوالی در این فصل نتوانست گلزنی کند. او بهترین بخت بارسلونا را به دست آورد و آن را در عین ناباوری به آسمان کوبید. شاید با گل شدن این دو موقعیت مسی و نیمار، کار رئال نیز تمام می شد. مسی تنها یک شوت داخل چارچوب داشت و نیمار حتی یک توپ هم به چارچوب دروازه رئال نزد.

رونالدوی بدشانس و بنزمای بی دقت

دو مهاجم رئال، وضعیتی متفاوت در ال کلاسیکو داشتند. رونالدو بسیار فعال بود و سه شوت داخل چارچوب داشت و بارها خط دفاعی بارسلونا را آزار داد. بنزما در سوی دیگر بی آزار و محو در بازی بود و در نیمه دوم تعویض شد. او یک شوت داخل چارچوب هم نداشت.

لوکاس واسکز و سرجی روبرتو

بیشترین میزان دوندگی در زمین از آن این دو بازیکن بود. لوکاس با ۱۱.۸۹ کیلومتر و سرجی با ۱۱.۵۷ کیلومتر. هر دو، موتور تیم هایشان در کناره زمین بودند.

دوندگی بیشتر بارسا و سرعت بیشتر رئالی ها

در مجموع میزان دوندگی بازیکنان بارسلونا بیشتر از بازیکنان رئال بود؛ اما ۱۰ بازیکن رئال با گذر از سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت، کاری کردند که رئال در زمین تیمی سریع تر و قبراق تر نشان دهد. تنها ۴ بازیکن بارسا توانستند از مرز سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت گذر کنند. لوکاس سریع ترین بازیکن زمین بالاتر از ژوردی آلبا بود.

آردا توران

تعویضی دقیقه ۷۸ بارسا که به جای آندره گومز وارد زمین شد، بیشترین تاثیر را روی گل رئال داشت.

او با خطایی بی مورد در کناره زمین روی مارسلو، یک کاشته عالی نصیب رئال کرد و کمی بعد، راموس توانست ارسال مودریچ را به گل تساوی در دقیقه ۹۰ تبدیل کند. آردا در پایان بازی به شدت مورد انتقاد کارشناسان و حتی سرمربی بارسلونا قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج