۴۳۵۴۱۱
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

«وست ورلد» بهترین شد!

در حالی که سریال «وست ورلد» یک فصل خود را پشت سر گذاشت و به آخرین قسمت رسید بررسی این که چطور این سریال همه موانع را پشت سر گذاشت و توانست هر بار بیش از ۱۱ میلیون مخاطب داشته باشد، خالی از لطف نیسنت.

روزنامه بانی فیلم: در حالی که سریال «وست ورلد» یک فصل خود را پشت سر گذاشت و به آخرین قسمت رسید بررسی این که چطور این سریال همه موانع را پشت سر گذاشت و توانست هر بار بیش از ۱۱ میلیون مخاطب داشته باشد، خالی از لطف نیسنت.

به نقل از ورایتی، تقریبا هرچیزی که سازنده دلش نمی خواهد درباره سریال تلویزیونی اش نوشته شود پیش از نمایش سریال «وست ورلد» درباره آن نوشته شد. از تاخیر در مراحل ساخت گرفته تا اتهام های زن ستیزی و رفتار بد با کارگران، همه این ها قوت غالب کسانی شدند که می‌گفتند اچ‌بی‌او نمی تواند یک درام بودجه بالای علمی تخیلی که جاه طلبی اش در تاریخ تلویزیون بی سابقه بوده را آن هم در زمانی بسازد که تغییرات گسترده ای در نردبان قدرت خودش به وجود آمده و تعدادی از مدیران اجرایی آن جایگزین شدند.
«وست ورلد» بهترین شد!

اما بعد سریال پخش شد، به شدت معروف شد و یک روایت خیلی خوب ساخته شده از اینکه چطور قرار است فاجعه‌وار باشد، را کنار زد.

در حالیکه اپیزود پایانی فصل اول آن قرار است روز یکشنبه روی آنتن برود، «وست ورلد» با استناد به اچ بی او در سراسر تمام پلتفورم ها میانگین ۱۱٫۷ میلیون نفر بیننده در هر اپیزود دارد که در میان تمام درام های این شبکه کابلی در رده اول قرار می گیرد. کوین شوجیهارا مدیر عامل کمپانی برادران وارنر که روز سه شنبه در یک کنفرانس مخصوص سرمایه گذاران صحبت می کرد، نکات مثبت «وست ورلد» را با بزرگترین سریال تمام دوران این شبکه مقایسه کرد.

شوجیهارا گفت: «من خیلی خیلی نسبت به موقعیتی که ما با «وست ورلد» داریم هیجان زده هستم. اگر به داده های مخاطبان برای این سریال نگاه کنید، می بینید که تعداد بینندگان سال اولش در تمام پلتفورم ها از «بازی تاج و تخت» بیشتر است.»

از وقتی اجازه ساخت «وست ورلد» صادر شد، مقایسه های بسیاری بین این سریال و «بازی تاج و تخت» صورت گرفت. هر دو سریال های بزرگ و داستانی هستند. هر دو به طور دیوانه واری خرج برمی دارند. (گفته می شود بودجه فصل اول «وست ورلد» ۱۰۰ میلیون دلار بود). هر دو نمایانگر یک بینش جهانی انسان ستیزانه هستند که پیش از این در دیگر سریال های درام کلیدی شبکه اچ بی او از جمله «سوپرانوها» و «ددوود» هم دیده شده بود.

پیش از آغاز پخش «وست ورلد» در ماه اکتبر، تهیه کنندگان و مدیران اچ بی او از مقایسه کردن آن با «بازی تاج و تخت» سر باز زدند. کیسی بلویز رییس برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او می‌گوید این استاندارد هنوز هم باورنکردنی است؛ «بازی تاج و تخت» در فصل آخر خود میانگین ۲۳٫۳ میلیون بیننده در تمام پلتفورم ها را داشت و توانسته بیش از هر سریال فیلمنامه دار دیگری در تاریخ برنده جوایز امی شود. اما مثل شوجیهارا، او هم می گوید حالا «وست ورلد» یکی از اجزای ثابت آینده اچ بی او است.

بلویز می گوید: «من از نظر ریتینگ ها و از نظر نقدها بسیار نسبت به عملکرد سریال هیجان زده هستم. چیزی که خیلی جالب بوده برخورد هواداران است؛ تئوری هایی که آن ها درست کرده اند، فعل و انفعالی که در رسانه های اجتماعی به وجود آمده و تمام فکری که روی سریال شده است. تمام این ها نشان می دهد که «وست ورلد» واقعا دارد وارد فرهنگ عامه می شود.»

با این مهر تایید از سوی شبکه و چراغ سبز برای ساخت فصل دوم سریال، «وست ورلد» توانست خود را به سطح بالایی که از آن انتظار می رفت برساند. وقتی اچ بی او امسال تایید کرد که «بازی تاج و تخت» بعد از هشت فصل به پایان می رسد، «وست ورلد» کانون توجه کسانی شد که می خواستند بدانند این شبکه بدون سریال درام اصلی اش چه کار می خواهد بکند. این حدس و گمان ها وقتی در ماه مه شدت گرفت که مایکل لومباردو رییس برنامه ریزی سابق اچ بی او کنار رفت و بلویز که رییس بخش کمدی بود جای او را گرفت.

به عنوان رییس بخش برنامه ریزی، بلویز بخش توسعه درام اچ بی او را به کلی تغییر داد و یک سریال ۱۰۰ میلیون دلاری دیگر یعنی «واینیل» را کنسل کرد. این شبکه پیش از آن در ماه ژانویه مراحل تهیه «وست ورلد» را به حالت تعلیق درآورده بود تا خالقان و شورانرهای آن یعنی جاناتان نولان و لیسا جوی فیلمنامه شان را بنویسند.

بلویز اصرار دارد که واقعا دلیلش همین بود. او می گوید: «خیلی مواقع وقتی شبکه ها می گویند اوه، نویسندگان وقت برای رسیدن به پروژه لازم داشتند همه می فهمند چرت می گویند و می گویند نه، نه، نه. اما این بار واقعا همینطور بود.» اما با فاصله کمی تهیه سریال دوباره ادامه پیدا کرد و «وست ورلد» دوباره خبرساز شد. مدتی بعد در ماه جولای، بلویز در تور رسانه ای انجمن منتقدان تلویزیون با سوال های سختی درباره چیزی رو به رو شد که از نظر بعضی منتقدان برخوردی آسان گیر در مقابل خشونت علیه زنان در پایلوت سریال بود.

اما از وقتی «وست ورلد» روی آنتن رفت، توانست گروهی عظیم از هواداران دو آتشه جمع کند که پشت سر در رِدیت و دیگر وبسایت ها تئوری های مختلفی درباره رازهای به هم مرتبط سریال شکل می دهند. جفری رایت ستاره سریال ماه گذشته توییت کرد که در یکی از اعتراض هایی که به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در نیویورک شکل گرفته بود، یکی از افسران پلیس جلوی او را گرفت و از او درباره زمان های مختلف سریال سوال کرد.

علاوه بر این، منتقدان هم از این مسئله ابراز خوشنودی کرده اند که چطور سریال توانسته شخصیت های مونث را جلو ببرد. مورین رایان منتقد ورایتی در نقد خود از اپیزود یکشنبه گذشته نوشت که تندی نیوتن ستاره سریال «به عنوان دنریس این سریال نقش آفرینی فوق العاده ای دارد» و شخصیت بانو مِیو شورشی سریال را به شخصیت امیلیا کلارک در «بازی تاج و تخت» مقایسه کرد.

لیسا جوی مدتی پیش گفته بود «اینکه بالاخره بتوانم فصل اول را با بینندگان به اشتراک بگذارم و آن ها هم با چنین هیجانی پاسخ بدهند یک تجربه فوق العاده است». نولان هم از اچ بی او تشکر کرد و گفت «کیسی و تمام تیم اچ بی او به شدت با ما همکاری کردند و می کنند و شرکای ثابتی بوده اند.»

حالا که موفقیت سریال به ثبت رسیده، بلویز آیندهای را می بیند که در آن «وست ورلد» بخشی از موفقیت برنامه ریزی اچ بی او را تعریف می کند. او می گوید: «من به آن به عنوان یکی از بلوک های ساختمانی خیلی مهم بخش درام مان نگاه می کنم. دو سال دیگر «بازی تاج و تخت» را دارم، امیدوارم بتوانم برای فصل های بسیاری «وست ورلد» را داشته باشم و بتوانم درام های دیگری را اطراف شان بسازم. بنابراین واقعا یک بلوک ساختمانی مهم برای ماست.»

برای بلویز، داشتن چنین جزیی در چیزی که او امیدوار است مخلوطی از درام های حماسی و کوچک باشد، بسیار مهم است. او می گوید: «همراه «بازی تاج و تخت» این سریال به شما پروژه ای بزرگ می دهد که اجازه می دهد سریال های دیگری بسازید که شاید بهترین ریتینگ ها را دریافت نکنند، اما با یک دیدگاه متفاوت جالب باشند. یک بخش از پازل است. اما بخشی است که درست کردنش سخت است.»

بلویز از این مسئله هم آگاه است که «بازی تاج و تخت» به خاطر تغییر در برنامه تهیه اش نمی تواند در جوایز امی سال آینده شرکت کند و احتمالا در چند بخش درام برای «وست ورلد» یا سریال های دیگر جا باز می کند. البته نسبت به شانس موفقیت یک سریال فصل اولی هم آگاه است و می گوید «اگر نامزد امی نشود شکایت نمی کنم.»

حالا «وست ورلد» از نظر جوایز هر آینده ای که داشته باشد، به اندازه ای برای اچ بی او دستاورد داشته که دیگر لازم نیست بلویز از آن دفاع کند. به جای آن، می تواند از موفقیتش لذت ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Nameless

      سریال خوش ساختی بود. امیدوارم هر چه زودتر ادامه اش بیاید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج