جاباما
۴۳۵۲۸۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟

ممکن است شما در تیمتان به حملات سریع نیاز داشته باشید و قدرت شوت از راه دور وسرزنی و سراغ یکی از این بازیکنان بیاید یا اینکه به کارتیمی و صحت پاس و فداکاری و شم گلزنی نیاز داشته باشید و سراغ دیگری بروید. اما اعداد و نقشه های حرارتی که پیش روی شماست یک نمایه از آخرین نبرد دوبازیکن است.

متافوتبال: کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو ستاره‌ بی‌چون و چرای چند سال اخیر دنیای فوتبال هستند. دو بازیکنی که هواداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارند و رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند. اما به راستی کدام یک بازیکن بزرگتر، خلاق‌تر و بهتری است؟ سوالی که شاید پاسخ به آن مشکل باشد و کارشناسان فوتبال هر کدام نظر متفاوتی در این مورد دارند. عصر ایران در گزارشی به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو پرداخته و تلاش کرده به این سوال که کدام‌یک بازیکن بهتری هستند پاسخ دهد؛ با هم این گزارش جالب و خواندنی را می‌خوانیم:

لیونل مسی و رونالدو آخرین نبرد رو در روی یکدیگر را قبل از اعلام برنده توپ طلایسال ۲۰۱۶ انجام دادند. ال کلاسیکویی که برنده نداشت اما به هرحال رئال مادرید با ۶ امتیاز اختلاف با رفیب اش در صدرجدول قرار گرفت و شانس قهرمانی اش بیشتر شد.

سوال اساسی در مورد بهترین بازیکن فوتبال دنیا همچنان وجود دارد. تعدادی از کارشناسان اعتقاد دارند که تبلیغات رسانه ای روی مسی و رونالدودر سال های اخیر آنها را ستاره هایی بی رقیب کرده است . در اصل آنها اعتقاد دارند که قدرت رسانه ها نمایشی از رونالدو و مسی را در اختیار مردم می گذارد که پیش از این در مورد هیچ بازیکن دیگری انجام نمی شده و به همین دلیل هم این دوستاره فراتر از فوتبال به نظر می رسند.

عده ای دیگر هم اعتقاد دارند که ستاره های نامبرده فراتر از تاریخ فوتبال هستند و در تاریخ فوتبال هیچ بازیکنانی شبیه به این دوبازیکن با این طول مدت درخشش وجود نداشته اند. اما برای انتخاب هر کدام از بازیکنان در سال های اخیر یک روند ثابت وجود داشته است. روندی که کارنامه بازیکنان در سال بررسی می شود و پس از آن جایزه شان اهدامی شود.

اما واقعا کدام یکی از این بازیکنان بهتری هستند؟ یعنی فارغ ازاینکه در سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۵ کدام یک نمایش بهتری داشته کدام یک از بازیکنان کیفیت بیشتری دارند. پاسخ دادن به این سوال کار ساده ای نیست. دوبازیکنی که در پست های مختلف با قابلیت های فیزیکی متفاوت قرارمی گیرند قاعدتا قابل قرار گرفتن در یک سبد مقایسه نیستند.

یعنی ممکن است شما در تیمتان به حملات سریع نیاز داشته باشید و قدرت شوت از راه دور وسرزنی و سراغ یکی از این بازیکنان بیاید یا اینکه به کارتیمی و صحت پاس و فداکاری و شم گلزنی نیاز داشته باشید و سراغ دیگری بروید. اما اعداد و نقشه های حرارتی که پیش روی شماست یک نمایه از آخرین نبرد دوبازیکن است.

به اعداد ، جداول و نقشه های حرارتی نگاه کنید و خودتان بازیکن بهتر را انتخاب کنید.

نقشه حرارتی دو بازیکن

رونالدو در ال کلاسیکونقش یک تمام کننده را بازی کرده اوبیشترین حضور را در محوطه جریمه داشته است. رونالدو البته برگشت هایی به عقب داشته اما به هرحال به عنوان یک مهاجم گل زدن برخی اوقات از سمت چپ نفوذ کرده و سایر وقتهای بازی در محوطه جریمه بارسا حاضر بوده. مسی اما زمان زیادی است که علیرغم حضور در مثلث MSN نقش مهاجم رابرای بارسا بازی نمی کند. او در این بازی مانند بازیهای اخیرش نقش یک هافبک را بازی کرده . مسی البته زیاد به عقب برنمی گردد و دوندگی زیادی ندارد . به همین دلیل هم فاصله اولین و آخرین نقطه حضور او در زمین سه چهارم زمین فوتبال است. اما او متمرکز حرکت می کند.

مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟

نقشه پاس های دوبازیکن

مسی دقت پاس بسیار بیشتری دارد. شاید برای یک هافبک چنین مساله ای لازم باشد اما رونالدو در این نمایش با پاس های اشتباه قرمز و درصد ۷۵ سلامت پاس ها در برابر درصد ۹۱ سلامت پاس های مسی نشان می دهد که حداقل دقت لازم برای پاس دادن را ندارد.یکی از نکته های مهم در مورد تفاوت های مسی و رونالدو این است که اکثر پاس های رونالدو در زمین خودی داده شده.یعنی از ۲۴ پاس فقط ۷ پاسش در زمین حریف بوده که هیچ کدامش در یک سوم دفاعی حریف هم نبوده. در مفابل مسی از ۴۵ پاس غفط ۸ پاس را در زمین خودی داده است. به بیان ساده تر رونالدو در زمین حریف پاس نمی دهد و مسی در زمین خودی صاحب توپ نمی شود.

اما نکته مهم در مورد دو خط نارنجی در نقشه مسی این است که او با پاس هایش دو موقعیت ایجاد کرده و رونالدو هیچ موقعیتی را ایجا نکرده است.

مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟

نقشه حضور در زمین

این نقشه به نوعی نقشه حرارتی را کامل می کند.مسی با عدم حضور در ۴ منطقه وحضور یک درصدی در ۲ منطقه ، عملا در ۶ منطقه از ۱۲ منطقه زمین حضور نداشته است. اما رونالدو فقط در دو منطقه حضور ندارد. دوندگی زیاد رونالدو و متمرکز بازی کردن مسی همان نمایشی است که از این دو نقشه برمی آید.

مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟

نقشه شوت ها

مسی و رونالدو هر کدام ۵۰ درصد شوت هایشان خارج از چهارچوب بوده با این تفاوت که مسی با حضور کم در محوطه جریمه ۲ شوت زده و رونالدو ۶ شوت به سمت دروازه داشته است.

مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟

جدول عملکرد دوبازیکن در ال کلاسیکو
مسی یا رونالدو؛ کدام یک بازیکن بهتری هستند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اخوندی

      در این دیدار هردو در اندازه های خودشون ظاهر نشدند و این دیدار تعیین کننده بازیکن برتر نیست لذا عملکرد یک ساله آنها مهمه که رونالدو با توجه به جامهای کسب کرده و روند تاثیر گذاری هایش صد درصد بازیکن برتر محسوب میشه

    • مادرید

      رونالدو بهترین بازیکنه اروپا است
      و توپ طلارو میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج