جاباما
۴۳۵۱۸۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

جان کری: من شیفته اسرائیل هستم

وزیر خارجه آمریکا در آخرین روزهای حضور در سمت خود، در یک نشست تحلیلی متعلق به صهیونیست‌ها شرکت کرد و گفت که هیچ چیز بهتر از توافق هسته‌ای، دوستی دولت اوباما با تل‌آویو را نشان نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز میهمان مجمع «سابان» بود و در میان صهیونیست‌ها در خصوص دوستی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

کری در ابتدای این نشست، لوحی که بر روی آن از خدماتش به اسرائیل تقدیر شده بود را دریافت کرد.

وزیر خارجه آمریکا پس از دریافت این لوح و در ابتدای سخنان خود گفت «من شیفته اسرائیل هستم.»

جان کری به تاریخ تحرکات صهیونیستی اشاره کرد و با سخن گفتن از تحرکات «تئودور هرتزل» در ۱۲۰ سال پیش، از وی به عنوان شخصی که برای بنیان نهادن «تفکر صهیونیستی» تلاش کرد، تقدیر بعمل آورد.

در ادامه، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به ارائه سند برای نشان دادن دوستی دولت متبوعه‌اش با صهیونیست‌ها پرداخت و سندی بهتر از برجام نیافت.

جان کری ادامه داد: «هیچ چیز بهتر از این توافق، دوستی من و باراک اوباما و دولت (آمریکا با اسرائیل) را نشان نمی‌دهد. هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هم ما، هم جامعه جهانی و هم جامعه اطلاعاتی ما تأیید کرده‌اند که این توافق قابل اعتماد است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «این توافق حتی بر معادن اورانیوم ایران نظارت ایجاد می‌کند و گذشته از محدودیت‌های ۲۵ ساله، با توجه به پرتکول پیشرفته (الحاقی) و بازرسی‌های سخت‌گیرانه، عمری ابدی دارد.»

جان کری برای دلگرمی بیشتر صهیونیست‌ها گفت: «حتی اگر ایران روزی برای ساخت بمب تلاش کند، آن روز هم گزینه‌های امروز را در اختیار خواهیم داشت.»

جان کری که روزهای آخر تکیه زدن بر مسند وزیر خارجه آمریکا را سپری می‌کند، در نشست امشب از نگرانی‌های خود در خصوص شهرک‌سازی و تبعات آن برای آینده صلح در خاورمیانه سخن گفت.

جان کری گفت :«من دوست‌دار اسرائیل هستم، اما باید واقعیت را بگویم، چراکه نگران آینده اسرائیل هستم.

وی ادامه داد: «اسرائیل باید بین شهرک‌سازی و راهکار دو دولتی یکی را برگزیند.»

وزیر خارجه آمریکا در انتقادی صریح از بخشی از حکام رژیم صهیونیستی گفت: «راستگرایان اسرائیل سیاست شهرک‌سازی را به عنوان بخشی از یک سیاست کلان برای جلوگیری از صلح، پیش می‌برند.»

یکی از حضار از جان کری پرسید: «اسرائیل با چه کسی مذاکره کند برای صلح؟»

جان کری پاسخ داد: «موجودیت فلسطینی فعلی به نظر من موجودیت کامل و بی‌عیبی نیست ولی بهرحال می‌توان مذاکراتی متفاوت از مذاکرات قبلی، با آنها داشت. کشورهای عربی تا جایی که به من گفته‌اند، حاضرند که در بحث فلسطین، به جای جدیدی برسند.»

وزیر خارجه آمریکا در نشست امشب به راهکار پایان دادن به بحران سوریه هم اشاره کرد و در حالی که ارتش سوریه به رغم فشارهای رسانه‌ای غرب‌های مدعی حمایت از حقوق‌بشر در حال پیش‌روی در حلب است، گفت: «حتی اگر روسیه بتواند معارضین را از حلب بیرون براند، باز هم جنگ تمام نمی‌شود ... این جنگ بدون یک راهکار سیاسی بلندمدت پایان نمی‌یابد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باش تا جونت در بره

    • کرامت

      به خاطر پول و مقام جلوی ...

    • بی نام

      .... عا لم بر سرت کری هنوز دوران زمامداریت تموم نشوده اومدی از اربابت دستموزدت بگیری. از این روشن تر

    • محمدک

      آقاای جان شیفته اسراییل نیستیدبلکه ازایران میترسیدوموقعیتتون درخطره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج